تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص-دانلود

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص

تحقیق-آلمان-و-آموزش-و-پرورش-در-آن-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏آلمان و آموزش و پرورش ‏در آن
‏نظام آموزشی در آلمان
‏تحصیلات پایه
‏آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، باستثناء مدارس برلین و ‏براندِنبرگ (6 سال)، 4 سال بطول میانجامد. سیستم آموزش در مدارس متوسطه (کلاس 7/5 ‏تا 13/12) به رشته های گوناگون تقسیم میشود و به فارغ التحصیلان هردوره مدرک رسمی ‏اعطاء میگردد. برنامه تحصیلی هنرستانها (کلاس 11/10 ببالا) به اخذ گواهینامه ‏تحصیلات عمومی میانجامد. نظام آموزش عمومی و حرفه ای شامل دبیرستانهای عمومی، مدارس ‏ویژه معلولین و عقب افتادگان ذهنی و هنرستانهای تمام وقت و پاره وقت (کلاس 11/10 ‏ببالا) است. مدارس متوسطه عمومی برای تامیین خدمات آموزش اجباری به 4 گروه تقسیم ‏شده است. حوزه فعالیت (تک دوره ای یا چند دوره ای بودن) دبیرستانها توسط مراجع ‏استانی تعیین میشود. تحصیلات متوسطه جزو نظام آموزش اجباری بشمار میرود و برای ‏همگان رایگان است. کتب و سایر ملزومات بطور رایگان یا بصورت امانتی در بین محصلین ‏توزیع میشود. از کلاس 10 ببالا، محصلین کم بضاعت از انواع و اقسام مساعدتها (‏بورسیه) بهره مند میگردند.
‏تحصیلات عالی
‏2
‏مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی به 3 گروه ‏–‏ دانشگاه و مراکز آموزش عالی ‏دانشگاهی (مدارس عالی فنی/ دانشگاههای فنی ، مدارس تربیت معلم )، کالج هنر و موسیقی ‏و دانشگاههای علوم کاربردی – تقسیم میشود. از دهه 90 میلادی، ساختار برنامه های ‏تحصیلی در مقطع آموزش عالی دستخوش اصلاحات بنیادین شده است. اصلاحات شامل تجدید نظر ‏در مواردی چون طول مدت تحصیل و تفکیک دوره های حرفه ای از دوره های آکادمیک است. ‏یکی از اولویتها در برنامه اصلاحات، توسعه دانشگاههای علوم کاربردی جهت پوشش دوره ‏های پژوهشی و تکنولوژیکی است. با به اجرا درآمدن اصلاحات اخیر در قانون آموزش عالی ‏دولت مرکزی (مصوب 1998 و 2002)، بر دامنه اختیارات مراجع استانی افزوده خواهد شد (‏جهت انطباق با شرایط جدید،اصلاحات در مقررات محلی از هم اکنون آغاز شده است). از ‏طریق اعطاء اختیارات تام و دامن زدن به رقابت تنگاتنگ، امید است راندمان مراکز ‏آموزش عالی بمیزان قابل ملاحظه ای بهبود یابد. ساختار پرسنلی و ضوابط گزینش نیرو ‏نیز مشمول اصلاحات سال 2002 میباشد. آکادمی های حرفه ای از دیگر انواع مراکز آموزش ‏عالی در کشور بشمار میروند. این مراکز تابع سیستم دو منظوره فنی و حرفه ای در مقطع ‏آموزش عالی میباشند. مدرک رسمی دوره ها مشمول مقررات اتحادیه اروپا در خصوص ‏فعالیتهای آموزش عالیست (قطعنامه کنفرانس 1995 وزراء آموزش و پرورش و امور فرهنگی ‏استانها) و به قبول شدگان در آزمون نهایی اعطاء میشود.
‏4
‏مراحل تحصیلی
‏مرحله اول دانشگاهی:
‏دانشگاههای علوم کاربردی (دیپلم عالی/ ‏لیسانس): ‏برگزار کننده دوره های دیپلم عالی در رشته های مهندسی، اقتصاد، ‏مددکاری، مدیریت عمومی و حقوقی و بهداشت و درمان. مدرک دیپلم عالی به قبول شدگان در ‏آزمون دیپلم عالی (بعنوان مثال، دیپلم عالی مهندسی ). مدرک رسمی دانشگاههای علوم ‏کاربردی دارای پسوند اِف.اِچ (مخفف نام مرکز به آلمانی) است. براساس ضوابط مربوط به ‏زمان دوره ها ، هر دوره رسمی در دانشگاههای علمی و کاربردی باید ظرف 8 نیمسال (2 ‏نیمسال = 1 سال تحصیلی) تکمیل شود (شامل 1 یا 2 نیمسال آموزش عملی). موفقیت در ‏آزمون نهایی جواز ورود به جامعه حرفه ای مورد نظر است.
 ‏بعضی از دانشگاههای علوم ‏کاربردی، همانند آکادمیهای حرفه ای، به دوره های حین اشتغال نیز روی آورده اند (‏بالاخص در رشته های مهندسی و مدیریت بازرگانی). ایندوره ها اصطلاحا دوره های ‏تحصیلی 2 منظوره مینامند. داوطلبین به امر آموزش یا هر حرفه دیگر اشتغال دارند. ‏دانشگاههای علوم کاربردی در مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس ) و کارشناسی ارشد (‏منهی به فوق لیسانس) نیز دانشجو میپذیرند. سیستم فارغ التحصیلی جدید (1983) مکمل ‏سیستم کاردانی (دیپلم عالی) مرسوم در دانشگاههای علوم کاربردی است.
‏دانشگاهها: ‏برگزار کننده دوره های کارشناسی (عموما 2 سال) و کارشناسی ‏ارشد. در پایان مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی – که جواز
‏4
‏عبور به مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود ‏–‏ نائل میگردند (مدرک رسمی صادر نمیشود). در ‏سال 1998 (1377)، سیستم جدید تحصیلات پیوسته (لیسانس) برای نخستین بار در دانشگاه ‏به اجرا در آمد. دوره ها حداقل 3 سال (حداکثر 4 سال) بطول میانجامد و اکثر فارغ ‏التحصیلان جذب بازار اشتغال میشوند.
‏مرحله دوم دانشگاهی (فوق لیسانس):
‏در مقطع کارشناسی، آموزشها وارد مرحله تخصصی تر میشود و تمامی دوره ها به ‏آزمون نهایی ختم میگردد. دروه کارشناسی ارشد حداقل 5 نیمسال بطول میانجامد و فارغ ‏التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی ارشد نائل میایند. مدرک لیسانس فقط توسط ‏دانشگاه صادر میشود (عموما در رشته های هنر و انسانی) و منوط به قبولی در آزمون ‏تخصصی است. برنامه آموزش یا حول 2 گرایش اصلی و یا ترکیبی از 1 گرایش اصلی با 2 ‏گرایش فرعی دور میزند. فوق لیسانس نخستین مدرک رسمی دانشگاهی بشمار میرود و فقط تحت 1 ‏عنوان (مشترکا برای تمامی رشته ها) صادر میشود. در دوره های جدید پیوسته، مقطع ‏کارشناسی (منتهی به لیسانس) 3-4 سال و مقطع کارشناسی ارشد (منتهی به فوق لیسانس) 2-1 ‏سال بطول میانجامد.
‏مرحله سوم دانشگاهی (دکترا):
‏دوره دکترا ‏فقط در دانشگاهها برگزار میشود. پذیرش فارغ التحصیلان دوره های رسمی دانشگاههای ‏علوم کاربردی محدود به ضوابط خاص است. مقطع دکترا ‏–‏ برای فارغ التحصیلان مقطع ‏کارشناسی (دارندگان دیپلم کارشناسی ارشد/ فوق لیسانس) 2 تا 4 سال است و حول محور

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

دانلود

دانلود تحقیق

 

http://shahrsaz.sidaa.ir//content/productpic/4819NzcxMTg_.jpg

دیدگاهتان را بنویسید