تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص-دانلود

دانلود تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص

با کیفیت ترین تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص , دانلود تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص  , سایت دانلود تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص

 

تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص

تحقیق-اثر-گلخانه-ای-31-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏اثر گلخانه ای
‏25 ژآنویه سال 2005 میلادی روزی است که در تاریخ بشر ثبت شده است و به یاد خواهد ماند چرا که در این روز برای نخستین بار یک گزارش رسمی بین المللی در سراسر جهان منتشر شد که جهانیان را بهت زده کرد در این گزارش آمده که گرمای گلخانه ای خطری که چندین سال است پیرامون آن هشدار داده ‏
‏می شود سرانجام به مرحله حدی و آستانه انفجار خود رسیده است و بشریت می رود تا گام در یک فاجعه جهانی بگذارد.
‏چرا گازهای گلخانه ای :
‏آیا‏ تا‏ کنون یک گلخانه دیده اید ؟ گلخانه اتاقک شیشه ای است که گیاهان را در خود محبوس کرده است. نور خورشید به این اتاقک می تابد و پس از عبور از شیشه نیاز گیاهان را به نور آفتاب مرتفع می سازد. مقداری از این نور توسط گیاهان و اشیاء درون گلخانه جذب و مابقی آنها منعکس می شوند ولی در این مرحله شیشه های جداره گلخانه مانع از خروج اشعه های بازتاب شده ‏، می گردد‏.
‏خورشید می تابد و زمین را گرم می کند. بخشی از نور هنگام ورود به جو منعکس می شود و ‏باقی آن وارد اتمسفر شده و به زمین می رسد و آن را گرم می کند. زمین که گرم شده، ‏شروع به تابش می کند.
 ‏زمین مقداری از این انرژی را جذب می کند و باقی آن را ‏منعکس می نماید. در طی این فرآیند طول موج نور تغییر پیدا می کند. بعضی از گازهای
‏2
‏موجود در جو زمین، این تابش خروجی را جذب می کنند. این تابش عمدتا در محدوده مادون ‏قرمز است. مولکول گازهای گلخانه ای، بسیار بیشتر از سایر گازها نور مادون قرمز را ‏جذب می کند. جذب انرژی توسط مولکولهای گاز سبب جنبش مولکول و افزایش انرژی آن می ‏شود. وقتی این اتفاق در مقیاس بزرگ رخ دهد، مانند این است که زمین را با یک پتو ‏پوشانده ایم. دمای کل نواحی زمین افزایش می یابد. این پدیده ” اثر گلخانه ای ” و ‏گازهایی که در آن موثرند، ” گازهای گلخانه ای ” نامیده می شوند.
‏اثر گلخانه ای ‏باعث می شود زمین گرم بماند و حیات روی آن ادامه پیدا کند. متان، دی اکسید کربن، ‏بخار آب و اکسید نیتروژن جزو گازهای گلخانه ای هستند. این گازها هم در طبیعت و هم ‏در فرآیندهای صنعتی تولید می شوند. CFC ‏ها دسته دیگری از گازهای گلخانه ای هستند که ‏فقط در صنعت تولید می گردد.
‏عده ای از دانشمندان معتقدند که اثر گلخانه ای در ‏سالهای اخیر بیشتر شده و زمین در حال گرم شدن است. متان و CFC ‏انرژی بیشتری را به ‏دام می اندازند، اما دی اکسیدکربن مهمترین بخش گازهای گلخانه ای است، زیرا حجم ‏بیشتری از آن در اتمسفر وجود دارد.احتراق سوخت های فسیلی ( زغال سنگ، نفت و گاز ) ‏دلیل اصلی ازدیاد بیش از حد دی اکسیدکربن است.
‏اما برخی دیگر از دانشمندان با ‏این نظر مخالفند. آنها می گویند که مطالعات انجام شده عموما بر پایه مدلسازی های ‏کامپیوتری است و آب و هوای زمین بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان رفتار آن را ‏پیش بینی کرد.
‏اما مطالعاتی که در سال 2001، توسط تیمی از محققان انگلیسی انجام ‏شد، نشان می دهد که طبق اصلاعات ماهواره ای 30 سال گذشته، تشعشعی که از زمین به فضا ‏فرستاده می شود، کاهش یافته است. این یعنی اثر گلخانه ای همگام با تولید بیشتر ‏گازهای گلخانه ای، افزایش پیدا کرده است.
‏تحلیل ماجرا آنقدرها هم که به ‏نظر می رسد ساده نیست. گرم شدن زمین و افزایش دی اکسید کربن پدیده های جانبی متعددی ‏را همراه دارد. ذوب شدن یخها سبب می شود که سطح بیشتری از خاک زمین در معرض تابش ‏نور قرار گیرد. پس زمین سریعتر از پیش گرم خواهد شد. از سوی دیگر بسیار محتمل است ‏که با افزایش دما و میزان دی اکسید کربن موجود در جو، گیاهان دی اکسید کربن بیشتری ‏را جذب کنند و این باعث اعتدال شرایط شود.
‏3
‏اما توجیه های دیگران نیز برای ‏تغییر آب و هوا وجود دارد. عده ای بر این باورند که تغییرات ایجاد شده در بادهای ‏خورشیدی ( ذرات بارداری که از خورشید به سمت ما می آیند .) باعث این دگرگونی است. ‏چون تاثیرات آن به مراتب بیشتر از گازهای گلخانه ای است.
‏گازهای گلخانه ای چه گازهائی هستند ؟
‏به مجموعه ای از گازها که مقداری از انرژی خورشید را در جو نگه می دارند و باعث گرم شدن جو می شوند گازهای گلخانه ای گویند. این گازها که عموماً از احتراق اکسیدهای فسیلی تولید می شوند در جو مورد نیاز هستند. بطوریکه فقدان این گازها در اتمسفر ، تمام گرمای تابیده شده از خورشید و تشعشعات مادون قرمز‏ را‏ به فضا ‏باز گردانده‏ و زمین 33- درجه سانتیگراد نسبت به دمای کنونی کاهش خواهد داشت ولی آنچه مهم است وجود بیش از حد این گازها در جو می باشد.
‏گازهای گلخانه ای :
‏این گازها شامل گازهای گوناگونی هستند که حجم اصلی تشکیل دهنده این گازها را موارد زیر تشکیل ‏
‏می دهند :
NOX‏ ، CO2‏ ، CH4‏ ، H2O‏ ، CFC
Relative warming effect of current emission of GHG over next 100 years
Source : The Met Office & Hadley Center for Climate Prediction and Research ‏
CO2‏ :
‏5
‏اصلی ترین گاز گلخانه ای که توسط دست بشر تولید می شود CO2‏ است. ‏دی اکسید کربن در اتمسفر سالانه 5/0 درصد افزایش می یابد.
‏در سال ضایعات ناشی از سوختهای فسیلی حدود 25 میلیارد تن CO2‏ ‏وارد جو می کنند که معادل ton.p.s‏ 800 می باشد و 60% آلودگیهائی که در تخریب چرخه اقلیمی موثرند را شامل می شود. ‏
‏بعنوان مثال یک نیروگاه Mw‏ 1000 بطور متوسط در ساعت : ‏15 تن ‏ NOx , 2.2 ton , CO2‏ ‏، kg‏ 105 ‏هیدروکربنهای نسوخته تولید می کند. بررسی های انجام شده در کشورهای جامعه همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD‏ ) حاکی از آن ‏است که بیش از 50% گازهای گلخانه ای ‏بویژه CO2‏ ‏محصول نیروگاههای بخار هستند که حدود 30% انرژی جهان را ‏مصرف می کنند. لذا تمرکز بیشتر ‏روی‏ کاهش تولید این گاز در صنایع می باشد. بعنوان مثال در نمایشگاه ماشین‏ در سال‏ 2008 در آفریقای جنوبی کمپانی لامبورگینی مدل جدید ‏«‏ مورسی الگو ‏»‏ خود را با کاهش 18% در تولید CO2‏ به بازار ارائه کرده، بدون توجه به اینکه این تغییر کاهش 03/0 ثانیه شتاب صفر تا صد این مدل را تا رساندن به 17/3 ثانیه کند کرده است.
U.S Total GHG Emission in 2005
Commercial
%18.2
Industrial
%35.8
Transportation
%28.0
Residential
%18.0
‏تغییر در اکوسیستم دریاها :
‏پس از سالها دانشمندان متوجه شدند که میزان CO2‏ تولید شده با میزان CO2‏ موجود در اتمسفر هماهنگی ندارد . پس از مطالعات و بررسی های گسترده این مقدار دی اکسید کربن مفقود شده در آب دریاها و اقیانوسها یافت شده و این نتیجه حاصل شد که درصدی از دی اکسید کربن تولید شده از سال 1800 میلادی تا کنون به صورت محلول در آب در آمده است . وجود این CO2‏ ‏باعث‏ ‏تغییرات اساسی در اکوسیستم دریاها و اقیانوسها شده و علاوه بر آن با کاهش یونهای کربنات آب اقیانوسها ‏–‏ که عامل اصلی ترمیم بدنه جانوران آبزی که دارای پوسته آهکی هستند

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص
 خرید تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص
 سایت تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص
 بهترین تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص
تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص , پاورپوینت تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص , تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص , دانلود تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص ,فایل تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص , ورد تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص ,محصول تحقیق اثر گلخانه ای 31 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید