تحقیق پژوهشي پيرامون امامزاده هاي زيد و يحيي عليهمااسلام واقع در شهر تهران مي باشد 80 ص Copy-دانلود

تحقیق پژوهشي پيرامون امامزاده هاي زيد و يحيي عليهمااسلام واقع در شهر تهران مي باشد 80 ص Copy

تحقیق پژوهشي پيرامون امامزاده هاي زيد و يحيي عليهمااسلام واقع در شهر تهران مي باشد 80 ص Copy

تحقیق-پژوهشي-پيرامون-امامزاده-هاي-زيد-و-يحيي-عليهمااسلام-واقع-در-شهر-تهران-مي-باشد-80-ص--copyلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 108 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏«‏سرآغاز »
‏اي نام تو بهترين سرآغاز بي نام تو نامه كي كنم باز
‏مجموعه اي كه هم اكنون از نظر مي گذرد،پژوهشي پيرامون امامزاده هاي زيد و يحيي-عليهمااسلام-واقع در شهر تهران مي باشد.
‏قبل از آغاز سخن از زحمات و راهنمايي هاي استاد گرامي خودجناب آقاي دكتر يغمايي كه مرا در انجام اين امر ياري نمودند و با غيرتي تمام دفتردانش را دستمايه عزوكمال ساختند، سپاسگزاري مي نمايم. اميد است آنچه در اين مجموعه گردآورده ام مطلوب نظر ايشان واقع گردد.
‏مونابيگربيگي قاجاريه
‏دي ماه 1384
‏1
‏2
‏فهرست مطالب:
‏مقدمه 1
‏هنرومعماري دوران قاجار 10
‏موقعيت مكاني امامزاده زيد 17
‏سلسله نسبت امامزاده زيد 25
‏بقعه امامزاده زيد وهنرهاي تزئيني آن 28
‏نوع بهره برداري از بقعه امامزاده زيد 40
‏شرح حال آصف الدوله (باني حرم وگنبد امامزاده زيد) 41
‏موقعيت مكاني امامزاده يحيي 55
‏سلسله نسب امامزاده يحيي 56
‏نوع بهره برداري از بقعه امامزاده يحيي 67
‏طرح حفاظتي امامزاده زيد 68
‏ضوابط طرح حريم حفاظتي منطقه بازار تهران 69
‏پيشنهادات حفاظتي و مرمتي 73
‏تصاوير 76
‏فهرست منابع 114
‏مقدمه
‏1
‏3
‏ظهور اسلام در آغاز قرن هفتم ميلادي بنياد بسياري از كشورهاي كهن ومتمدن در آن زمان را دگرگون ساخت و قدرت ونفوذ آن در تركستان غربي وپنجاب از يك طرف واسپانيا از طرف ديگر گسترش يافت. به اين ترتيب با پيدايش تغييرات اساسي در سرزمينهاي مذكور،هنر وتمدن كهن آسيا، شمال آفريقا وحتي بخشي از اروپا دگرگون شد وشالوده هنرهاي اسلامي كه تركيبي از هنر حكومتهاي مغلوب (مانند ساسانيان وحكومت بيزانس) با فرهنگ اسلامي بود،شكل گرفت‏ -كياني، 1377،ص3
‏.
‏بدين وسيله از خليج بنگال تا كرانه اقيانوس اطلس هنري با كيفيتي خاص به دست ملتها واقوام تحت سلطه اسلام پديدار شد كه ديدي خاص داشت وآن اعتقاد به اصول ومباني وتعاليم اسلام مانند توحيد ومبارزه با شرك بود. بنابراين هنرمندان از سنتهاي گذشته قسمتهايي را پسنديده و مورد استفاده مجدد قرارداده اند كه حتي الامكان وابسته به ديانت بوده و شيوه هاي هنري آن مغايرو متناقض با بيش و اعتقاد جديدآنان نباشد. در اين ميان خصيصه ها و ويژگيهاي هنري ايران زمين مي توانست بيشتر از ديگر هنرها جوابگوي اين نياز باشد و با آن هماهنگي معنوي بيابد.
‏1
‏5
‏تشكيل هنر اسلامي تقريبا، با روي كار آمدن سلسله اموي در سال 41 هجري مصادف بود و اين امر با انتقال مركز خلافت از مدينه به دمشق بي ارتباط نبوده تغيير مركز حكومت، مسلمانان را مستقيما با هنر بيگانه يعني هنر ايران و رودم آشنا كرد و از همين زمان بود كه هنر دوره بني اميه، كه التقاطي از هنر سرزمينهاي همجوار بود، راه تازه اي در پيش گرفت‏ -همانجا
‏.
‏هنر اموي بر اثر رويارويي دين و دولت جديد مسلمانان با سنتهاي خاور نزديك پديد آمده در واقع تمدن امويان در عين حال كه تازه بود، سنتي وكهن نيز بود تازه از اين نظر كه در پي قالب هاي فكري،ديواني وفرهنگي متناسب با مردم، انديشه هاي جديد ونگرش هاي نوبود: وسنتي از اين حيث كه در جهان مفتوحه خود به دنبال اين قالبها مي گشت. امويان با گزينش الگوهاي خود،نه تنها آنها را به روشي خلاق در هم آميختند بلكه بتدريج آنها را بهبود هم بخشيدند شالوده اي محكم براي تحولات آينده جهان اسلام پديد آوردند. امويان با تختگاهشان دردمشق و لشكركشيهاي متعدد عليه بيزانس، بهتر از هر حكومت ديگر با گذشته مسيحي خاور نزديك آشنا بودند ونيز مي دانستند كه حكمرانان امپراتوري وسيعي هستند ؛ و بخش شرقي امپراتوري آنها يعني ايران و آسياي مركزي، بيشترين غنائم را دراختيار آنها قراردادند وديدگاهي از روشنترين نمودها وتاثيرات هنري جهاني جديد ودلفريب را پيش روي آنها گشودند

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

دانلود

دانلود تحقیق

 

http://shahrsaz.sidaa.ir//content/productpic/11282NTcwNA__.jpg

دیدگاهتان را بنویسید