تحقیق 35 ص شيوه هاي فرزندپروري-دانلود

تحقیق 35 ص شيوه هاي فرزندپروري

تحقیق 35 ص شيوه هاي فرزندپروري

تحقیق-35-ص-شيوه-هاي-فرزندپروريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏شيوه هاي فرزندپروري‏ Tebyan.net
‏خانواده سمبل امنيت و آرامش
‏در قسمت قبل به مطالب سركوب نيازهاي دوران كودكي ،‏ ‏ حمايت هاي افراطي‏ ‏ و احساس امنيت و مشاجرات والدين پرداخته شد . اينك در ادامه مي خوانيم …
‏بسياري از افراد در جامعه ما تربيت فرزند را وظيفه مادر مي دانند‏. گويا ‏ ‏اين تنها مادر است كه بايد خانه داري كند ، وسايل راحتي افراد خانواده را فراهم كند و در برخي موارد حتي بيرون از منزل مشغول به كار باشد و پدر با يك يا دو شيفته كار كردن ‏، ‏منزل را محل استراحت خود تلقي كرده و مي انگارد ورود به منزل به معناي رزرو يك اتاق در هتل است . ‏در ‏اين‏ گونه موارد ‏ ‏كدبانوي خانه است كه با وجود كار و مشغله فراوان مجبور است فشار بي اماني را تح‏م‏ل كند . اين گونه روابط ( كه اين روزها در بسياري از خانواده ها مرسوم شده است ) از دو جهت به تربيت صحيح و اصولي فرزندان لطمه وارد مي كند . اول اين كه كودك هيچ يك از والدين را به اندازه كافي نمي بيند و محبت لازمه را دريافت نمي كند و در نتيجه ‏ي ‏اين كمبود محبت ، در بزرگسالي دچار عقده هاي رواني شده و نمي تواند محبت خود را به ديگران ابراز دارد . ثانياً مادر در اثر تحمل فشارهاي بي امان زندگي ممكن است شكيبايي خود را از دست داده و در برابر شيطنت هاي كودكان حركات نادرستي از خود بروز دهد
‏1
‏شيوه هاي فرزندپروري‏ Tebyan.net
‏خانواده سمبل امنيت و آرامش
‏در قسمت قبل به مطالب سركوب نيازهاي دوران كودكي ،‏ ‏ حمايت هاي افراطي‏ ‏ و احساس امنيت و مشاجرات والدين پرداخته شد . اينك در ادامه مي خوانيم …
‏بسياري از افراد در جامعه ما تربيت فرزند را وظيفه مادر مي دانند‏. گويا ‏ ‏اين تنها مادر است كه بايد خانه داري كند ، وسايل راحتي افراد خانواده را فراهم كند و در برخي موارد حتي بيرون از منزل مشغول به كار باشد و پدر با يك يا دو شيفته كار كردن ‏، ‏منزل را محل استراحت خود تلقي كرده و مي انگارد ورود به منزل به معناي رزرو يك اتاق در هتل است . ‏در ‏اين‏ گونه موارد ‏ ‏كدبانوي خانه است كه با وجود كار و مشغله فراوان مجبور است فشار بي اماني را تح‏م‏ل كند . اين گونه روابط ( كه اين روزها در بسياري از خانواده ها مرسوم شده است ) از دو جهت به تربيت صحيح و اصولي فرزندان لطمه وارد مي كند . اول اين كه كودك هيچ يك از والدين را به اندازه كافي نمي بيند و محبت لازمه را دريافت نمي كند و در نتيجه ‏ي ‏اين كمبود محبت ، در بزرگسالي دچار عقده هاي رواني شده و نمي تواند محبت خود را به ديگران ابراز دارد . ثانياً مادر در اثر تحمل فشارهاي بي امان زندگي ممكن است شكيبايي خود را از دست داده و در برابر شيطنت هاي كودكان حركات نادرستي از خود بروز دهد
‏3
‏؛ ‏حتي بازي بچه ها را با فريادهاي رعدگونه بر هم زده و با تمام اين رفتارها ، تنها پرخاشگري را به كودكان خود بياموزد . ( علاوه بر اين كودك ‏، ‏رفتارهاي پدر را الگو قرار داده و در بزرگسالي براي زن و فرزند احترامي قائل نخواهد شد . در نظر او جنس مؤنث تنها براي ايجاد رفاه حال مذكران آفريده شده ، همانطور كه مادرش بود ) از تمام اينها گذشته ‏، ‏شايد بتوان از ‏كمي ساعات حضور پدر در منزل ‏در دوران كودكي چشم پوشي كرد ‏؛ ‏اما وقتي فرزند به سن نوجواني رسيد ديگر حضور مادر كافي نيست . در اين ب‏ُ‏رهه ‏، ‏احتياج عاطفي به حضور ‏پ‏در كاملاً مشهود است . البته واكنش دختران و پسران به عدم حضور پدر متفاوت است . دختران در سن بلوغ به جنس مخالف گرايش پيدا مي كنند ‏. آنها چون ‏ ‏نياز به محبت پدرانه را در خانه دريافت نكرده اند ‏، ‏سعي مي كنند چنين محبتي را بيرون از منزل به دست آورند . پسران نيز ممكن است الگوهاي نادرستي را براي خود ملاك رفتار مردانه قرار داده ‏و ‏رفتارهاي ناسازگارانه اي از خود بروز دهند . فردي كه از كودكي مورد بي مهري والدين و اطرافيان قرار گيرد الگويي براي ابراز محبت به ديگران را نم‏ي آموزد ‏ ‏و نمي تواند عواطف و احساسات خود را به ديگران منتقل كند . حال پسركي را در نظر بگيريد كه در محيط منزل به هر شكلي از عواطف و احساسات پدر محروم است ( پدر حضور فيزيكي و يا عاطفي كمتر‏ي‏ در منزل دارد ) ‏. ا‏و براي جلب محبت ديگران خصوصاً پدر دست به هر كاري مي زند
‏4
‏و چون‏ ‏ ‏مي بيند تنها هنگامي كه مرتكب كار خطايي مي شود مورد توجه قرار مي گيرد ‏،‏ پس شروع مي كند به واكنش هاي منفي ، لجاجت ، پرخاشگري ، بد دهني و در نوجواني بزهكاري . اين ناسازگاري ها زماني به اوج خود مي رسد كه نوجوان اسير باندهاي بزهكارانه شده و با اندك‏ي‏ محبت از طرف آنها ‏، ‏جذب شخصيت دروغينشان شده‏، ‏كم كم از پرخاشگري كلامي به قتل ‏،‏ دزدي ‏،‏ اعتياد و ديگر مفاسد اجتماعي كشيده مي شود . زيرا انحرافات اخلاقي مثل دايره اي ‏، ‏تسلسل وار ‏هستند‏ . دزدي به دنبال نياز ، گاه ‏نياز در اثر احتياج به پول براي تهيه مواد مخدر ، اعتياد در اثر دوستي با دوستان ناباب و….‏
‏جامعه
‏محيط اجتماعي در حد قابل توجهي در چگونگي تكوين شخصيت و زندگي انسان ت‏أ‏ثير دارد ‏؛ ‏چنانچه كودك در محيط نامناسبي پرورش پيدا كند ، جايي كه پرخاشگري ‏، ‏اولين و آخرين راه حل هر كاري است . كودك روش زندگي خود را از محيط مي آموزد و ياد مي گيرد چگونه رفتار كند . كودكي كه در محيطي نامناسب رشد كند ياد مي گيرد براي رسيدن به مقصود ، پرخاشگرانه رفتار كند ‏. ‏پس در كودكي تير و كمان را به عنوان وسيله دفاعي با خود حمل مي كند و در نوجواني چاقو و يا ديگر آلات در دسترس‏ (اسلحه سرد‏)‏.‏ ‏زيرا محيط زندگي خود را ، محيطي ناامن تلقي مي كند و طبيعي است به نوعي از خود دفاع كند و از آنجا كه دفاع منطقي را نياموخته از همان روش معمول بهره مي جويد كه ديگران ( اطرافياني كه رفتار آنها را براي خود الگو قرار داده ) استفاده مي كرده اند .

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

دانلود

دانلود تحقیق

 

http://shahrsaz.sidaa.ir//content/productpic/28410OTM2NDA_.jpg

دیدگاهتان را بنویسید