مقاله زرتشت word-دانلود

دانلود مقاله زرتشت word

با کیفیت ترین مقاله زرتشت word , دانلود مقاله زرتشت word  , سایت دانلود مقاله زرتشت word

 

مقاله زرتشت word

مقاله-زرتشت-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه
‏به نام ایزد یکتا، با توجه به این که قصد داشتم تحقیقی را درباره موضوعی برای در‏س زبان فارسی تهیه کنم، بهتر دید‏م موضوعی را که چند سالی ذهن مرا مشغول کرده و مطالعاتی درباره آن داشتم را به استاد گرامی، ارائه دهم متاسفانه در جامعه ما شناخت از ادیان قبل از اسلام در سرزمین ایران بسیار کم است و با ورود دین اسلام از عربستان به ایران تقریبا می‏‌‏توان گفت که ادیان قبلی ما ایرانیان به ورطه به فراموشی سپرده شده است همان طور که می‏‌‏دانید ما ایرانیان از معدود جامعه‏‌‏هایی بودیم که یکتا پرستی ‏جزء‏ محور افکارمان در قبل از اسلام بوده و ای‏ن‏ جای بسی افتخار برای ما ایرانیان است و شاید همین موضوع یکی از دلایل پذیرش سریع اسلام توسط ایرانیان باشد به هر حال آیینی که می‏‌‏خواهم درباره آن توضیحاتی دهم، آیین اهورایی زرتشت است که هنوز هم پیروانی در سرزمین کهن ایران دارد. آیینی که طلوع آن در سرزمین ایران بوده و نکات بسیار خواندنی در این آیین وجود دارد که می‏‌‏توان روحیات بسیار معنوی و پاک ایرانیان باستان را در این آیین پیدا کرد همین‏‌‏طور می‏‌‏توان گفت نشانی از تمدن کهن ایرانیان در دوران قبل از اسلام نیز می‏‌‏باشد.
‏زرتشت
‏زرتشت سپیت‏‌‏مان،‏ فرزند پوروشس‏پ در شرق ایران زمین و در محلی به نام و نگهوتی دارتیا پای به عرصه هستی نهاد. ارومیه را نیز محل تولد او به حساب آورده‏‌‏اند. نام مادر او، دغدو بود. ‏زمان تولد زرتشت به درستی معلوم نیست، ولی بیشتر محققان بر این عقیده هستند که او در بین قرون دهم تا ششم پیش از میلاد مسیح، زندگی می‏‌‏کرده است. با این حال در تواریخ و تذکره‏‌‏ها سال 660 پیش از میلاد، بیشتر مورد توافق قرار گرفته است.
‏2
‏تولد زرتشت از پیش از اسلام اعلام شده بود. ‏گاو یکتا آفریده، از موجودات مفید آن زمان، در برابر اهریمن فریاد زده بود که زرتشت خواهد آمد و انتقام او را خواهد گرفت.
‏جم، فریدون و تعدادی از انسانهای فرزانه نیز، زرتشت را پیشگویی کرده بودند. سه روز پیش‏ از تولد زرتشت، همه خانه پوروشسپ‏، زرتشت را نور فرا گرفت. مردم که گمان می‏‌‏کردند خانه او آتش گرفته ترسیدند و قصد فرار داشتند، ولی خیلی زود دریافتند که آتشی در کار نیست.
‏در لحظه تولد زرتشت، نیروهای زندگی‏‌‏بخش و مرگ‏‌‏آور با یکدیگر به ستیز برخاستند و در این نبرد، نیروهای زندگی‏‌‏بخش پیروز شدند و سینه نوزا‏د را لمس کردند، زرتشت ‏به محض زاده شدن خندید.
‏هفت جادوگری که پیرامون زرتشت بودند از تولد او به وحشت افتادند. رهبر انان قصد داشت سر نرم زرتشت را در میان انگشتانش بفشارد و او را به کام مرگ بفرستد ولی نخستین معجزه در همان لحظه به وقوع پیوست و دست جادوگر خشک شد.
‏جادوگر که موفق به کشتن زرتشت نشده بود نزد پوروشسب پدر او رفت و ذهن آن مرد را آشفته ساخت. پدر برای رهایی از نحوست به دنیا آمدن فرزندش هیزم فراوانی گردآورد تا او را بسوزاند ولی معجزه دوم به وقوع پیوست و پدر هر چه کرد هیزمها آتش نگرفتند‏. مادر که از غیبت طولانی فرزند‏ش نگران شده بود سراسیمه فرا رسید و فرزندش را نجات داد
‏زرتشت سپیت مان نیز همانند سایر ادمیان از سه عنصر تشکیل شده است: فره، فروهر و جوهر تن.
‏فره یا همان موهبت ایزدی که تجلی ظاهری آن نور است همراهی با آن موجب نیک بختی و جدایی از آن سبب بدبختی است.

 

دانلود فایل

 

پکیج مقاله زرتشت word
 خرید مقاله زرتشت word
 سایت مقاله زرتشت word
 بهترین مقاله زرتشت word
مقاله زرتشت word , پاورپوینت مقاله زرتشت word , مقاله زرتشت word , دانلود مقاله زرتشت word ,فایل مقاله زرتشت word , ورد مقاله زرتشت word ,محصول مقاله زرتشت word ,
معارف

دیدگاهتان را بنویسید