اهرام ثلاثه مصر 35 ص-دانلود

دانلود اهرام ثلاثه مصر 35 ص

با کیفیت ترین اهرام ثلاثه مصر 35 ص , دانلود اهرام ثلاثه مصر 35 ص  , سایت دانلود اهرام ثلاثه مصر 35 ص

 

اهرام ثلاثه مصر 35 ص

اهرام-ثلاثه-مصر-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اهرام ثلاثه مصر
‏يگانه بازمانده عجايب هفت گانه جهان باستان
‏مقدمه
‏برای ‏حدود 10 هزار سال، دره نیل جایگاه یکی از بانفوذترین و باشکوه‌ترین ‏تمدن‌های عصر خود بود‏. ‏حتی امروزه هم برخی از آثار به جا مانده از این ‏تمدن کهن همچون اهرام و ابوالهول در زمره مشهورترین و شگفت‌انگیزترین ‏بناهای تاریخی جهان محسوب می‌شوند‏.
‏مصر ‏گنجینه آثار معماری است که در نوع خود نظیر ندارد.آثار معماری به جا مانده از تمدن ‏مصر ‏باستان با توجه به مصالحی که در ساخت آنها به کار رفته است به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند‏.
‏دسته ‏نخست بناهایی هستند که مصالح به کار رفته در آنها آجر نپخته بوده است‏. ‏از ‏این نوع آجر در ساخت خانه‌های مصری در طول تمدن‌های فراعنه، یونانی، قبطی ‏و اسلامی استفاده می‌شده است و امروزه در ساخت خانه‌های روستایی کاربرد ‏دارد‏.
‏نوع دوم معماری سنگی است‏. ‏مصر ‏از ذخیره غنی معادن سنگ‌هایی نظیر بازالت، آهک، مرمر و گرانیت برخوردار بود‏. ‏بهره‌برداری از معادن سنگ زیر نظر دولت انجام می‌گرفت‏.
‏این ‏امر از یک طرف به دلیل اهمیت پروژه‌های ساختمانی در آن زمان بود از طرف ‏دیگر کارگران تا اتمام کار مجبور بودند در مجاورت معدن سنگی که بنای مورد ‏نظر باید با آن شکل می‌گرفت، زندگی کنند در نتیجه حراست از مصالح با ارزش ‏این بناها مهم شمرده می‌شد‏. ‏از نکات جالب توجه‌ای که در ساخت بناهای ‏شگفت‌آور ‏مصر ‏شایان ذکر است ساده بودن ابزار کارگران آن دوران در مقابل خلق این بناهای اعجاب‌آور است‏.
‏در ‏واقع این مسأله بیش از پیش بیانگر نبوغ و خلاقیت معماران آن دوران بوده ‏است‏. ‏در دوران فراعنه وجود یک طرح معماری پیش از اقدام به ساخت یک بنا ‏ضروری محسوب می‌شد‏. ‏نمونه‌هایی از این طرح‌ها را می‌توان روی کوزه‌ها و ‏سنگ‌ها دید‏. ‏در واقع در ‏مصر ‏باستان صنعت‌گرانی که مهارت‌های خاصی در ساخت بنا و ارایه طرح آن داشتند ‏در قالب یک متخصص تجربیات خود را نسل به نسل منتقل کردند و شاهکارهایی را
‏که ما امروز شاهد آن هستیم از خود به جا گذاشتند‏.
‏ساخت مقبره‌های سلطنتی در قدیم بسیار اهمیت داشت در واقع توجه به ساخت این مقبره‌ها به اوایل تمدن ‏مصر ‏باستان باز می‌گردد‏. ‏علاوه بر این مقبره‌ها که اوج هنر معماری در آنها به ‏کار گرفته می‌شد، ساخت زیارتگاه‌ها نیز ارزش زیادی داشت‏. ‏دولت بهترین ‏مصالح، معماران و هنرمندان خود را وقف ساخت این بناها می‌کرد‏.
‏گذشته از معماری که در خدمت مذهب و مراسم تدفین بود نوع دیگری از معماری با نام معماری نظامی نیز در ‏مصر ‏رواج داشت که معرف آن قلعه‌ها و برج‌هایی بودند که در آن زمان ساخته ‏شده‌اند این نوع معماری در دوران حکومت آل ایوب (سلسله اسلامی در ‏مصر ‏که بنیانگذار آن صلاح‌الدین ایوبی بود) به اوج خود رسید که نمونه‌های بارز این سبک معماری قلعه صلاح‌الدین و دژ المظفر است‏.
‏سبک ‏دیگری از معماری که در دوران یونانی‌ها بسیار توسعه پیدا کرد معماری شهری ‏بود نمونه‌ای از این معماری فانوس دریایی اسکندر است که جزو سومین عجایب ‏دنیای باستان به شمار می‌آید‏. ‏ساخت این فانوس در دوران سلطنت بطالسه اول ‏شروع شد و در دوران حکومت بطالسه دوم به پایان رسید‏.
‏فانوس ‏دریایی اسکندر 150 متر طول دارد و تا قرن نوزدهم به عنوان راهنمای کشتی‌ها ‏در شب و روز کار می‌کرده است‏. ‏نوع دیگری از معماری که ساخت هر نوع بنایی ‏را شامل می‌شد در دوران اسلام رونق پیدا کرد‏. ‏ساخت مسجد، مدارس، قصرها، ‏قلعه‌ها و خانه‌ها مظاهر این نوع معماری هستند‏.
‏سبک جدیدی از معماری در قالب ساخت ساختمان‌های ویژه خیریه همچون خانه فقرا و مخزن عمومی آب در دوران مملوک (غلامانی که در ‏مصر ‏به پادشاهی رسیدند) رواج پیدا کرد‏. ‏شکی نیست که قاهره بعد از اسلام تا ‏پایان دوران عثمانی کماکان شاهکار معماری جهان محسوب می‌شد که دیوارهایی ‏دور تا دور آن را محصور کرده بود از دروازه‌های باشکوهی که برای تردد به ‏این شهر در بین این دیوارها ساخته شده بود تنها دروازه‌های باب‌النصر، ‏باب‌الفتوح و باب‌الزویلا باقی مانده است سرزمین ‏مصر ‏هنوز هم با معابد فراعنه، بناهای یونانی، کلیساها و مساجد خود یکی از مراکز شگفتی‌های عالم محسوب می‌شود‏.
‏در (جیزه)گيزا، غرب قاهره امروزي، سه هرم از فراعنه سلسله چهارم به نامهای خوفو يا خئوپوس (Cheops‏) (به معنای کسی که به افق تعلق دارد)، خفرع (Khafre‏) يا خفرن (يعنی بزرگ) و منكورع (Menkaure‏) يا موكرينوس (به معنای ملکوتی) وجود دارد‏. ‏هرمهای سه گانه، عظيم ترين و باشکوهترين بناهای دوره پادشاهی کهن هستند که جزو عجايب هفت گانه جهان باستان نيز محسوب می شوند
‏. ‏اين هرمها كه از حدود سال 2550 پيش از ميلاد ساخته شده اند، با رمز و علم پنهاني ارتباط پيدا كرده اند و نمادهای “حکمت ازلی”، “سرزمين مصر”، “پايداری ابدی” و “فنون جادوگری” بودند‏. ‏اهرام چيزه نقطه اوجي در تكامل شيوه معماري مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است كه با ساختن مصطبه ها ، مقابر اوليه مصريان که غالباً آجری يا سنگی بودند ، آغاز و با ‏هرم پلکانی زوسر‏ پيشرفت کرد.

 

دانلود فایل

 

پکیج اهرام ثلاثه مصر 35 ص
 خرید اهرام ثلاثه مصر 35 ص
 سایت اهرام ثلاثه مصر 35 ص
 بهترین اهرام ثلاثه مصر 35 ص
اهرام ثلاثه مصر 35 ص , پاورپوینت اهرام ثلاثه مصر 35 ص , اهرام ثلاثه مصر 35 ص , دانلود اهرام ثلاثه مصر 35 ص ,فایل اهرام ثلاثه مصر 35 ص , ورد اهرام ثلاثه مصر 35 ص ,محصول اهرام ثلاثه مصر 35 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید