تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C-دانلود

دانلود تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C

با کیفیت ترین تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C , دانلود تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C  , سایت دانلود تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C

 

تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C

تحقیق-آشنایی-کلی-با-سازمان-اطلاعاتی-آمریکا-cلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏آ‏شنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C.I.A ‏ :
‏اولین سازمان جاسوسی مدرن آمریکا پس از جنگ جهانی اول در سال 1922 تحت عنوان سازمان پلیسی فدرال یا F.B.I‏ ‏ شکل می گیرد . این سازمان با هدف اولیه خنثی نمودن فعالیت های اطلاعاتی دشمنان آمریکا در داخل کشور به وجود می آید اما به دلیل نبود یک سازمان – امنیتی تا جنگ جهانی دوم ‏، مسئولیت حفظ امنیت و مراقبت های پلیسی کشور آمریکا بر عهده همین سازمان بوده است .
‏با وقوع جنگ جهانی دوم سران کاخ سفید بر آن شدند تا سازمانی قوی که بتواند در خارج از مرزهای آمریکا در صفوف دشمنان آمریکا نفوذ کرده و اطلاعات نظامی و حیاتی کسب نماید را به وجود آورند . لذا رئیس جمهور وقت آمریکا” فرانکلین روزولت ” اولین اداره اطلاعاتی آمریکا را به منظور جاسوسی در بیرون از مرزهای کشور تحت نام «اداره خدمات استراتژیکی» موسوم به O.S.S‏ ‏را تأسیس می نماید . آمریکا از این سازمان جاسوسی در طول جنگ جهانی دوم بهره زیادی برده به نحوی که این سازمان نفوذ زیادی به سازمان های اطلاعاتی آلمان نازی و هیئت حاکمه روسیه داشته است . امریکا در زمان ریاست جمهوری هری ترومن در سال 1946 این سازمان را منحل و سازمان جدید جاسوسی تحت عنوان «گروه کاراگاهی مرکزی» با عنوان اختصاصی C.I.G‏ ‏ تشکیل می دهد . پس از یک سال یعنی در سال 1947 با روی کار آمدن ژنرال هیلن کوتر به ریاست این سازمان و تصویب قانون امنیت ملی در کنگره ‏، پس از انجام تغییرات در تشکیلات و ادغام و حذف پاره ای از شعبات ، نام این سازمان به C.I.A‏یعنی «آژانس اطلاعاتی مرکزی » تغییر نام پیدا کرد . از این دوران رسما سازمان جاسوسی آمریکا به صورت مستقل و ‏متمرکز مسئولیت فعالیت امور مربوط به جاسوسی و ضد جاسوسی ایالات متحده در خارج از مرزهای این کشور را بر عهده گرفته و وظیفه ضد جاسوسی در داخل کشور را به پلیس فدرال یعنی F.B.I‏ محول می نماید .
‏در زمان ریاست جمهوری « جان .اف کندی » در سال 1961 توسط وزیر جنگ او یعنی « رابرت مک نامارا » سازمان اطلاعاتی برای ارتش امریکا تحت عنوان « آژانس اطلاعات دفاعی » با اختصار D.I.A‏ ‏ تشکیل می گردد . این سازمان با اهداف اطلاعات نظامی تأسیس می شود که هدف اصلی از تشکیل این سازمان ‏، ایجاد رقیبی برای سازمان جاسوسی « سیا » و در حقیقت نظارت بر کار آن به طور پنهان بوده است . ویا با به کارگیری جاسوسان کارآزموده و مجرب در رشته های اطلاعات نظامی درپست های وابستگی نظامی سفارتخانه های آمریکا علاوه بر کارهای جاسوسی نظامی ، به صورت مخفیانه بر امور « سیا » نظارت می نموده است . این سازمان هم اکنون دارای 5000 مأمور ارشد است که زیر نظر وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش آمریکا فعالیت می نمایند .
‏آمریکا علاوه بر سه سازمان جاسوسی F.B.I‏ ‏، C.I.A‏ و D.I.A‏ یک سازمان جاسوسی عمده دیگر تحت عنوان « آژانش امنیت ملی » با اختصار N.S.A‏ ‏ دارد که این سازمان مأموریت جاسوسی الکترونیکی را عهده دار می باشد . مرکز این سازمان در ایالت « مریلند » در منطقه ای به نام « فورت مید » می باشد .
‏این سازمان از چهار اداره به شرح زیر تشکیل شده است : ‏ ‏
‏الف : اداره رمزو کشف دولتی
‏ب : اداره دیپلماتیک
‏ج : اداره تحقیق و بازرسی
‏د : اداره امور کارکنان
‏اما سازمان تشکیلات C.I.A‏ به شرح زیر می باشد :
‏سازمان « سیا » در بدو تأسیس از یک ستاد مرکزی جاسوسی که به چهار بخش زیر تقسیم شده ‏، تشکیل گردید که هر بخش تحت عنوان یک مدیر اداره می شد :
‏الف : بخش علوم و فناوری
‏ب :‌ بخش اطلاعات
‏ج : بخش نقشه ها و طرح ها
‏د‌ : بخش پشتیبانی
‏بخش علوم و فناوری ، آخرین اطلاعات و تصاویری که توسط هواپیماهای جاسوسی و ماهواره های تجسسی گرفته می شود را تجزیه و تحلیل نموده و اخبار و اطلاعات آن را جهت بهره برداری منتشر می نمود .
‏بخش اطلاعات ‏، کلیه اخبار و اطلاعات نظامی ، سیاسی ، اقتصادی ، علمی ، صنعتی ، فنی ، اجتماعی و … که از منابع گوناگون به این بخش می رسد را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و برآوردها را تهیه می نمود . این بخش هم اکنون نیز یکی از بخش های عمده سازمان سیا می باشد که حدود دویست هزار نفرکارمند رسمی و نیمه وقت در حرفه های مختلف علوم مانند فیزیکدان ، ریاضی دان ، شیمیدان ، جغرافیدان ، زبانشناس ، معدن شناس ، مهندس برق و الکترونیک ، کامپیوتر ، روانشناس ، پزشک ، کشاورز ، کارشناس آب و جنگل و … را به کار گرفته است .
‏بخش نقشه ها و طرح ها ، در این بخش اطلاعات تهیه شده به نقشه ها و طرح های عملیاتی تبدیل می شود . در حقیقت بخش مهم سازمان جاسوسی سیا همین بخش بوده که طرح های عملیاتی را تهیه می نماید .
‏بخش پشتیبانی ، این بخش مسئولیت پشتیبانی ، تدارکات و ارتباطات کلیه واحدهای C.I.A‏ را در خارج از کشور عهده دار بود .
‏سازمان سیا در شرایط فعلی ‏، دارای چهار معاونت می باشد که عبارتند از :
‏الف : معاونت اطلاعات
‏این معاونت جمع آوری اطلاعات را عهده دار بوده و سپس بررسی ، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی را نیز انجام می دهد . این معاونت از ادارات زیر تشکیل شده است :
‏اداره اطلاعات جاری ، اداره برآوردهای مالی ، اداره اطلاعات بنیانی ، اداره اطلاعات علمی ، اداره تحقیقات و گزارشات ، اداره ارجاع مرکزی ، اداره دریافت اخبار خارجی و مرکز تفسیر عکس .
‏ب : معاونت طرح ها
‏این معاونت امور مربوط به خدمات پنهانی را بر عهده داشته و ایستگاه های اطلاعاتی سیا در خارج از کشور توسط این معاونت اداره می شود . این معاونت دو بخش را در زیر مجموعه خود دارد :
‏بخش عملیات : که مربوط به فعالیت های سری این معاونت می باشد .
‏بخش کارمندان عالی رتبه : که مسئول بررسی و هماهنگی تام فعالیت های عملیاتی بوده و خود به سه گروه تقسیم می گردد :
‏ گروه اول : کارمندان اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات خارجی
‏گروه دوم : کارمندان جنگ های روانی و عملیات شبه نظامی که کار عملیات روانی و شبه روانی را انجام می دهند .
‏گروه سوم : کارمندان ضد جاسوسی که دارای وظایف حفاظت از عملیات و جمع آوری اطلاعات برای ردیابی جاسوسی خارجیان را بر عهده دارد .
‏معاونت طرح ها داربی چند بخش منطقه ای هم می باشد که وظایف دو بخش عملیات و کارمندان از نظر حوزه جغرافیایی تقسیم کار شده است و عبارتند از :
‏بخش اروپای غربی ‏، اروپای شرقی ، خاور نزدیک و نیمکره غربی و آفریقا
‏ج : معاونت عملیات
‏این معاونت در سال 1952 تحت نام پوششی اداره هماهنگی سیاسی با اختصار O.P.C‏ ‏ خوانده می شد ‏، مهمترین سازمان در درون سیا به شمار می رود . عملیات شبه نظامی ، سیاسی ، تبلیغاتی و در واقع عملیات مداخله گرایانه توسط این معاونت انجام می شود . در زیر مجموعه معاونت عملیات اداره کل عملیاتی موسوم به C.O.P.S‏ ‏ ‏قرار داشته که دروا‏قع مسئولیت اجرایی عملیات o.p.c.‏ را بر عهده دارد. روزنامه نگاران امریکایی این واحد را به نام بخش عملیات کثیف می نامند.
‏این معاونت از سه واحد مستقل زیر تشکیل شده است :
‏1- سرویس جمع آوری ا‏طلاعات خارجی
‏2- سرویس عملیات جاسوسی و ضد اطلاعاتی
‏3 ‏–‏ سرویس مداخلات مخفی درکشورهای خارجی
‏دو سرویس اول رسما به تصویب کنگره آمریکا رسیده ولی سرویس سوم به علت نوع فعالیت و مغایرت داشتن با قانون اساسی آن کشور وقوانین بین المللی به صورت مخفی تشکیل و به فعالیت ‏خود در کشورهای خارجی به صورت مخفیانه و غیررسمی ادامه می دهد. مراکز این سرویس ها در کشورهای خارجی معمولا درسفارتخانه های امریکا تحت عنوان مراکز عملیاتی (همان ایستگاه های اطلاعاتی) می باشند .
‏د ‏–‏ معاونت پشتیبانی :
‏این معاونت وظیفه پشتیبانی از کلیه معاونت های دیگر را داشته و ازشش اداره تشکیل شده است که عبارتند از : اداره ارتباطات ، آموزش ، حفاظت ، پشتیبانی ، مالی و کارگزینی .
‏محل سازمان جاسوسی سیا در امریکا :
‏ساختمان ستاد مرکزی سیا در مزارع سرسبز لانگی به فاصله 15 کیلومتری واشنگتن دی.سی ( پایتخت آمریکا ) در ایالت ویرجینیا قرار داشته و درزمینی به مساحت 125 هزار متر مربع احداث گردیده است . ساختمان ادارات مرکزی در برج هشت طبقه ای به شکل H‏ بنا شده و تا کاخ سفید و وزارت دفاع حدود 20 دقیقه فاصله زمانی دارد .

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C
 خرید تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C
 سایت تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C
 بهترین تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C
تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C , پاورپوینت تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C , تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C , دانلود تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C ,فایل تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C , ورد تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C ,محصول تحقیق آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید