تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص-دانلود

دانلود تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص

با کیفیت ترین تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص , دانلود تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص  , سایت دانلود تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص

 

تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص

تحقیق-آمار-اثبات-فرضيه-علاقه-دختران-به-تحصيل-بيشتر-از-پسران-مي‌باشد-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه:
‏تعليم و تربيت آدمي كاري پرارج و در عين حال وقت گير است و نتايج قطعي و نهايي آن نسبتاً دير آشكار مي‏‌‏شود و آدميت انسان به چگونگي تربيتش بستگي دارد. موفقيت و به هدف رسيدن براي هر انساني بهترين و مهمترين مسئله اي است كه در زندگي وي حادث مي شود و پيشرفت او نيز بستگي به تلاش و كوشش وي دارد. اگر در شرايط مناسب پرورش يابد به خيل نيكان مي‏‌‏پيوندد و اگر تربيت وي مورد غفلت واقع شود چه بسا كه از حد حيوان نيز فروتر رود.
‏مفهوم كلي آموزش و پرورش فراهم نمودن زمينه‏‌‏ها و عوامل مناسب و مساعد براي به فعاليت رساندن و شكوفا نمودن همة استعدادهاي بالقوة انسان و حركت تكاملي او بسوي هدف مطلوب بوسيله برنامه سنجيده و حساب شده است. و در اين زمينه جنسيت افراد (دختر يا پسر بودن) هيچ تفاوتي ندارد. چرا كه در پهنة خلقت خداوند زن و مرد را يكسان آفريده و هيچ‏‌‏كس بر هيچ‏‌‏كس برتر نيست مگر به تقوي از نظر استعداد نيز دختران و پسران در يك سطح خلق شده‏‌‏اند و تفاوت ميان آنها از نظر پيشرفت‏‌‏هاي گوناگون علمي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و … بر اساس تلاش و كوشش‏‌‏هاي هر دسته مي‏‌‏باشد.
‏بر اين اساس دانستن آماري از توانايي‏‌‏ها و استعدادهاي دختران و پسران و اينكه در هر جامعه‏‌‏اي گرايش دختران به چه دروس و يا علومي بيشتر و توانايي و استعداد آنها در چه زمينه‏‌‏اي بيشتر است و يا پسران بيشتر علاقه‏‌‏مند به چه كارها و تخصص‏‌‏هايي هستند مي‏‌‏تواند كمك بسيار زيادي براي توسعه و رشد جامعه دارد و مدرسه و نظام آموزش و پرورش براي نيل به مقصد بزرگ يكي از وسايل به شمار مي‏‌‏رود.
‏بيان مسئله و ضرورت تحقيق:
‏ما در كشوري به سر مي‏‌‏بريم كه براي نيل به استقلال و پيشرفت همه جانبه در زمينه‏‌‏هاي فردي و اجتماعي، اقتصادي، علمي و فرهنگي به شخصيت‏‌‏هاي رشد يافته و دلهاي بيدار و مغزهاي انديشمند و دستهاي ماهر و توانا نيازمند است. و اين جز از طريق دانستن آمارهاي دقيق و در دست داشتن ميزان علاقه دختران و پسران جوان به دروس و مطالعه و تحصيل مي‏‌‏باشد. از اين جهت بر آن شديم كه موضوع تحقيق خود را ميزان علاقه دختران و پسران جوان به تحصيل انتخاب كرده و پروژه را با بيان فرض علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‏‌‏باشد مورد بررسي قرار دهيم.
2
‏روشهاي اجرا: جمع‏‌‏آوري داده‏‌‏ها
‏به دليل مشكلات فراوان پرسشنامه و مصاحبه معمولي‏‌‏ترين ابزاري هستند كه در امر آمار و تحقيق مي‏‌‏توان از آن‏‌‏ها استفاده كرد. براي تهيه بايد فهرست كليه هدفهاي پژوهشي كه پرسشنامه به خاطر آنها اجرا مي‏‌‌‏شود مهيا كرد و سپس براي هر هدف سئوالاتي تهيه و پرسشنامه تنظيم شود. كه در اين تحقيق حاضر براي اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‏‌‏باشد پرسشنامه‏‌‏اي با 10 سئوال طرح شده است. اين پرسشنامه بين 25 دختر در سطح دبيرستان و 25 پسر نيز در همين سطح توزيع شده‏‌‏است. پرسشنامه پسران در يكي از دبيرستان‏‌‏هاي نمونه‏‌‏ها بصورت تصادفي انتخاب و توزيع شد. پرسشنامه دختران نيز به همين طريق توزيع و سپس جمع‏‌‏آوري گرديد.
3
‏تجزيه و تحليل داده‏‌‏ها:
‏در اين قسمت از دو بخش محاسبات و نمودارها. ابتدا جدول فراواني براي هر يك از سئوالات پرسشنامه نمودار ميله‏‌‏اي براي هر يك از سئوالات، نمودار چندبر فراواني براي هر سئوال، تجزيه و تحليل و نتيجه‏‌‏گيري براي هر سئوال انجام شده است. (در نمودارها دختران مشكي و پسران آبي) رنگ نمودار.
‏ارزيابي مشكلات:
‏در انجام اين تحقيق آماري متأسفانه با مشكلاتي رو به رو بوديم از جمله براي توزيع پرسشنامه‏‌‏ها در مدارس به ما اجازة انجام چنين كاري داده نمي‏‌‏شد لذا مجبور شديم از خود دانش‏‌‏آموزان و بطور مخفي كمك گرفته، در نتيجه موفق به توضيح و تشريح مسئله براي دانش‏‌‏آموزان نبوديم. دوم اينكه متأسفانه به دليل اينكه امر تحقيق در هر موردي در كشور ما هنوز تازه مي‏‌‏باشد خيلي از دانش‏‌‏آموزان موضوع را جدي نگرفته و پاسخ‏‌‏هاي دقيق نمي‏‌‏دهند. در ضمن به دلايل محدوديت‏‌‏هاي مالي و … از تعداد كمي پرسشنامه (50عدد) استفاده شده كه نمونه كوچكي مي‏‌‏باشد و براي جواب دقيق گرفتن نمي‏‌‏تواند كافي باشد.
‏-توصيف نمودارهاي به دست آمده از سئوال يك:
‏الف) با توجه به نمودارها پسران علاقة بيشتري نسبت به كسب درآمد از طريق تحصيلات نسبت به دختران دارند.
‏ب) با توجه به نمودارها در حد بيشتري از پسران نسبت به دختران انگيزة تحصيل را علاقه مي‏‌‏دانند.
‏ج) با توجه به نمودارها انگيزة دختران از تحصيل به ميزان چشمگيري كسب موقعيت اجتماعي است و درصد كمتري از پسران به اين امر توجه دارند.
‏نتيجه گيري: بطور كلي با مقايسة سه نمودار فوق درصد بيشتري از پسران انگيزة تحصيل را كسب درآمد و دختران كسب موقعيت اجتماعي مي‏‌‏دانند.
‏ـ توصيف نمودارهاي بدست آمده از سئوال دو:
‏الف‏‌‏) با توجه به نمودارها دختران بيشتر از پسرها تحصيل را ارزش محسوب مي‏‌‏كنند.
‏ب) در نمودارهاي اين قسمت هم ارزش محسوب نشدن تحصيل بيشتر متعلق به پسران است.
‏نتيجه‏‌‏گيري:
‏بطور كلي با مقايسة 3 نمودار فوق در هر دو گروه دختران و پسران تحصيل ارزش محسوب مي‏‌‌‏شود فقط ا ين عقيده در ميان دختران بيشتر است.
4
‏ـ توصيف نمودارهاي بدست آمده از سئوال سه:
‏الف) با توجه به نمودارها درصد بيشتري از دختران معتقد به افزايش پيشرفت تحصيلي در ميان خود هستند.
‏ب) با توجه به نمودارها پسران بيشتر از دختران با اين نظريه مخالف هستند.
‏نتيجه‏‌‏گيري:
‏به طور كلي با مقايسه نمودارها هر دو گروه دختران و پسران با اين نظر كه دختران در سال‏‌‏هاي اخير پيشرفت بيشتري در تحصيل داشته‏‌‏اند موافق هستند. ولي در اين ميان دختران بيشتر با اين نظريه موافق هستند.
‏ـ توصيف نمودارهاي بدست آمده از سئوال چهار:
‏الف‏‌‏) با توجه به نمودارها پسران بيشتر از دختران رفتن به دانشگاه را هدف محسوب مي‏‌‏كنند.
‏ب) با توجه به نمودارها رفتن به دانشگاه براي دختران كمتر هدف محسوب مي‏‌‏شود.
‏نتيجه‏‌‏گيري:
‏بطور كلي هر دو گروه دختران و پسران رفتن به دانشگاه را هدف خود مي‏‌‏دانند ولي در اين بين رفتن به دانشگاه براي پسران بيشتر از دختران هدف محسوب مي‏‌‏شود.
‏ـ توصيف نمودارهاي به دست آمده از سئوال پنج:
‏الف) از ميان دو گروه شمارش شده 88% دختران داراي معدل بين 20-17 هستند و 12% پسران داراي اين معدل مي‏‌‏باشند.
‏ب) از ميان دو گروه 12% دختران داراي معدل بين 17-14 مي‏‌‏باشند و 36% پسران داراي اين معدل هستند.
‏ج) از ميان دو گروه 4% پسران معدل كمتر از 11 داشتند و هيچكدام از دختران شركت‏‌‏كننده داراي اين معدل نبودند.
‏ـ توصيف نمودارهاي بدست آمده از سئوال شش:
‏الف) با توجه به نمودارها درصد بيشتري از پسران ادامة تحصيل را براي به دست آوردن شغل ضروري مي‏‌‏دانستند.
‏ب) با توجه به نمودارها دختران كمتر از پسران ادامة تحصيل را براي يافتن شغل ضروري مي‏‌‏دانستند.
‏نتيجه‏‌‏گيري:

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص
 خرید تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص
 سایت تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص
 بهترین تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص
تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص , پاورپوینت تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص , تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص , دانلود تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص ,فایل تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص , ورد تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص ,محصول تحقیق آمار اثبات فرضيه علاقه دختران به تحصيل بيشتر از پسران مي‌باشد 21 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید