تحقیق آموزش مديريت 82 ص-دانلود

دانلود تحقیق آموزش مديريت 82 ص

با کیفیت ترین تحقیق آموزش مديريت 82 ص , دانلود تحقیق آموزش مديريت 82 ص  , سایت دانلود تحقیق آموزش مديريت 82 ص

 

تحقیق آموزش مديريت 82 ص

تحقیق-آموزش-مديريت-82-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 93 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏حكيمه عرب عامري‏
‏مقدمه:
‏اولين و اساسي ترين گام در تدوين و اجراي برنامه آموزشي ، اجراي صحيح و مبتني بر واقعيت فرايند نيازسنجي است . نيازسنجي در حقيقت سنگ زيرين ساختمان آموزش است و هر قدر اين سنگ زيرين بنياني تر و مستحکم تر باشد ، بناي روي آن محکم تر و آسيب ناپذير خواهد بود‌. در قلمرو آموزش ، نيازسنجي به عنوان يکي از مولفه هاي اساسي و ضروري فرايند برنامه ريزي در نظر گرفته مي شود و هر کجا که مسئله تدوين طرحها و اتخاذ مجموعه‌اي از تدابير آموزشي مطرح باشد‌، از نيازسنجي به طور مکرر ياد مي شود و مبناي منطقي هر برنامه وجود نياز يا مجموعه اي از نيازهاست . برنامه ريزان آموزشي در سراسر جهان و در تمامي سازمانهايي که با آموزش سروکار دارند ، ناگزيرند براي تدوين برنامه ها و طرحهاي آموزشي خويش ، ‏دلايل قانع کننده اي داشته باشند‏.
‏نيازسنجي در واقع فرايند جمع آوري و تحليل اطلاعات است که براساس آن نيازهاي افراد ‏، گروهها‏، سازمانها و جوامع مورد شناسايي قرار مي گيرد . معمولاً هر برنامه آموزشي و درسي براي ايجاد تحول و تغيير در وضعيت موجود ، طراحي و اجرا گذاشته مي‌شود . از اين رو گام آغازين در فرايند برنامه‌ريزي ، شناسايي هدفها يا نقاط مطلوب است .
‏هدفها عموماً ريشه در نيازها دارند . از اين رو براي طراحي و اجراي برنامه هاي واقع بينانه و اثربخش ، ضرورت دارد تا نيازها دقيقاً سنجيده و براساس نيازها ، اهداف ويژه برنامه تدوين شوند و سپس مجموعه اقدامات و وسايلي که به بهترين وجه نيازها را محقق مي سازند ، پيش بيني شوند . شناخت و تحليل اثربخش نيازهاي آموزشي ، پيش نياز يک سيستم آموزشي موفق است .
‏تعيين نيازهاي آموزشي اولين گام برنامه ريزي آموزش کارکنان و در واقع نخستين عامل ايجاد و تضمين اثربخش کارکرد آموزش و بهسازي است که اگر به درستي انجام شود، مبناي عيني تري براي برنامه ريزي به عنوان نقشه اثربخشي فراهم خواهد شد و احتمال تطابق آن ‏با نيازهاي سازمان‏، حوزه هاي شغلي و کارکنان و در نهايت اثربخشي آن افزايش خواهد يافت . آموزش گران است و فقط بايد موقعي ارائه شود که اولاً پاسخي به يک نياز شناخته شده باشد و ثانياً بهترين راه حل براي مشکلاتي باشد که از آن طريق قابل حل‌اند‌. فعاليتهاي آموزشي که بدون توجه به اين شرايط طراحي و اجرا شوند در واقع نوعي اتلاف منابع ارزشمند خواهد بود .
‏تعريف مديريت:
‏مديريت، فرآيند به كارگيري موثر و كارآمد منابع مادي و انساني در برنامه‏‌‏ريزي، سازماندهي، بسيج منابع و امكانات، هدايت و كنترل است كه براي دستيابي به اهداف سازماني و بر اساس نظام ارزشي مورد قبول، صورت مي‏‌‏گيرد.
‏3
‏ ‏حكيمه عرب عامري‏
‏تعريف مذكور، پنج قضيه اساسي ذيل را كه زيربناي مفاهيم كلي نظري و عملي (فني) مديريت است در بر دارد:
‏1- مديريت يك فرآيند است.
‏2- مفهوم نهفتة مديريت، هدايت تشكيلات انساني است.
‏3- مديريت مؤثر، تصميمهاي مناسبي مي‏‌‏گيرد و به نتايج مطلوبي دست مي‏‌‏يابد.
‏4- مديريت كارا، به تخصيص و مصرف مديرانه منابع مي‏‌‏گويند؛
‏5- مديريت بر فعاليتهاي هدفدار تمركز دارد.
‏بخشي از دانش مديريت را مي‏‌‏توان از طريق آموزش فرا گرفت و بخش ديگر را ضمن كار بايد آموخت و در واقع بخشي را كه با آموزش فرا گرفته مي‏‌‏شود، علم مديريت و بخشي را كه موجب به كار بستن اندوخته‏‌‏ها در شرايط گوناگون مي‏‌‏شود، هنر مديريت مي‏‌‏نامند. به عبارت ديگر علم دانستن است و هنر توانستن. از آنجايي كه مديريت با عواملي همچون پول، مواد، محصولات، خدمات و كاركنان كه پيوسته در تغييرند سر و كار دارد؛ پيش‏‌‏بيني درباره آنها دشوار و انطباق آنها با معيارهاي علمي مشكل است. با اين همه همواره شاهد تلاش مستمر صاحبنظران در جهت علمي كردن مديريت هستيم.
‏طبقه‏‌‏بندي مديران
‏مديران را به طرق مختلف دسته‏‌‏بندي مي‏‌‏كنند كه شرح هر يك، براي آشنايي با مشاغل مديري، مي‏‌‏تواند مفيد باشد. با توجه به تفاوت چشمگيري كه بين سطوح و حوزة كار مديران هست، هر مديري با توجه به نوع كار، سطح سازمان در شرايط محيطي به درجاتي از مهارتهاي مديري نياز دارد.
‏هرم مديريت
‏كارهاي مديري بر حسب سطوح سازماني متفاوت است؛ گر چه بعضي از صاحبنظران چهار سطح مديري را براي هر سازمان قائلند اما اكثر آنان بر سه سطح ذيل تأكيد دارند.
‏1- مديريت عملياتي (سرپرستي).
‏2- مديريت مباني.
‏3- مديريت عالي.
‏1- ‏مديريت عملياتي (سرپرستي)
‏بررسيها نشان مي‏‌‏دهد كه مديران عملياتي، سرشان شلوغ است و مراجعه مكرر افراد موجب انقطاع كارشان مي‏‌‏شوند؛ اغلب مجبورند براي نظارت در رفت و آمد باشند؛ براي پرسنل خود مأموريتهاي كاري خاص تعيين مي‏‌‏كنند؛ بايد برنامة عملياتي، تفصيلي و كوتاه مدت طرح‏‌‏ريزي كنند؛ و بر خلاف تصور، نتايج مطالعات حكايت از آن دارد كه مديران اجرايي وقت كمي صرف برنامه
‏3
‏ ‏حكيمه عرب عامري‏
‏‌‏ريزي، گزارش‏‌‏نويسي، خواندن، اظهارنظر و بازبيني مي‏‌‏كنند.
‏سخن كوتاه اينكه مديران رده عملياتي زندگي كاري فعالي را سپري مي‏‌‏كنند و بيشتر وقتشان صرف حل و فصل مسائل آني مي‏‌‏شود.
‏2- ‏مديريت مياني
‏مديران مياني به طور مستقيم به مديريت ردة بالا گزارش مي‏‌‏دهند؛ كارشان مديريت بر سرپرستان است و نقش حلقة واسطي را ميان مديريت عالي و مديران عملياتي به عهده دارند. بيشتر وقت مديران مباني به تحليل داده‏‌‏ها، آماده كردن اطلاعات براي تصميم‏‌‏گيري، تبديل تصميمهاي مديريت عالي به پروژه‏‌‏هاي معين براي سرپرستان و جهت دادن به نتايج كار مديران عملياتي است. مديران مياني بيشتر وقتها به تنهايي كار انجام مي‏‌‏دهند و عده‏‌‏اي از آنان بيشتر وقتشان را صرف جلسات مي‏‌‏كنند؛ حدود 80 درصد وقتشان را ممكن است به گفت و شنود بگذرانند كه بيشتر آن در واحد خودشان و با همكاران انجام مي‏‌‏شود؛ و بقيه وقتشان صرف خواندن و نگاشتن مي‏‌‏گردد.
‏مديران مياني برنامه‏‌‏ريزي‏‌‏هاي ميان مدت مي‏‌‏كنند و براي اظهارنظر مديريت عالي برنامه‏‌‏هاي جامعتر و بلند مدت‏‌‏تر آماده مي‏‌‏سازند.
‏3- ‏مديريت عالي
‏مديري كه در نقشهاي عملياتي و مباني موفق بوده، معمولا مي‏‌‏تواند به مديريت عالي راه يابد. بررسيها نشان مي‏‌‏دهد كه بخش اعظم كار مديران عالي از نظر پويايي و مشغله، نظير كار مديران عملياتي است. با اين تفاوت كه اينان، برنامه‏‌‏ريزيهاي جامع و بلند مدت‏‌‏تري را در حوزة فعاليت گسترده‏‌‏تر و عوامل وضعي متنوعتري را طراحي يا مورد بررسي قرار مي‏‌‏دهند. مديران عالي، عملكرد كلي واحدهاي عمده را ارزيابي مي‏‌‏كنند؛ دربارة موضوعات و مسائل كلي با مديران سطوح پايين به تبادل‏‌‏نظر مي‏‌‏نشينند و بيشتر وقتشان را با همكاران يا افراد خارج از سازمان، و اندك زماني را نيز با افراد زبردست مي‏‌‏گذرانند.
‏انواع سبكهاي مديريتي:‏
‏با وجود اینکه مدیریت در رهبری فرایند مشابهی است به طور ارگان و سازمان و گروهی راهبرد مشابهی دارد‏ ،‏ اما از لحاظ برخی ویژ گی ها تفاوتهائی بین انواع مدیریت می توان مشاهده کرد . روشن است با وجود اینکه همه مدیران امر رهبری و هدایت گروهی بزرگ یا گوچک را برای رسیدن به اهدافی معین بر عهده دارند‏ ،‏ این روند را با شیوه های مختلفی ممکن است پیش ببرند که هریک از این شیوه ها به عنوان یک سبک مدیریتی خاص طبقه بندی می شوند.
‏4
‏ ‏حكيمه عرب عامري‏

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق آموزش مديريت 82 ص
 خرید تحقیق آموزش مديريت 82 ص
 سایت تحقیق آموزش مديريت 82 ص
 بهترین تحقیق آموزش مديريت 82 ص
تحقیق آموزش مديريت 82 ص , پاورپوینت تحقیق آموزش مديريت 82 ص , تحقیق آموزش مديريت 82 ص , دانلود تحقیق آموزش مديريت 82 ص ,فایل تحقیق آموزش مديريت 82 ص , ورد تحقیق آموزش مديريت 82 ص ,محصول تحقیق آموزش مديريت 82 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید