تحقیق آناناس 40 ص-دانلود

دانلود تحقیق آناناس 40 ص

با کیفیت ترین تحقیق آناناس 40 ص , دانلود تحقیق آناناس 40 ص  , سایت دانلود تحقیق آناناس 40 ص

 

تحقیق آناناس 40 ص

تحقیق-آناناس-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آناناس
‏ديد كلي
‏اين درخت جزو خانواده گياهاني است كه برگهاي نيزه اي و خشك دارند كه روي هم قرار گرفته و يك مجراي باريك( گلدان) را تشكيل مي دهند. اين گياهان روي شاخه هاي بلند مي رويند و از مواد معدني حاصل از مواد آالي مرده گياه كه در مجراي باريك جمع شده است تغذيه مي كنند .
‏درحقيقت پرورش آناناس به منظور توليد ميوه آن است و بعضي از انها زيباترين گياهان گلداني را تشكيل مي دهند . زادگاه اين گياه برزيل است . برگهاي خاردار و چرم مانند پشت سر هم است بطوري كه در وسط برگها حفره اي بوجود مي آيد كه شاخه گل دهنده از همان محل ظاهر ميگردد. بريا ميوه دادن 3 تا 4 سال وقت لازم است و پس از ظهور و رسيدن ميوه آن اندام گيه به تحليل رفته و خشك مي شود و هماهنگ با اين خشك شدن يا جوشها از كنار پايه مادري شروع به ظهور مي نمايند كه منبع اصلي تكثير هستند.
‏نازهاي آناناس:
‏نور:‏ اگر چه بهترين نور براي اين گياه نور كامل است لي در نيم سايه هم قابل نگهداري است .
‏دما:‏بهترين درجه حرارت براي حفظ رنگها 18-21 درجه سانتيگراد است .
‏آبياري:‏ اجازه دهيد سطح خاك گلدان در زمان بين دو آبياري خشك شود . در تابستان هفته اي يكبار ودر زمستان هرده روز يكبار ‏آبياري كافي است .
‏رطوبت:‏ گياه رطوبت دوست است. در تابسان دو بار در هفته و در زمستان يكبار در هفته غبار پاشي نماييد . در روزهاي گرم و خشك تابستان غبارپاشي بيشتري توصيه ميشود .
‏تغذيه:‏ كوددهي يكبار در هفته در بهار و تابستان بخصوص با ظاهر شدن ميوه توصيه مي گردد‏ .
‏خاك مناسب:‏ كمپوست (بقاياي مواد گياهي و صنعتي) بهترين محيط براي رشد ريشه اين گياه است.
‏تعويض گلدان: ‏تعويض گلدان دو بار لازم است . اولين بار 3 ماه پس از كاشت پاجوش در گلدان و دومين بار يكسال پس از تعويض اول انجام مي گيرد . گلدان را خيلي بزرگ اتخاب نكنيد و توجه نماييد كه خاك بايدكاملا سبك باشد . پوشيدن دستكش لاستيكي در زمان تعويض گلدان به علت تيزبودن تيغهاي كنار برگها لازم است
‏.
‏تميز نمودن برگها:‏برگها را با اسفنج خيس پا كنيد توجه نماييد كه مواد برق كننده شيميايي روزنه ها را مسدود مي نمايد .
‏تكثير: ‏ گياه پس از ميوه دادن ، خشك و به جاي آ جوانه هاي تازه اي به نام پاجوش يا پا گياه از كنار بوته ها ظاهر ميگردد . با ظهور پاجوشها و گذشت چند روز از شروع پژمردگي گياه مادري ، گياه را از گلدان خارج و به آرامي پاجوش را با كارد كاملا تيز از مادر جدا و در گلدان كوچكتري كاشت نموده و آبياري كنيد
‏عوارض و درمان آناناس:
‏رشد گياه متوقف است وو از گل و ميوه خبري نيست : ‏تا هوا سرد است‏ ‏كه گلدان را به محل گرمتري منتقل نماييد و تا به كوددهي نياز دارد .
‏برگها زرد رنگ شده و لكه هاي قهوه اي در سطح زيرين آنها مشاهده مي گردد :‏عامل آن حشره آفت است .هفته اي يكبار با سم حشره كش نفوذي سمپاشي نماييد تا علايم برطرف گردند .
‏نوك برگها قهوه اي شده و خشك مي گردند : ‏ يا هوا خيلي گرم است يا گياه كم آبي كشيده ، گياه را آبياري كنيد.
‏برگها رنگ خود را از دست داده اند: ‏نور كافي نيست و يا به كود دهي نياز است . گياه را به محل روشن تري منتقل نماييد و يا كود دهي نماييد.
‏برگها خشك ، چروكيده و لوله شده اند:‏ هوا سرد وگياه تشنه است . گياه را به محل گرم منتقل نموده آبياري نماييد .
‏برگها چروكيده وقهوه اي مي شوند:‏هواي محيط خيلي گرم است ‏، گياه را به محل خنكتري ببريد.
‏غبار پاشي را فراموش نكنيد.
‏لكه هاي سوخته در وسط برگها مشاهده ميگردد :‏غبار پاشي در آفتاب انجام شده است ، گياه بهرطوبت احتياج دارد ولي در آفتاب غبارپاشي نكنيد . برگهاي از بين رفته را با كارد تيز حذف كنيد (پوشيدن دستكش را فراموش نكنيد. برگها تيغ دارند ‏.
‏برگها حالت زنگ زدگي پيدا كرده اند: ‏از مواد براق كننده استفاده نكنيد . اسفنج مرطوب براي تميز كردن برگها مناسب تر است .
‏ميوه ظاهر شده ، ولي برگها در حال خشك شدن هستند: ‏ ‏كاملا طبيعي است‏ ‏پاجوشها از اين به بعد ظاهر شده و رشد خواهند كرد . بعد از اين كه گياه مادري از بين رفت پاجوشها را جدا نموده ، هركدام را به يك گلدان كوچك منتقل كنيد .
‏گياه از قاعده برگها شروع به پوسيدن نموده وبرگها مي ريزند: ‏آبياري زياد از اندازه صورت گرفته است . اجازه دهيد سطح خاك گلدان در فاصله بين دو آّبياري خشك شود و سپس آبياري كنيد.در زمستان هفته اي يكبار و در تابستان دو بار آبياري كافي است.
‏آناناس و آناليزش با علوم:‏
‏تاكسونومي‏: ‏گياه آناناس بر حسب خويشاوندي با ساير گياهان ‏ ‏رده بندي مي شود و جايگاه اين گياه از نظر رده بندي ‏ميشود و جايگاه اين گياه از نظر رده بندي در سطح گونه مشخص ميشود .
‏مورفولوژي:‏تنوع ريختن گياه آنانا‏س‏ مط‏العه مي شود . به عبارتي مطالعه‏ تنوع ريختي اين گياه باعث مي شود تا بدانيم كه با شرايط متفاوت در زيست گاهها ي مختلف سازگاري اين گياه چگونه صورت ميگيرد .
‏آناتومي:‏ ساختمان داخلي گياه آناناس مطالعه ميشود .
‏مورفوژنر:‏ از ابتداي تشكيل سلول تخم آناناس تا بوجود آمدن شكل اين گياه مطالعه مي شود .
‏فيزيولوژي:‏ نحوه كار و فعاليت گياه آناناس از سطح اندامكهاي درون سلول تا بافتها ، اندامها و خود گياه آناناس بررسي ميشود .
‏سيتولوژي: ‏به مطالعه درباره رشد توليد مثل و رفتار سلول گباه آناناس مي پردازد.
‏اكولوژي:‏ ‏ به مطالعه چگونگي سازش آناناس با محيط و ارتباط آنها با يكديگر مي پردازد .
‏ژنتيك:‏ چگونگي انتقال صفات وراثتي و عوامل انتقال دهنده و ساختار شيميايي اين عوامل را در گياه آناناس بررسي مي كند.
‏طبقه بندي سلسله گياهان:
‏گياهان را در پنج گروه طبقه بندي كرده اند:
‏بريوفيتها يا خزه ها:
‏گياهاني هستندكه داراي ساقه و برگ بوده ولي فاقد گل و ريشه هستند .از بين خزه هاي موجود در دنيا خزه هاي جنس sphgnum‏ ازانتشار وسيعي برخوردار هستند .
‏گياهان ابتدايي و تك ياخته اي هستند مانند جلبكهاي ميكروسكوپي و باكتريهاي تجذيه كننده مواد آلي . در اين گروه قرار دارند.
‏تالوفيتها:‏قارچها، جلبكها و گلسنگها دراين گروه قرار دارند.
‏پتريدوفيتها:‏اين گياهان ساقه ، برگ و ريشه دارند وليفاقد گل هستند و بوسيله هاگ تكثير مي شوند و سرخسها از فراوان ترين گياهان اين گروه هستند .
‏اسپرما توفيتها : ‏به اين گروه پيدا زادان هم مي گويند و بازدانگان و نهاندانگان تك لپه و دو لپه در اين گروه قرار دارند . تك لپه ها پيش رفته ترين گياهان هستند .

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق آناناس 40 ص
 خرید تحقیق آناناس 40 ص
 سایت تحقیق آناناس 40 ص
 بهترین تحقیق آناناس 40 ص
تحقیق آناناس 40 ص , پاورپوینت تحقیق آناناس 40 ص , تحقیق آناناس 40 ص , دانلود تحقیق آناناس 40 ص ,فایل تحقیق آناناس 40 ص , ورد تحقیق آناناس 40 ص ,محصول تحقیق آناناس 40 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید