تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص-دانلود

دانلود تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص

با کیفیت ترین تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص , دانلود تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص  , سایت دانلود تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص

 

تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص

تحقیق-تأثير-ورزش-بر-روي-فشار-رواني-دانش-آموزان-24-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏تأثير ورزش بر روي ‏فشار رواني‏ دانش آموزان
‏مقدمه
‏در حال حاضر در قرن شكوفايي و علم و تكنولوژي به سر مي‏‌‏بريم و مي‏‌‏توان ادعا كرد كه هر لحظه اختراع و اكتشافي جديد به ظهور مي‏‌‏رسد تا به آسايش و كاميابي افراد ب‏شر كمك كند و به آنها ياري رساند و ‏در نهايت خرسندي، زندگي را سپري كند‏.
‏ در اين عصري كه انسان سوار بر كشتي تكنولوژي به سوي مرزهاي آسايش پي‏ش مي‏‌‏رود پديده ‏فشار رواني ‏و استر‏س مجالي براي ‏ل‏ذت بردن از اين هم‏ه‏ پيش‏رفت به بشر نمي‏‌‏دهد و هر از چندگاه آ‏نچنان او ‏را گرفتار مي‏‌‏كند كه به ستوه مي‏‌‏آيد و فرياد كمك برمي‏‌‏آ‏ورد. با توجه به اينكه فشار رواني، اصلي‏‌‏ترين مشكل رواني بشر در عصر حاضر است و مشكلات زيادي را‏ به همراه خود به ارمغان مي‏‌‏آورد، ‏بخش عم‏د‏ه و جدايي‏‌‏ناپذير زندگي روزمره هر فرد و تجربه‏‌‏اي همگاني كه هر كس به كر‏ّات آن‏ را در زندگي خود احساس كرده است برخلاف ‏تصور‏ فشار رواني‏ هميشه در برگيرند‏ه حوادث ناخوشايند نيست، بلكه ‏م‏ي‏‌‏تواند محصول موقعيت‏‌‏هاي خوشايند و مطلوب ني‏ز‏ باشد.
‏فشار رواني ‏يك حالت ارگانيك است كه م‏عمولاً به افزايش تنفس، فشار خون ‏، ضربان قلب، رنگ‏‌‏پريدگي، انقباض و عرق سرد پيشاني همراه است كه در صورت شديد بودن منجر به بيماري مي‏‌‏گردد.
‏با توجه به اينكه فعاليت‏‌‏هاي ورزشي به عنوان يك اقدام پيشگيري كننده نه‏‌‏ت‏نها نقش مهمي در جهت حفظ و ارتقاء‏ سلامتي انسان دارد، بلكه با استفاده صحيح ‏آن‏ و تجويز درست ‏آن‏ مي‏‌‏تواند تأثير درماني بسيار مفيدي بر روي ‏دانش‏‌‏آموزان‏ گذارد.
‏ما سعي كرديم با تحقيق بر روي يك سري از كتابهاي مختلف تأثير ورزش و فعاليت‏‌‏هاي خلاق و سرگرم‏‌‏كننده و خنده‏‌‏آور در كاهش تنش و فشار دروني و بيروني بر روي افراد بررسي كنيم.
‏*‏ دانشجوي كارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي
‏**‏ دانشجوي كارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي
‏2
‏چكيده
‏فشار رواني ‏چيست؟
‏فشار رواني ‏در دنياي امروز مسئله‏‌‏اي تقريباً همه‏‌‏گير شده و به طور ‏يقين افراد معدودي مي‏‌‏توانند از آ‏ثار مخرب و زيان‏‌‏بار ‏آن‏ در امان باشند و يا اينكه اصولاً از برخورد و درگير شدن با ‏آن‏ اجتناب و احتراز نمايند. دلايل غير قابل انكار بيانگر اين واقعيت است كه ‏فشار رواني‏ بر سلامت جسمي و رواني و نحوه انجام كار، اثرات منفي و غير قابل جبراني مي‏‌‏گذارد كه براي فرد و يا سازمان بسيار پرهزينه مي‏‌‏باشد.
‏استرس به معني فشار، واژه‏‌‏اي است كه از فيزيك به عاريت گرفته شده و امروزه براي بيان‏ فشار رواني‏ ـ تني كاربرد عام يافته است.
‏لازم به تذكر است كه:
‏1. ‏فشار رواني ‏همان اضطراب نيست؛ اضطراب‏ در‏ قلمرو عاطفي و ر‏وان‏‌‏شناختي عمل مي‏‌‏كند در صورتي كه ‏فشار رواني ‏علاوه بر اين قلمرو، در حوزه فيزيولوژيكي نيز عمل مي‏‌‏كند. از اين‏‌‏رو‏ فشار رواني‏ ممكن است با اضطراب همراه باشد ولي اين‏‌‏ ‏دو را نمي‏‌‏توان مساوي هم دانست. گاهي به دليل عدم توجه به ماهيت‏ فشار رواني‏ و اضطراب به اشتباه ‏آن‏ را معادل هم مي‏‌‏داند.
‏2. ‏فشار رواني ‏معادل تنش عصبي نيست‏ ؛ ‏تنش عصبي نيز ممكن است مانند اضطراب معلول ‏فشار رواني ‏باشد، اما اين 2 مشابه نيستند.
‏در هر حال ورزش مي‏‌‏تواند باعث كنترل‏ فشار رواني‏ شود‏ ،‏ به گونه‏‌‏اي كه تعادل را در سيستم بدن فعال نمايد و از افزايش فشار خون و ساير عوارض جلوگيري كند و حتي با ورزش و تحرك باعث مي‏‌‏شود كه سيستم ايمني بدن در برابر‏فشار رواني ‏ قوي شود و باعث كاهش خطر حمله قلبي و سكته مغزي و بهبود حافظه و تفكر و افزايش بهره‏‌‏وري و بهبود خواب و … مي‏‌‏شود.
‏3
‏بيان مسئله
‏آيا ورزش مي‏‌‏تواند‏ ‏فشار رواني‏ ‏دانش‏‌‏آموزان‏ را كاهش دهد؟ چرا؟
‏فشار رواني ‏مي‏‌‏تواند بسيار تأثيرگذار بر مسائل روزمره ‏دانش‏‌‏آموزان‏ باشد و اين ‏فشار رواني ‏باعث آسيب‏‌‏هايي به بدن و هيجان‏‌‏هاي بيش از حد كودكان نمايان مي‏‌‏شود كه در‏ ‏چند دهه اخير موضوع‏ فشار رواني‏ يا اضطراب يكي از مسائل اساسي مي‏‌‏باشد كه اين اضطراب حتي علاوه بر بي‏‌‏تعادل شدن سيستم بدن تأثير بسياري بر روي يادگيري گذاشته و ‏فشار رواني ‏وضعيت پويايي است كه فرد‏ در‏ ‏آن‏ وضعيت با يك فرصت‏،‏ محدوديت يا نيازي مواجه مي‏‌‏شود كه مرتبط با ‏آن‏ چيزي است كه وي به ‏آن‏ تمايل دارد.
‏تحقيقات نشان مي‏‌‏دهد كه با ورزش مي‏‌‏توان اضطراب، افسردگي، ‏فشار رواني ‏و … را كاهش داد و‏ فشار رواني‏ بر روي كل سيستم بدن از لحاظ فشار خون، قلب، كبد مي‏‌‏شود.
‏تعريف فشار رواني‏ ‏فعاليت هاي آرامش بخش ‏، رابرت اسپستاين ، مترجم : حميده جعفري يزدي ، ‏صص 28-26‏
‏ حالت فيزيولوژيك نامتعادل در بدن كه عناصر هيجاني و شناختي ناخوشايندي در خود دارد.
‏عامل فشارزا
‏ چيزي كه امنيت شما را تهديد مي‏‌‏كند.
‏معايب فشار رواني
‏ـ ضعيف شدن سيستم ايمني
‏ـ افزايش خطر بيماري‏‌‏هاي مختلف
‏ـ افزايش فشار خون
‏ـ افزايش خطر حمله قلبي و سك‏ت‏ه مغزي
‏5
‏ـ افزايش ميزان آسيب‏‌‏پذيري نسبت به سرطان
‏ـ تنگ شدن خلق
‏ـ كند شدن بهبودي
‏ـ آسيب‏‌‏ديدگي دائمي يا دراز مدت مغز
‏ـ آسيب‏‌‏ديدگي حافظه و تفكر
‏ـ مشكلاتي در قاعدگي
‏ـ مشكلاتي در خواب
‏ـ مشكلاتي در روابط
‏ـ اختلال در عملكرد جنسي
‏ـ غيبت از كار
‏ـ كاهش بهره‏‌‏وري
‏ـ افزايش هزينه بيمه درماني
‏ـ افزايش تقاضاهاي پرداخت غرامت
‏فوايد كنترل فشار رواني
‏ـ قوي شدن سيستم ايمني
‏ـ كاهش خطر بيماري‏‌‏هاي مختلف
‏ـ كاهش خطر حمله قلبي و سكته مغزي
‏ـ بهبود خلق
‏ـ بهبود حافظه و تفكر
‏ـ افزايش بهره‏‌‏وري
‏ـ بهبود خواب
‏ـ بهبود روابط
‏ـ بهبود عملكرد جنسي
‏ـ كاهش غيبت از كار
‏ـ كمتر شدن هزينه‏‌‏هاي بيمه
‏ـ كاهش تقاضاهاي پرداخت غرامت
‏ـ بهبود روحيه
‏ـ بهبود محيط كار
‏ـ افزايش وفاداري به محل اشتغال
‏درجه متابوليك كودكان براي راه رفتن و دويدن زيرحد ماكزيمم زياد است. بنابراين كودكان وقتي كه ورزش مي‏‌‏كنند حرارت زيادي توليد مي‏‌‏كنند. با توجه به سيستم قلبي عروقي نارس و جريان خون پائين پوست ظرفيت تعريق در كودكان ناكافي است. از طرف ديگر به علت بالا بودن نسبت سطح بدن به حجم بدن در كودكان و عوامل بالا كودكان ورزش در هواي گرم را تحمل نمي‏‌‏كنند و در برابر استرس گرما حساس و آسيب‏‌‏پذير هستند. البته بالا بودن نسبت سطح حجم در كودكان باعث مي‏‌‏شود كه در هواي سرد، حرارت بدن را زودتر از دست بدهند و دچار هيپوترمي شوند. در كودكان 14 ـ 10 روز طول مي

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص
 خرید تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص
 سایت تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص
 بهترین تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص
تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص , پاورپوینت تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص , تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص , دانلود تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص ,فایل تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص , ورد تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص ,محصول تحقیق تأثير ورزش بر روي فشار رواني دانش آموزان 24 ص ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید