تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) , دانلود تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)

 

تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)

تحقیق-جغرافياي-كشور-مكزيك-26ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏فهرست :
‏فصل اول :جغرافياي طبيعي و اوضاع اقليمي 1
‏{موقعيت جغرافيايي، آبهاي داخلي (1)،عوارض طبيعي،آب وهوا (2)،ايالات و بنادر مهم (3) }
‏فصل دوم :جغرافياي انساني ‏ 5
‏{ جمعيت ،تركيب و پراكندگي آن (6)، رشد جمعيت (7) ، زبان . خط (8)}
‏فصل سوم : جغرافياي سياسي 8
‏{ اهميت استراژيك كشور در منطقه ، عرض جغرافيايي(8) ، نفت ، توريسم (9) }
‏فصل چهارم : اديان و مذاهب 11
‏فصل پنجم : اوضاع اجتماعي ، فرهنگي و آموزشي 12
‏(سيستم و نظام آموزشي(12)، سطح علمي و فرهنگي جامعه،ميزان باسوادها (13)،مراكز فرهنگي(14)
‏فصل ششم :رسانه هاي گروهي 16
‏{مطبوعات ، روزنامه ها (15)، مجلات (16)، راديو و تلويزيون (17)}
‏فصل هفتم : اوضاع اقتصادي ‏ 19
‏1
‏3
‏{سيستم و ويژگيهاي اقتصادي (18)، بخشهاي مختلف اقتصادي (19) }
‏جغرافياي طبيعي و اوضاع اقليمي
‏موقعيت جغرافيايي
‏ايالات متحده مكزيك در آمريكاي مركزي واقع و از شما به ايالات آمريكا، جنوب به گواتمالا و بليز و از شرق به خليج مكزيك و درياي كارائيب و از طرف غرب به اقيانوس كبير و خليج كاليفرنيا محدود مي‌شود. اين كشور از نظر مساحت مرتبه سوم را در بين كشورهاي آمريكاي لاتين داراست و وسعت آن بالغ بر 1958201 كيلومتر مي‌باشد كه 1908691 كيلومتر مربع خاك و 49510 كيلومتر مربع را آب تشكيل مي‌دهد.
‏آبهاي داخلي
‏كشور مكزيك، رودخانه‌هاي مهم كم دارد. بادهاي مرطوب شمال شرقي و نيز طوفانهاي استوايي شديد موجب كثرت مقدار آب قسمتهاي خارجي سراشيبي سلسله‌ي گوهاي سيرامادرا شده و سيلابها از ميان دره‌هاي تنگ به طرف اقيانوس آرام يا خليج مكزيك جريان مي‌يابند.
‏مهترين رودخانه‌ي فلات مركزي و قمست صحرا مانند منطقه‌ي كاليفرنياي سفلي معروف به ريوكونچوز به سمت شمال يعني ناحيه روگراند جريان يافته و قسمتي از مرز مشترك مكزيك با آمريكاي شمالي را تشكيل داده و به خليج مكزيك مي‌ريزد، شبكه‌ي رودخانه‌هاي گريكولاراوزامانيستو و پاپالون قريب به 40% از مجموع آب
‏1
‏3
‏رودخانه‌هاي مكزيك را تشكيل مي‌دهد. اين رودخانه‌ها از دشتهاي رسوبي مي‌گذرد و به علت كافي نبودن زه‌كشي، باتلاقهايي را ايجاد مي‌كند. 15% ديگر آب رودخانه‌هاي مكزيك دره‌هاي مناطق جنوبي و 8% از آب رودخانه‌ ها را در قسمت شمال غربي دره‌هاي ربوكلورادو را مشروب مي‌كند.
‏عوارض طبيعي
‏كشور مكزيك از نظر جغرافيايي و اقليمي به منزله‌ي پلي ميان آمريكاي شمالي و منطقه‌ي حاره است در شمال آب و هواي مناطق استوايي را دارد. منطقه وسيع كشاورزي مكزيك از شمال به جنوب بين دو رشته كوه سيرامادرا غربي و رشته كوههاي شرقي آن كشور قرار گرفته است اين تنوع اقليم از عواملي است كه موجبات جلب جهانگرد را به كشور مكزيك فراهم آورده است مناطق خليجي معروف به وراكوروزا و تامپيكو در خليج مكزيك و نيز مانزانيلو و اكاپولكو در كنار اقيانوس آرام بسيار وسيع بوده و داراي سواحل پهناور مي‌باشد و سواحل آكاپولكو بخصوص محبوب جهانگردان دنياست.
‏آب و هوا
‏كشور مكزيك تقريبا“‌ به وسيله‌ي مدار رأس‌السرطان به دو قسمت تقسيم و به همين جهت جبه‌هاي هوايي مي‌تواند در مناطق شمالي، شرقي و مركزي اين كشور رخنه كند وجود اين عامل باعث برودت هوا و وزش باد و بارانهاي شديدي مي‌گردد. قسمت شمالي مكزيك بخشي از كمربند كويري نيمكره بوده و اقليم آن با داشتن گردبادهاي شديد مشخص است
‏1
‏4
‏چون مكزيك به وسيله‌ي اقيانوس آرام از يك طرف و خليج مكزيك و دريا كارائيب از سوي ديگر محصور گرديده، لذا قسمت عمده‌اي از آن قملرو دستخوش بادهاي مرطوب است كه از ماه مي تا اوت از شرق به جانب غرب مي‌وزد و نيز جريانات هوايي شديد استوايي كه بين ماههاي اوت تا اكتبر در هر دو منطقه دريايي بوجود مي‌آيد.
‏ايالات و بنادر مهم
‏ايالت
‏فدرال
‏ايالت فدرال در داخل ايالت مكزيكو و در ارتفاع 10000 پا از سطح دريا واقع و يكي از پر جمعيت ترين ايالتهاي جهان به شمار مي‌رود. اين ايالت، مركز سياسي، تجاري، فرهنگي و صنعتي بوده و كليه وزارتخانه‌ها و ارگانهاي مهم دولتي را در خود جاي داده است.
‏مزكز ايالت، مكزيكوسيتي، وسعت آن 1479 كيلومتر مربع و بالغ بر 19947000 نفر جمعيت دارد ايالت فدرال در 27% توليد ناخالص ملي G.N.P‏ كشور سهيم مي‌باشد.
‏2-ايالت كاليفرنياي سفلي
‏ويژگي عمده اين ايالت، وضعيت و ساختار اقتصادي آن است كه با توجه به نزديكي به آمريكا به گونه‌اي است كه مي‌تواند از لحاظ كيفيت و قيمت توان رقابت با توليدات آمريكايي را داشته باشد. اين ايالت همچنين يكي از مراكز توريستي مكزيك به شمار
‏مي‌رود. مركز ايالت را مكزيكالي و مهمترين بندر آن را اسنتادا تشكيل مي‌دهد. ايالت مذكور با 69921 كيلومتر مربع مساحت و 1657927 ميليون نفر جمعيت در 2% توليد ناخالص ملي مكزيك سهيم مي‌باشد.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)
 خرید تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)
 سایت تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)
 بهترین تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد)
تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) , تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) , دانلود تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) ,فایل تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) , ورد تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) ,محصول تحقیق جغرافياي كشور مكزيك 26ص ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید