تحقیق جمجمه ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جمجمه ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جمجمه ( ورد) , دانلود تحقیق جمجمه ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جمجمه ( ورد)

 

تحقیق جمجمه ( ورد)

تحقیق-جمجمه-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏جمجمه بدون در نظر گرفتن استخوان متحرک فک تحتانی ، ‏کرانیوم ‏نامیده می‌شود. ‏کرانیوم از دو بخش تشکیل شده است. جمجمه مغزی که بخشی از جمجمه است که وظیفه حفاظت ‏از مغز را بر عهده دارد. و قسمت دوم استخوانهای صورت ، در جلو و پایین جعبه مغزی ‏قرار گرفته است و اسکلت صورت را می‌سازد. ‏استخوانهای جعبه مغزی 8 عدد هستند 4 ‏عدد فرد و میانی و 2 عدد زوج و طرفی هستند. ‏استخوانهای صورت 14 عدد هستند ‏که 6 عدد زوج و 2 عدد فرد هستند.
‏در مجموع 22 عدد استخوان ، جمجمه را تشکیل ‏می‌دهند. در ضخامت برخی از استخوانهای سر و صورت حفرات تو خالی هوایی به نام سینوس ‏وجود دارند که به ‏حفره ‏بینی ‏مرتبط هستند. غیر از مفصل گیجگاهی فکی که تنها مفصل متحرک جمجمه است بقیه ‏استخوانها از طریق مفاصل لیفی به یکدیگر متصل هستند.
‏استخوانهای فرد جعبه مغزی
‏استخوان پیشانی
‏این استخوان دارای یک صفحه افقی و یک صفحه عمودی است. بخش ‏عمودی ، پیشانی و جدار قدامی کاسه سر را می‌سازد. سطح برونی این بخش محدب است و روی ‏آن برآمدگیهای پیشانی دیده می‌شود. در زیر این برآمدگیها ، قوسهای ابرویی وجود ‏دارد. سطح درونی بخش عمودی دارای چینهایی است که مربوط به چینهای ‏نیمکره‌های مغزی ‏است. بخش افقی این استخوان ‏در تشکیل حفره مغزی قدامی و بخش برونی آن در تشکیل سقف ‏کاسه چشم ‏شرکت ‏می‌کند.
‏استخوان پرویزنی
‏این استخوان در قسمت قدامی قاعده جمجمه و در زیر استخوان ‏پیشانی و قدام استخوان اسفنوئید قرار دارد. دارای یک صفحه سوراخدار به نام صفحه ‏غربالی ، یک تیغه عمودی و دو توده طرفی است . صفحه غربالی بخشی از سقف حفره بینی را ‏می‌سازد، توده‌های طرفی در تشکیل جدار خارجی حفره بینی و جدار داخلی حفره کاسه چشمی ‏شرکت دارند.
‏استخوان شب پره
‏این استخوان در قاعده جمجمه قرار داشته و در تشکیل حفره ‏مغزی قدامی ، میانی و خلفی شرکت دارد. این استخوان دارای قسمتهای زیر است: تنه که ‏در تشکیل جایگاه ‏غده ‏هیپوفیز ‏و سقف ‏حفره ‏بینی ‏و ‏حلق ‏شرکت دارد، دو بال بزرگ که دارای ‏سوراخهایی است برای عبور ‏عصب ماگزیلاری ‏و ‏عصب ماندیبولار ‏و شریان پرده مغزی میانی ، ‏دو بال کوچک که محل عبور ‏عصب ‏بینایی ‏است و دو زایده پتریگوئید که از طرفین سطح تحتانی تنه به طرف پایین ‏کشیده شده‌اند.
‏استخوان پس سری
‏این استخوان قسمت خلفی سقف و قاعده جمجمه را تشکیل می‌دهد. ‏این استخوان در سر سوراخ بیضی شکل را احاطه می‌کند که از طریق آن حفره جمجمه‌ای ‏خلفی با ‏مجرای ‏مهره‌ای ‏ارتباط دارد. این استخوان دارای یک صدف است که 4 تا حفره دارد، دو حفره ‏پایینی با ‏نیمکره‌های مخچه ‏مجاور بوده و دو حفره ‏بالایی با نیمکره‌های مخچه مجاور بوده و دو حفره بالایی با ‏نیمکره‌های مغز ‏مجاور هستند. در طرفین سوراخ ‏بیضی توده‌های طرفی وجود دارد که دارای کانال زیر زبانی است که عصب زیر زبانی از آن ‏عبور می‌کند.
‏استخوانهای زوج جعبه مغزی
‏استخوان آهیانه
‏این استخوان قسمتهای طرفی و سقف جمجمه را می‌سازد، این ‏استخوانها که با یکدیگر مفصل شده‌اند، در جلو با استخوان پیشانی و در عقب با ‏استخوان پس‌سری ، مفصل می‌گردد.
‏استخوان گیجگاهی
‏این استخوان در طرفین جمجمه قرار دارد و در تشکیل قسمت ‏جدار طرفی و قاعده کاسه سر شرکت می‌کند. دستگاه شنوایی – تعادلی بدن در ضخامت آن ‏قرار دارد.
‏استخوانهای زوج صورت
‏استخوانهای فک فوقانی
‏وقتی در خط وسط با یکدیگر مفصل می‌شوند ‏آرواره ‏فوقانی ‏را تشکیل می‌دهند. هر استخوان فک فوقانی در تشکیل حفرات بینی ، ‏دهان ‏، کف کاسه چشم شرکت دارد. این استخوان ‏دارای یک تنه است که بزرگترین ‏سینوس صورت ‏را دربرمی‌گیرد و دهانه آن به حفره ‏بینی باز می‌شود. این استخوان دارای 4 زایده است که مهمترین آنها ، زایده کامی است ‏که سطح فوقانی آن قسمت اعظم کف حفره بینی را می‌سازد، سطح تحتانی در تشکیل سقف دهان ‏و قسمت قدامی آن در تشکیل کام سفت ، شرکت دارد.
‏استخوانهای کامی
‏در بخش خلفی حفره بینی و در عقب فک فوقانی قرار دارد. هر ‏استخوان در تشکیل جداره خارجی و کف حفره بینی ، سقف دهان و کف کاسه چشم شرکت دارد.
‏استخوانهای گونه
‏در طرفین صورت قرار دارد و ‏برآمدگی گونه ‏را ‏می‌سازد. هر استخوان گونه در تشکیل جدار خارجی چشم و برجستگی گونه‌ای ، شرکت ‏می‌کند.
‏استخوانهای بینی
‏دو استخوان کوچک و تقریبا چهار گوش هستند. از نظر شکل و ‏اندازه در افراد مختلف متفاوت‌اند. اتصال استخوانهای بینی بهم پل بینی را می‌سازد.
‏استخوانهای اشکی
‏کوچکترین و خرد شونده‌ترین استخوانهای جمجمه می‌باشند. ‏این استخوان در تشکیل قسمتی از جدار داخلی کاسه چشم و جدار خارجی حفره بینی شرکت ‏دارد. در بخش قدامی از سطح خارجی آن یک ناودان عمودی وجود دارد که جایگاه ‏کیسه اشکی ‏است.
‏استخوانهای شاخک تحتانی بینی
‏خمیده و نازک بوده به جدار خارجی حفره بینی ‏می‌چسبد. بین شاخک تحتانی و جدار خارجی حفره بینی ، ماتوس تحتانی بینی قرار دارد که ‏مجرای اشکی بینی ‏به داخل آن باز می‌شود.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جمجمه ( ورد)
 خرید تحقیق جمجمه ( ورد)
 سایت تحقیق جمجمه ( ورد)
 بهترین تحقیق جمجمه ( ورد)
تحقیق جمجمه ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جمجمه ( ورد) , تحقیق جمجمه ( ورد) , دانلود تحقیق جمجمه ( ورد) ,فایل تحقیق جمجمه ( ورد) , ورد تحقیق جمجمه ( ورد) ,محصول تحقیق جمجمه ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید