تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) , دانلود تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)

 

تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)

تحقیق-جنگهای-پیامبر-19-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست
‏مقدمه:……………………………………‏……‏…………………………………..‏…………‏…………………………….2
‏غزوه بدر :‏………………………………………..‏.‏…………………..‏………………‏…….‏………………………….‏6
‏غزوه احد :‏…………………………………………………………………..‏…………..‏……………………………….‏7
‏غزوه خندق (احزاب) :‏……………………………………………………….‏..‏…………………………………..‏10
‏غزوه خ‏یب‏ر :‏…………………………………………………………………………………………………………….‏12
‏فتح مكه ‏……………………………………………………….‏……………………………………………………………‏14
‏عوامل پيروزي هاي پيامبر (ص) در جنگها :‏…………………………………………………………‏17
‏سريه هاي پيامبر (ص) :‏………………………………………………..‏……………‏……….‏………………..‏18
‏3
‏نتيجه گيري :‏…………………………………………………………………………..‏.‏……‏…‏……………………‏19
‏منابع :‏…………………………………………………………‏………………………….‏.‏……………………………‏20
‏مقدمه
‏سپاس وثنا، لايق خدايي است كه پروردگار جهانيان است و درود و سلام بر سرور و خاتم رسولان . حضرت محمد(ص) و بر تمام آل بيت و ياران او باد و همچنين بر تمام كسانيكه به نيكي از ايشان ياد مي كنند و تا روز قيامت از ايشان پيروي مي كنند و
‏زندگي مبارك حضرت محمد(ص) در توحيد و جهاد خلاصه مي شود . جهادشان براي رساندن دعوت (اسلام) به تمامي مردم بود تا كلمه الله در زمين مرتبه بلند خودش را داشته باشد و راه رسول الله براي ساختن انسان مسلمان همان يكتا پرستي براي جها و جهاد براي يكتاپرستي بود و با يكتاپرستي انسجام فكري را براي نخستين بار بين مسلمين در تاريخ بوجود آورد و رسول الله در خلال فقط ده سال از عمر پربركت خويش ارتش خود را پايگذاري و استوار كرد ،‌ارتشي كه پرچم اسلام و مسلمين بعد از ايشان را بسوي غرب و شرق به دوش كشيد .
‏گفتاري عمومي درباره جهاد و مشروعيت آن :
‏براستي سخن درباره جهاد هميشه مهمترين تكيه گاهي است كه جنگ پيشگان فكري در آميختن حق وباطل و در تلاش شكافتن حدود در اطراف قطعه اين دين پاك ، بر آن تكيه مي زند جهاد را با آشوب و شرارت ملوث مي كنند‏ .
‏به خاطر شك آوردن در اين و زشت داشتن آن و هرگز تعجب مكن از انگيزه هاي محصور داشتن همت شان در زشت نمودن جهاد بخصوص وقتي بدان كه خطرناكترين اركان اسلان از نظر دشمنانش كه آنها را بيم مي دهد و مي ترساند فقط جهاد است پس آنها درك كرده اند كه اين ركن هرگز در نفوس مسلمانان بيدار شود و در هر عصري از زمان داراي اثر در حياتشان گردد هرگز هيچ نيرويي هر چند مردم باشد نمي تواند در روي دفاع اسلامي بايستد . و بخاطر آن در قيام نمودن آنها به هر عمل شك آوردنده شايسته است يا سست كردن ركن جهاد آغاز شود ، براي بازداشتن گسترش اسلامي ، از اين تقطه بخصوص ، در اين گفتار ابتدا معناي جهاد و فائده اش را در اسلام و مراحل كه در آن وارد مي شود روشن خواهيم كرد سپس مرحله اي را كه در آن استقرار يافته است سپس مطالعاتي را كه در مفروضش داخل شده و تقسيمات تكليف آوري كه بر آن حمل شده است از چيزهائي كه بطور قطع هيچ دليلي بر آن ندارند .
‏3
‏اما معناي جهاد :
‏بكار بردن رنج و تلاش است در راه اعلاء كلمه الله و بر پاداشتن جامعه اسلامي و بكار بردن تلاش و كوشش به حرب و قتال نوعي است از انواع جهاد و اما فائده جهاد ، ‌پس آن بر پا داشتن جامعه اسلامي و تشكيل دولت صحيح اسلامي است . و اما مراحلي كه بر آن گذشته است . پس جهاد صدر اسلام چنانكه دانستيم . بر دعوت سالم بدون حرب مقصود بود همراه با پايداري محكم در راه اسلام در برابر محنتها و شدائد سپس در كنار آن –‏ همراه با آ‎غاز هجرت –‏ جنگ دفاعي شرعيت يافت يعني رد ، ‌هر نيروئي مانند آن . پس از آن قتال هر كسي كه دشواريي را در راه بر پا داشتن جامعه اسلامي قرار دهد ، شريعت دهد ، بنا بر اينكه از ملاحده و بت پرستان و مشركين جز اسلام را قبول نكند بدليل اينكه در بين جامعه صحيح اسلامي و الحاد و انكار يا بت پرستي اي كه آنها بر آن مي باشند ،‌امكان انسجام و پيوند نيست . ما اهل كتاب پس كافي است تسليم جامعه اسلامي شوند و در پرتو حكومتش باشند بنا بر اينكه حزيه (ماليات) را به حكومت بپردازند و به جاي زكاتي كه مسلمانان مي پردازند و در اين مرحله اخير جهاد در اسلام استقرار يافت . و اين وظيفه واجل مسلمانان است هر گاه نيرو و سلام لازم نزد آنها باشد و درباره اين مرحله خداوند بزرگ مي گويد : ( قاتلو الذين يلونكم من الكفار و ليجدوا فيكم غلظه و اعلموا ان الله مع المتقين) (التوبه :123) يعني با كافراني كه به شما نزديكترند پيكار كنيد ،‌ ( دشمن دورتر شما را از دشمنان نزديم غافل نكند) و آنها بايد در شما شدت وخشونت احساس كنند و بدانيد خداوند با پرهيزكاران است . و نيز درباره آن پيغمبر خدا (ص) مي گويد : ( امرت ان اقاتل الناس حتي يقولوا لا اله الا الله فمن قال لا اله الا الله عصم مني ماله و نفسه الا بحقه و حسابه علي الله ) يعني به من امر شده است كه با مردن قتال نمايم تا اينكه مي گويند معبودي نيست جز خداوند پس هر كس گفت لا اله الله مال و نفسش از طرف من محفوظ است جز در مورد حق مال و حسابش با خداوند است .
‏4
‏و از اينجا ميداني كه معنائي براي تقسيم جهاد در راه خدا به جنگ دفاعي و جنگ هجوم ينيست زيرا مبناي جهاد نه با لذات دفاعي است و نه با لذات هجومي است . و مبناي آن فقط نياز و حاجت بر پا داشتن جامعه اسلامي است به تمام نظم ومبادي اسلام كه مي خواهد و پس از آن اعتباري به هجومي يا دفاعي بودنش نيست اما قتال دفاعي كه در شرع است . مانند دفاع مسلمانان از مال و ناموس و زمين و زندگيش . آن نوع ديگر از قتال است ارتباطي با جهادي كه در اصطلاح فقه اسلامي است ندارد و آن شرع به قتال صائل ناميده مي شود و فقهاء يك باب مستقل را در كتابهاي فقهي بر آن قرار داده اند و چه بسا محققين آن رابا جهادي كه در آن سخن مي گوئيم مخلوط كرده اند . اين خلاصه معناي جهاد و فائده و عنايت آن است در شريعت اسلامي .
‏بعد از آنكه اسلام در مدينه استقرار يافت . پيامبر تصميم گرفت تا آن را در نقاط ديگر عربستان گسترش داده و در موقع مقتضي آخرين پايگاه كفر يعني مكه را به تصرف خويش در آورد و از طرف ديگر كافران مكه . مسلمانان را در مدينه محاصره اقتصادي نموده و از عبور كاروانهاي تجاري به آن شهر مخالفت به عمل آوردند . به همين علت پيامبر مصمم شد تا مقابله به مثل نموده و در صورت لزوم با شمشير پاسخ آنها را بدهد .
‏پيامبر اسلام در دوران اقامت و تبليغ در مكه ، در عمل تنها يك پيشواي الهي بود و فعاليتهاي او در هدايت و ارشاد مردم و مبارزه فكري و اعتقادي با مشركان و بت پرستان محدود مي شد . اما پس از استقرار در يثرب ، علاوه بر ابلاغ رسالت ديني و رهبري مذهبي ، بايد رهبري سياسي مسلمانان را نيز بر عهده مي گرفت . زيرا در مدينه وضع جديدي پيش آمده بود و او گامهاي نخست را در جهت پي ريزي يك جامعه نوين بر اساس تعليمات اسلام بر مي داشت . از اين رو خطرها و مشلات احتمالي را پيش بيني كرده ،‌به صورت يك رهبر سياسي آگاه ،‌شايسته و دورنگر ، چاره انديشي مي كرد .. چنان كه از طرف خداوند اجازه نهاد و دفاع صادر شد و به دنبال آن پيامبر (ص) تصميم به تشكيل يك نيروي دفاعي گرفت . تشكيل اين نيرو از اين نظر اهميت داشت كه احتمال مي رفت مشركان مكه ( كه پس از هجرت ، دستشان از آزار و شكنجه مسلمانان كوتاه شده بود ) اين بار دست به حمله نظامي به مركز اسلام(مدينه) بزنند ؛ از اين رو پيامبر براي مقابله با چنين احتمالاتي ، از اواخر سال اول هجرت ، هسته اوليه ارتش اسلامي را پي ريزي كرد .

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)
 خرید تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)
 سایت تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)
 بهترین تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد)
تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) , تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) , دانلود تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) ,فایل تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) , ورد تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) ,محصول تحقیق جنگهای پیامبر 19 ص ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید