تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين-دانلود

دانلود تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين

با کیفیت ترین تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين , دانلود تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين  , سایت دانلود تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين

 

تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين

تحقیق-فرهنگ-اخلاقي-تربيتي-معصومينفرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين
آموزه ها
1- حرص و آز نعمتي الهي است كه در نهاد انسان قرار داده شده است. نكته قابل تأمل به كار بردن اين نيرو در زمينه هاي مثبت است و اين از نشانه هاي برجسته اهل تقوا است.
2- حرص ورزيدن در به دست آوردن مال و ثروت به هر وسيله اي كه باشد انسان را به جايي نمي رساند. امام حسين (ع) در اينباره مي فرمايد:
« نه عفت و مناعت مانع روزي مي شود و نه حرص زدن روزي بيشتر مي آورد. زيرا روزي تقسيم شده و اجل حتمي است و حرص زدن گناه است.»
3- ريشه آزمندي و حرص ورزيدن در امور دنيايي و بدست آوردن مال ز هر راهي چيست؟ رسول الله خطاب به حضرت علي (ع) فرمود:
« اي علي! بدان كه ترسويي و بخل و آزمندي از يك سرشتند و ريشه آنها بدگماني به خدا است.»
4- عامل بازدارنده از آزمندي چيست؟ امام صادق به ابوبصير فرمود: آيا اندوهگين نمي شوي؟ آيا غم دلت را نمي گيرد؟ آيا دردمند نمي شوي؟ عرض كردم به خدا سوگند چرا. فرمود:
هر گاه چنين حالتهايي به تو دست داد مرگ و تنهايي قبر را به ياد آور و آن زماني را كه تخم هاي چشمت ب گشته‏ بر گونه هايت جاري شود و بندهايت از هم بگسلد و گوشت بدنت خوراك كرمها شود و پيكرت پوسيده گردد و از دنيا جدا شوي. اينها تو را به كار برمي انگيزاند و از حرص زياد به دنيا باز مي دارند.
2- ابوريحان بيروني و حرص
ابوريحان بيروني حكيم و رياضيدان معروف در بستر مرگ افتاده بود و لحظه هاي آخر عمر خود را مي گذراند. در همان حال فقيهي به عيادت وي آمد. ابوريحان به همه شدت بيماري، كاملاً به هوش بود و مشاعرش بخوبي كار مي كرد. در همان حال فرصت را غنيمت شمرد و يك مسئله فقهي را طرح كرد. مرد فقيه در شگفت ماند و به وي گفت: اين چه وقت پرسيدن مسئله علمي است؟
ابوريحان پاسخ گفت: فكر كنم اگر مسئله اي را بدانم و بميرم بهتر است از اينكه ندانم و بميرم.
امام صادق (ع) فرمود:

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين
 خرید تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين
 سایت تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين
 بهترین تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين
تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين , پاورپوینت تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين , تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين , دانلود تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين ,فایل تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين , ورد تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين ,محصول تحقیق فرهنگ اخلاقي تربيتي معصومين ,
معارف اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید