تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) , دانلود تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)

 

تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)

تحقیق-چرا-عده-اي-دست-به-خودكشي-مي-زنند-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چرا عده اي د‏ست به خودكشي ‏ ‏مي زنند؟
‏كاربر محترم اين مطلب در چهار قسمت ارائه مي شود.
‏خودكشي ‏رفتار يا پديده اي است كه از جوانب متعدد بايد مورد بررسي قرار ‏گيرد. تا آنجا كه مشخص است خودكشي در بسياري از جوامع وجود داشته و دارد و در هر ‏كجا كه انسان ها زندگي مي كنند خودكشي هم اتفاق مي افتد. بدون ترديد خودكشي در هر ‏جا، هرخانواده و هر جامعه اي كه اتفاق بيفتد عوارض نامطلوب خانوادگي، اجتماعي و…  ‏برجاي مي گذارد؛ به نوعي كه اين خودكشي مي تواند عاملي براي شروع و يا بروز يك نوع ‏بيماري رواني و يا جسمي گردد و حتي باعث متلاشي شدن خانواده و مانعي براي سير مطلوب ‏و طبيعي خانواده شود . افراد يك جامعه نيز زماني كه از خودكشي فرد و يا افرادي مطلع ‏شوند ، غم زده مي شوند و ممكن است دچار نوعي اضطراب و يا نگراني در مورد ‏ ‏وقوع ‏خودكشي در خانواده خود گردند، به همين دلايل است كه خودكشي بايستي از ديدگاه هاي ‏رواني ، اجتماعي ، خانوادگي ، اقتصادي ، تحصيلي ، كاري ، قانوني و… مورد بررسي و ‏توجه قرار گيرد. ريشه يابي هرگونه عامل ، و يا عواملي كه زمينه را براي خودكشي ‏فراهم مي سازد بسيار مهم است ؛ از اين رو است كه اگر در كشورهاي پيشرفته آمار ‏خودكشي بالا برود موضوع ، آنقدر مورد بحث و گفتگو قرار مي گيرد و كارشناسان و صاحب ‏نظران موضوع خودكشي را بررسي مي نمايند تا زمينه مساعد ساز خودكشي را دريافته و ‏براي آن به طور جدي چاره جويي نمايند.
‏خود كشي را مي توان به سه نوع تقسيم بندي نمود:
1- ‏خودكشي موفق: ‏افرادي كه به طور جدي خودكشي مي كنند و با روشي كه انتخاب مي نمايند به زندگي خود ‏پايان مي دهند.
2- ‏خودكشي ناموفق : ‏آنهايي كه با هر روش انتخابي اقدام به خودكشي مي كنند ‏و نجات مي يابند.
3- ‏خودكشي پنهان يا مزمن: ‏آمار خودكشي در اين نوع ، بسيار بالاتر از ‏ديگرانواع خودكشي است. در اين مورد با وجودي كه فرد از انجام بعضي رفتارها و يا ‏عادات آگاهي دارد و مي داند كه ادامه آن رفتار و يا عادات موجب عارضه جسمي، معلوليت ‏و يا مرگ‏ ‏ وي مي شود و با وجودي كه در مورد آن رفتار و يا عادات مخرب با وي مكرراً ‏صحبت شده وعواقب آن به وي گوشزد مي گردد ، اما وي به رفتار وعادت خود ادامه داده و ‏به سلامتي خود بي توجهي مي نمايد. شايد بتوان اين نوع خودكشي را “خودكشي محترمانه
” ‏ناميد، به عنوان مثال: اعتياد به مواد مخدر، الكل، سيگار، استفاده غيرمجاز از ‏داروهاي زيان آور، و يا بيماران قلبي ، فشار خوني ، و ديابتي ها ؛ كه اين بيماران ‏در مورد استفاده از داروهاي تجويزي بي توجهي مي نمايند و رژيم غذايي خود را رعايت ‏نمي كنند. درهمين زمينه بعضي از تصادفاتي كه منجر به مرگ راننده شده و نمي توان ‏دليل و يا علت مشخصي را براي آنها پيدا كرد، نمونه ي اين گونه خودكشي است.
‏بررسي خودكشي از ديدگاه آماري و جوانب گوناگون
‏جالب است بدانيم كه سفيد ‏پوستان بيشتر از رنگين پوستان خودكشي مي كنند و آمار خودكشي در افرادي كه از كشوري ‏به كشور ديگر مهاجرت مي نمايند بيشتر است.
‏مردان سه برابر بيشتر از زنان ، خودكشي موفق دارند و زنان چهار برابر بيشتر از ‏مردان اقدام به خودكشي مي نمايند كه نجات مي يابند و يا اين كه زنان بيشتر تظاهر به ‏خودكشي مي نمايند.
‏در زمينه سن و سال : ‏هرچه سن بالاتر مي رود ميزان خودكشي افزايش مي يابد . ‏به طور كلي مردان از سن 45 سالگي به بعد و زنان از سن 55 سالگي به بعد اقدام به ‏خودكشي بيشتري دارند و آمار خودكشي در سنين حدود 75 سالگي سه برابر جوانان است، اما ‏بيشترين آمار خودكشي از سن 15 تا 24 سالگي است كه در پسران كمي بيشتر از دختران ‏است.
‏اعتقادات مذهبي : ‏دين و مذهب در خودكشي نقش مهمي دارد . در بسياري اديان، ‏خودكشي رفتاري گناه آميز و ممنوع ‏ ‏و در نتيجه حرام اعلام شده ‏ ‏و اين عاملي است كه ‏افراد را از اقدام به خودكشي باز مي دارد. به طور كلي آنان كه اعتقادات مذهبي ‏پايدار و محكمي دارند كمتر خودكشي مي كنند. مسيحيان كاتوليك و مسلمانان آمار كمتري ‏از خودكشي دارند، و يهوديان بيشتراز مسيحيان پروتستان خودكشي مي كنند . از سوي ديگر ‏در بعضي از گروه ها براي اعتقادات خاصي كه دارند و براي هدف و يا اهدافي كه دارند ‏به عنوان نوعي قرباني ، براي آن هدف ، خودكشي مي كنند.
‏مكان زندگي : ‏آمار خودكشي در روستاها و شهرهاي كوچك در مقايسه با شهرهاي ‏بزرگ كمتراست و اين مي تواند به دليل وجود قيد و بندهاي خانوادگي و اجتماعي و ‏ارتباطات خاص محلي باشد؛ همچنين در روستاها و شهرهاي كوچك فشارهاي رواني كمتري به ‏انسان ها وارد مي شود تا در شهرهاي بزرگ.
‏ازدواج : ‏افرادي كه ازدواج كرده اند كمتر به فكر خودكشي مي افتند و ‏خانواده هايي كه فرزند دارند كمتر از خانواده هاي بدون فرزند خودكشي مي كنند. ‏همچنين افرادي كه بعد از ازدواج ، زندگي شان منجر به جدايي شده است بيشتر از افرادي ‏كه همسر خود را از دست داده اند خودكشي مي كنند.
‏از ديدگاه اجتماعي : ‏افرادي كه از نظر اجتماعي منزوي و گوشه گير هستند و ‏ارتباطات اجتماعي كمتري دارند اقدام به خودكشي بيشتري دارند و آنها كه ارتباطات ‏اجتماعي بيشتر و پايدارتري دارند كمتر به فكر خودكشي مي افتند. درحقيقت عدم توانايي ‏دربرقراري ارتباطات اجتماعي و عدم توانايي همسويي با گروه هاي مختلف اجتماعي و ‏تنهايي ، احتمال اقدام به خودكشي را افزايش مي دهد.
‏داشتن كار و شغل : ‏كاركردن و داشتن شغل ، خطر خودكشي را كم مي كند. بعضي ‏از كارهاي سخت و طاقت فرسا و فشارهاي رواني محيط كار كه خستگي جسمي و رواني را ‏ايجاد مي نمايد احتمال اقدام به خودكشي را بالا مي برد . به همين دليل است كه ‏آمارها نشان مي دهد خودكشي در پزشكان دو برابر ديگران است . عوامل ديگري مانند

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)
 خرید تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)
 سایت تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)
 بهترین تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد)
تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) , تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) , دانلود تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) ,فایل تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) , ورد تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) ,محصول تحقیق چرا عده اي دست به خودكشي مي زنند ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید