تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) , دانلود تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)

 

تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)

تحقیق-چطور-اینترنت-کار-می-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏چطور اینترنت کار می‌کند؟
‏فضای سایبر > ‏مفاهیم سایبر  – ‏همشهری آنلاین- جواد نصرتی:
‏اینترنت پدیده‌ای است که زندگی بدون آن برای بسیاری از انسان‌ها، دیگر غیرقابل تحمل و حتی غیرممکن است.
‏همه ‏ما بااینترنت سر و کار داریم. اما اینترنت چگونه کار می‌کند؟ چه اجزایی ‏دارد و مهم‌تر این که به چه کسی تعلق دارد؟ به سروری که از طریق آن وارد ‏دنیای مجازی وب می‌شویم؟ به ما‏ ‏ که کاربران آن هستیم؟
‏در واقع هیچکدام. چون اینترنت نه به ما که به هیچ کس دیگری تعلق ندارد.
‏اینترنت مجموعه‌ای جهانی از شبکه‌های بزرگ و کوچک است که به هم ‏پیوسته‌اند و نام اینترنت (شبکه‌های در هم تنیده) از همین مجموعه گرفته ‏شده است.
‏اینترنت کارش را سال 1969 با چهار هسته یا سیستم کامپیوتری میزبان شروع ‏کرد اما امروز میلیون‌ها مورد از آنها در سراسر جهان وجود دارند.
‏البته این که گفته می‌شود اینترنت صاحب ندارد بدان معنا نیست که هیچ کس ‏بر آن نظارت ندارد. یک موسسه غیرانتفاعی به نام انجمن اینترنت (Internet Society) ‏که در سال 1992 تشکیل شده است مسئول نظارت بر ‏ ‏آن است و مراقب ‏است که پروتکل‌ها و قوانینی که در مورد اینترنت تصویب شده‌اند، در سراسر ‏جهان اجرا شوند‏.
‏تسلسل شبکه‌ها
‏هر کامپیوتری که به اینترنت وصل است – از جمله کامپیوتری که با آن این ‏گزارش را می‌خوانید- بخشی از یک شبکه است. شما که در خانه با یک مودم به ‏یک موسسه ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی (ISP) ‏وصل می‌شوید؛ در محل کار  ‏بخشی از یک شبکه محلی هستید و بیشتر مواقع باز هم از طریق مودم به یک
‏2
ISP  ‏و از آن به اینترنت وصل می‌شوید و یا اینکه …
‏به هر حال این که از چه طریق به اینترنت وصل شوید مهم نیست، مهم این ‏است که با اتصال به اینترنت،‏ ‏ بخشی از دنیای شبکه‌ها می‌شوید. بسیاری از ‏شرکت‌های ارتباطاتی بزرگ بک‌بُن‌های (ستون فقرات) اختصاصی خودشان را دارند ‏که مناطق زیادی را به هم وصل می‌کنند.
‏معمولا این شرکت‌ها در هر منطقه‏ ‏یک نقطه حضور (POP) ‏دارند. POP ‏جایی ‏است که کاربران محلی با استفاده از مودم و تلفن یا خطوط ارتباطی مشخصی به ‏شبکه شرکت وصل می‌شوند. نکته جالب این است که در هیچ شبکه‌‌ای مرجع کنترل ‏کننده‌ای وجود ندارد و به جای آن چند شبکه سطح بالا وجود دارند که از طریق ‏نقاط دسترسی شبکه (NAP) ‏به هم متصل می‌شوند.
‏نمونه شبکه‌ای
‏برای درک این پروسه به این مثال توجه کنید:
‏شرکت A ‏یک ISP ‏بزرگ است. ‏این شرکت در هر شهر بزرگی یک نقطه حضور (POP) ‏دارد. این POP ‏ها قفسه‌های ‏پر از مودم‌ هستند که مشتریان ISP ‏با تلفن به آنها متصل می‌شوند. شرکت A ‏خطوطی از‏ ‏ جنس فیبر نوری‏ ‏ را از شرکت مخابرات اجاره کرده است تا به وسیله ‏آنها نقاط حضورش را به هم متصل کند.
‏حالاشرکت B ‏را در نظر بگیرید. این شرکت از چند ISP ‏کوچک‌تر تشکیل شده ‏است و در هر شهر بزرگ ساختمان‌هایی دارد که ISP‏های آن ماشین‌های ارائه ‏دهنده خود را در آنها مستقر کرده‌اند. این شرکت آن قدر بزرگ است که خودش
‏3
‏با استفاده از خطوط فیبر نوری خودش‌ ساختمان‌هایش را به هم متصل کرده است ‏و در واقع ISP ‏هایی که زیر نظر این شرکت کار می‌کنند از این طریق به هم ‏وصل شده‌اند.
‏در این ساختار تمام مشتریان شرکت A ‏می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند ‏و تمام مشتریان شرکت B ‏با هم در ارتباط هستند. اما هیچ کدام از مشتریان ‏شرکت A ‏نمی‌تواند با مشتریان شرکت B ‏ارتباط داشته باشد.
‏برای رفع این مشکل دو شرکت توافق می‌کنند با NAP‏ها در شهرهای مختلف ‏ارتباط قرار کنند و انتقال داده‌ها بین مشتریان دو شرکت در شهر های مختلف ‏از طریق نقاط دسترسی شبکه انجام می‌گیرد. تحت این شرایط تمام کامپیوترهایی ‏که به اینترنت وصل می‌شوند با هم ارتباط خواهند داشت.
‏پلی برای انتقال اطلاعات
‏تمام این شبکه‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر به نقاط دسترسی شبکه، بک‌بُن‌ها (ستون فقرات) و ‏روترها (‏راهبان) نیاز دارند. نکته جالب توجه در این پروسه این است که یک پیغام ‏می‌تواند در کسری از ثانیه از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر برود و با عبور ‏از شبکه‌های مختلف،‏ ‏ نیمی از جهان را بپیماید. اما این پیغام‌ها از کدام ‏مسیر باید رفت و آمد کنند.
‏مشخص کردن این مسیرها به عهده روتر‌ها است. روتر‌ها (راهبان‌ها یا ‏مسیریاب‌ها) مشخص می‌کنند که اطلاعات از کدام مسیر از یک کامپیوتر به ‏کامپیوتر دیگر بروند.
‏آنها در واقع کامپیوتر‌های حرفه‌ای و قدرتمندی هستند که پیغام‌های ما ‏را می‌فرستند‏ ‏ و از طریق هزاران مسیری که تعریف شده است انتقال پیغام را ‏سرعت می‌بخشند.
‏یک روتر (راهبان) دو وظیفه مجزا اما مرتبط با هم دارد:
‏تضمین می‌کند که اطلاعات به جایی که نباید بروند، نروند.
‏4
    – ‏تضمین می‌کند که اطلاعات به مقصد مورد نظر برسد.
‏به دلیل انجام این کارها، روتر‌ها نقش بسیار موثری در نحوه ارتباط دو ‏شبکه کامپیوتری ایفا می‌کنند. روتر‌ها دو شبکه را به هم متصل می‌کنند و  ‏اطلاعات میان آن دو را رد و بدل می‌کنند. آنها همچنین از شبکه‌ها در برابر ‏انتقال بی‌مورد اطلاعات محافظت می‌کنند. بدون توجه به تعداد شبکه‌ها،‌ طرز ‏کار روتر‌ها‏ ‏ بدون تغییر باقی می‌ماند.
‏از آنجا که اینترنت از ده‌ها هزار شبکه مختلف تشکیل شده است، استفاده از روتر‌هادر آن ضروری است.
‏بک‌بُن‌ها
‏اولین بک‌بُن دنیا در سال 1987 ‏توسط بنیاد ملی علم آمریکا  (NFS) ‏درست شد. این بک‌بُن که NSFNET ‏نام ‏داشت یک خط T1 ‏بودکه 170 شبکه کوچک‌تر را به هم متصل می‌کرد و با سرعت ‏انتقال 554/1 مگا بایت در ثانیه کار می‌کرد. یک سال بعد NSF ‏با همکاری IBM ‏و MCI ‏بک‌بُن T3 (45 ‏مگا بایت بر ثانیه) ایجاد کرد.
‏بک‌بُن‌ها معمولا شاهراه‌هایی از جنس فیبر نوری هستند. این شاهراه‌ها ‏از چندین فیبر نوری در هم تنیده تشکیل شده‌اند تا ظرفیت انتقال ‏داده‌هایشان بیشتر شود.
 ‏این کابل‌ها با‏ ‏ علامت OC ‏مشخص می‌شوند مانند: OC-3‏ ،OC-12 ‏یا OC-48 . ‏یک OC-3 ‏توانایی انتقال 155 میلیون بایت را در ‏ثانیه دارد در حالی که یک OC-48 ‏می‌تواند 2488 میلیون بایت(488/2 گیگا ‏بایت) را درثانیه انتقال دهد.
‏برای این که به سرعت بالای بک‌بُن‌های مدرن پی ببریم کافی است آنرا با ‏مودم‌های معمولی 56K ‏مقایسه کنیم که 56000 هزار بایت را در ثانیه منتقل ‏می‌کنند.
‏امروزه شرکت‌های بسیاری وجود دارند که بک‌بُن‌های با ظرفیت بالای خود ‏را دارند و به نقاط اتصال متفاوتی در سراسر جهان متصل‌اند. در این حالت ‏هر‏ ‏ کاربر اینترنتی، بدون توجه به موقعیت ‏جغرافیایی‌اش و شرکتی که از آن ‏برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند می‌تواند با هر کاربر دیگری در زمین ‏به راحتی صحبت کند.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)
 خرید تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)
 سایت تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)
 بهترین تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد)
تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) , تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) , دانلود تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) ,فایل تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) , ورد تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) ,محصول تحقیق چطور اینترنت کار می ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید