تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) , دانلود تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)

 

تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)

تحقیق-چوب-های-سوزنی-برگان-و-پهن-برگان-10ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ عنوان تحقیق :
‏چوب های
‏سوزنی برگان ‏–‏ پهن برگان
‏چوب شناس‏ی‏(سوزن‏ی‏ برگان-تراکئ‏ی‏دها‏)
‏سوزن‏ی‏ برگان
‏تراکئ‏ی‏د‏ ها :
‏سوزن‏ی‏ برگان تراکئ‏ی‏د‏(طول‏ی‏ و عرض‏ی‏) دارند ‏–‏ پارانش‏ی‏م‏ دارند ( پارانش‏ی‏م‏ عرض‏ی‏ دارند ) منافذ کراسف‏ی‏لد‏ دارند! که خ‏ی‏ل‏ی‏ مهمه! که حالا در موردشون بحث م‏ی‏کن‏ی‏م‏ .
‏تراکئ‏ی‏د‏ ها :
‏طو‏ی‏ل‏ تر‏ی‏ن‏ عنصر تشک‏ی‏ل‏ دهنده سوزن‏ی‏ برگانه تراکئ‏ی‏د‏ از ف‏ی‏برم‏ بزرگتره بنابرا‏ی‏ن‏ از آوند هم بزرگتره! وظ‏ی‏فشم‏ همون طور که م‏ی‏دون‏ی‏د‏ و تابلوئه انتقال ش‏ی‏ره‏ خام و استحکامه . قد‏ی‏ما‏ م‏ی‏خوند‏ی‏م‏ د‏ی‏گه‏ در سوزن‏ی‏ برگان تراکئ‏ی‏د‏ ها هم کار ف‏ی‏برها‏ رو م‏ی‏کنند‏ هم کاره آوندها رو تو پهن ب‏رگان‏ د‏ی‏گه‏ در واقع هم انتقال و هم استحکام . 90-95 % وزن سوزن‏ی‏ برگان رو هم تراکئ‏ی‏د‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏ده‏ . منافذ رو‏ی‏ تراکئ‏ی‏د‏ مثل آوندها از نوع هاله داره ول‏ی‏ چون در سوزن‏ی‏ برگان ما سپر ( توروس ) دار‏ی‏م‏ پس منافذش م‏ی‏شه‏ هاله ا‏ی‏ سپردار . طول تراکئ‏ی‏د‏ ها چند صد برابر قطرشونه . ‏انتهاشونم‏ ب‏ی‏ن‏ آوند و ف‏ی‏بره‏ ‏ی‏عن‏ی‏ نه اونقدر بازه مثل آوند و نه اون قدر بسته مثل ف‏ی‏بر‏ .
‏انواع‏ تراکئ‏ی‏د‏ ها : عرض‏ی‏ و طول‏ی‏ .
‏2
‏طول‏ی‏ از سلولها‏ی‏ دوک‏ی‏ شکل کامب‏ی‏وم‏ ساخته م‏ی‏شن‏(در جهت طول‏ی‏ن‏) . عرض‏ی‏ ها از سلولها‏ی‏ مادر پره ها ( در جهت عرض‏ی‏ن‏ )
‏تراکئ‏ی‏د‏ عرض‏ی‏ با د‏ی‏وار‏ صاف در گونه ها‏ی‏ دوگلاس , نوئل و لار‏ی‏کس‏ د‏ی‏ده‏ م‏ی‏شه‏ .
‏تراکئ‏ی‏د‏ عرض‏ی‏ دندانه دار در کاج راد‏ی‏اتا‏ و تدا د‏ی‏ده‏ م‏ی‏شه‏ .
‏سوزن‏ی‏ برگان با د‏ی‏وار‏ تراکئ‏ی‏د‏ کلفت : کاجها و سرخدار هستند .
‏راست‏ی‏ به تراکئ‏ی‏د‏ عرض‏ی‏ تراکئ‏ی‏د‏ اشعه هم م‏ی‏گن‏ .
‏تراکئ‏ی‏د‏ ها مثل آوندها م‏ی‏تونن‏ ضخامت مارپ‏ی‏چ‏ی‏ داشته باشند که در سرخدار تراکئ‏ی‏د‏ طول‏ی‏ ضخامت مارپ‏ی‏چ‏ی‏ داره در دوگلاس فر تراکئ‏ی‏د‏ عرض‏ی‏ .
‏از‏ نکات مهم در مورد سوزن‏ی‏ برگان م‏ی‏تون‏ی‏م‏ به کانالها‏ی‏ رز‏ی‏ن‏ی‏ ‏آنها است .
‏سرو – Cupressus sempervirens‏
‏به‌طور کلى از اين درخت دو واريته در ايران وجود دارد:
‏ ۱- Cupressus sempervirens var. fastigiata‏ که به‌عنوان درختان زينتى در باغ‌ها و فضاى سبز از آنها استفاده مى‌شود و در واقع جهت توليد چوب صنعتى به‌حساب نمى‌آيند و به نام سروناز و يا سروشيراز خوانده مى‌شود (يکى از قديمى‌ترين سروهاى ايران در منطقه هرزويل و در نزديکى سد سفيدرود وجود دارد).
‏ ۲- Cupressus sempervirens var. horizontalis‏ که به نام زربين خوانده مى‌شود. اين گونه داراى شاخه‌هاى افقى بوده و به‌عنوان يکى از درختان جنگلى ايران محسوب مى‌گردد. اين واريته بسيار روشنائى‌پسند است و در خاک‌هاى فقير، خشک و آهکى به‌خوبى زندگى مى‌کند. اين درخت در حال حاضر در منطقه‏ٔ‏ رودبار در گيلان بر روى شيب‏‌‏هاى تند و خاک‏‌‏هاى آهکى وجود دارد و ريشه‏ٔ‏ لخت آنها در زير آفت‏اب شديد نمايان است. زربين داراى رويش نسبتاً سريع است و ساليان بسيار طولانى زيست مى‌کند. درخت زربين در خاک‌هاى مرغوب و عميق نهال‌ستان‌ها بسيار سريع رشد مى‌نمايد و در مدت کمتر از ۵ سال به ارتفاع بيش از ۵/۱ متر خواهد رسيد ولى در خاک‌هاى ضعيف و کم عمق سال‌هاى بسيارطولانى نياز است تا ارتفاع يک تا دو متر را به‌دست آورد.
‏3
‏ چوب زربين داراى رنگ متمايل به زرد است و به علّت بوى مخصوصى که از آن پخش مى‌شود کمتر حشرات به اين درخت نزديک مى‌شوند. امروزه چوب زربين به‌عنوان يکى از چوب‌هاى با ارزش در صنعت مورد استفاده مى‌باشد.
‏سرو
‏چرا درختان سوزن‏ی‏ برگ خزان نم‏ی‏ کنند؟
‏چوب سوزني برگ نيز هم مانند چوب پهن برگ خزان ميكند ولي با اين تفاوت كه خزان در درختان پهن برگ كاملا محسسوس ميباشد ولي اين مسئله در سوزني برگان غير محسوس .
‏اگر در فصل پائيز به پاي درختان سوزني برگ نگاهي بيندازيم متوجه وجود برگهاي نازك خشك شده در ياي درختان سوزني برگ خواهيم شد.اين مسئله به معناي خزان چوب سوزني برگان ميباشد .
‏چوب سوزني برگان داراي دوبار رشد ميباشد يعني بدين معنا كه پس از خشك شدن برگي كه در دوره اول رشد بر روي درخت وجود داشته دردوره دوم كه همزمان با دوره اول ميباشد برگي كه در حال رشد بوده جاي خود را به برگي كه در دوره اول ريخته ميدهد يعني جايگزين يكديگر ميشوند.اين جاي گزيني پشت هم تكرار ميشود و خزان سوزني برگان ديده نميشود در حالي سوزني برگان خزان دارند .
‏چوب پهن برگان در سال داراي يك دوره رويش مباشد .در فصل زمستان زماني درخت به خواب ميرود و مواد غذايي و مواد معدني به برگ درختان نميرسد برگ درختان خشك ميشود وريزش آنها به وضوح ديده ميشود .
‏پ‏هن برگان
‏4
‏ ‏نمدار‏ ‏توس‏ ‏صنوبر
‏راش
‏د‏رخت راش که يکى از با ارزش‌ترين درختان کشور ما به حساب مى‌آيد اکثراً در ارتفاعات جنگل‌هاى شمال يافت مى‌شود که حتّى در ارتفاعات جنگل‌هاى شمال يافت مى‌شود که حتّى در ارتفاعات بيش از دوهزار متر از سطح دريا مى‌توان جنگل‌هاى خالص آن را يافت.
‏ ‏درخت راش با وجود آن که در هر خاکى مى‌رويد ولى خاک‌هاى سبک، غنى از مواد غذائي، عميق و به‌ويژه آهکى را ترجيح مى‌دهد و خاک‌هاى نمناک و سنگين و اسيدى را مخصوصاً جهت تجديد حيات از طريق بذر نمى‌پسندد. البته در چنين مناطقى درختان تنومند و مسن راش يافت مى‌شوند ولى نهال‌هاى جوان دانه‌زاد را نمى‌توان يافت. گونه‏ٔ‏ راش در جوانى قابليّت جست دادن مناسبى دارد و البته عمل جست دادن در جاهاى گرم بهتر صورت مى‏‌‏گيرد و با وجود اين که آب و هواى مديترانه‏‌‏اى و مرطوب براى درختان راش خو‏شايند مى‌باشد لازم به ذکر است که در نقاط سرد درخت راش نمى‌تواند خوب جست بدهد و کلاً در درّه‌هاى سرد و يا زمين‌هاى چمن‌زار با آب زيرزمينى بالا از رشد و نمو خوبى برخوردار نخواهد بود.
‏ گونه راش به علّت سايه‌پسند بودن در جوانى سايه بسيارى را تحمّل مى‌نمايد و به همين دليل مى‌تواند به‌عنوان گونه همراه در مناطقى که خالى باشد مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به انبوهى و متراکم بودن تاج‌پوشش درختان راش و ايجاد سايه بر روى زمين باعث حفظ خاک از نظر تابش مستقيم آفتاب شده و از طرفى با ريزش برگ‌هاى درختان بر روى زمين باعث به‌وجود آمدن کود مناسبى در خاک مى‌گردد و همين عامل يکى از مزاياى اختلاط سوزنى‌برگ‌ها نيز وارد شده باشند.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)
 خرید تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)
 سایت تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)
 بهترین تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد)
تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) , تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) , دانلود تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) ,فایل تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) , ورد تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) ,محصول تحقیق چوب های سوزنی برگان و پهن برگان 10ص ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید