تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) , دانلود تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)

 

تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)

تحقیق-چگونه-يک-روبات-مسير-ياب-بسازيم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چگونه يک روبات مسير ياب ‏بسازيم
‏براي ساخت يک روبات مسير ياب بايد با سه رشته مکانيک , الکترونيک , کامپيوتر ( برنامه نويسي ) آشنايي مقدماتي داشته باشيد.
 ‏مکانيک
 
 
 
 
 
 
 
 
‏يک روبات مسير ياب از 4 بخش تشکيل شده است که به بررسي هر کدام مي ‏پردازيم.
‏1- شاسي يا بدنه که تمام اجزاي روبات مانند برد ها و … روي آن قرار مي گيرد.
‏2- موتور روبات مسير ياب
‏3- چرخ روبات مسير ياب
‏4- برد سنسور که وظيفه تشخيص خط زير روبات را بر عهده دارد.
‏شاسي يا بدنه
‏اين قسمت از مکانيک روبات مسير ياب که وظيفه نگهداري تمام اجزا و مدار ها  رابر روي خود دارد. که اجزاي روبات بر روي آن بسته مي شوند و مي تواند يک تلخ پلاستيکي يا يک تکه چوب يا يک چيزي که نسبتا سبک باشد و بتواند اين اجزا را تحمل کند باشد.
‏موتور يک روبات مسيرياب
‏ 
‏يک روبات مي تواند از دو نوع موتور استفاده کند که عبارت است از :
DC MOTOR
Steper Motor
‏شما براي يک روبات مسير ياب به دو موتور خوب نياز داريد که يکي براي چرخش به راست و ديگري براي چرخش به چپ که توصيه مي شود اين موتور ها را در عقب روبات نصب کنيد.
‏يک روبات بايد از موتوري ( الميچر ) ي استفاده کند که داري قدرت بالا ( جريان کشي ) و دور مناسب باشد که روبات بتواند آن را کنترل کند و از دور خارج نشود و اگر نتوانستيد اين موتور را تهيه کنيد مي توانيد از يک آلميچر‏ ‏ که در اسباب بازيها استفاده مي شود‏  ‏استفاده کنيد به شرطي که يک عدد گير باکس بر سر راه آن‏ ‏بگذارید که از سرعت آن بکاهد و قدرت آن بیشتر شود : ( سرعت موتور های اسباب بازی زیاد و قدرت آنها کم می باشد ) توصیه میکنم این‏ ‏ موتور ها را‏ ‏از این سایت که موتور های خوبی‏ ‏برای این کار دارد و هم ایرانیست هم خیلی سریع بدست شما ‏ ‏میرسد ‏ ‏تهیه کنید :
www.Shop.Farsitools.com Is Shoping Robotic
‏چرخ ها‏
 
 
‏در ساخت این‏ ‏ روبات باید به چند نکته در مورد چرخ ها توجه کرد که عبارتند از :
‏-1 اندازه قطر چرخ , -2 اندازه عرض چرخ ,-3 اصطعکاک چرخ با زمین
‏1- ‏اندازه قطر یک چرخ‏ باید به اندازه ای باشد که با دور موتور شما هماهنگی داشته باشد چون هرچه قطر چرخ بشتر باشد با یک دور موتور روبات مسیربیشتری را طی می کند و هر چه قطر آن کمتر باشد با یک دور چرخش موتور روبات مسیر کمتری را طی می کند.
‏2- ‏اندازه عرض چرخ :‏ توصیه می شود اندازه عرض چرخ برای این‏ ‏ کار بین 1 تا 2 سانتیمترانتخاب شود چون اگر بیشتر از این باشد اصطعکاک و وزن آن خیلی زیادی می شود .
‏3- ‏برای اصطعکاک چرخ‏ با زمین می توانید از نوار چسب برقی از طرف چسبندگی به زمین استفاده کنید که این کار لاستیک ها‏ ‏ را بیشتر به زمین می چسباند و تا حدی می تواند به تعادل روبات کمک کند .
‏چرخ هرز گرد :
‏ این چرخ که در قست میانی و جلوی روبات نصب می شود و وظیفه حفظ تعادل روبات را ‏ ‏دارد و باید کمترین اصطعکاک را با زمین داشته باشد که می توان از یک بلبرینگ یا یک عدد ساچمه و یا … استفاده کرد.
‏برد سنسور ( حسگر )‏
 
 
‏این بخش از روبات که یکی ار مهمترین قسمت های یک روبات محسوب می شود و وظیفه تشخیص خط زیر روبات‏ ‏را دارد‏ ‏و باید فاصله استاندارد آن با زمین رعایت شود تا بهترین بازده را دارا باشد.
‏و چند نکته که باید در مکانیک روبات رعایت شود :
‏1- حتما مکانیک روبات محکم بسته شود.
‏2- اگر از چسب برای بستن استفاده می کنید حتما به همراه بست استفاده شود .

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)
 خرید تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)
 سایت تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)
 بهترین تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد)
تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) , تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) , دانلود تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) ,فایل تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) , ورد تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) ,محصول تحقیق چگونه يک روبات مسير ياب بسازيم ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید