تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) , دانلود تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)

 

تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)

تحقیق-چگونگي-آموزش-رياضيات-توسط-معلم-9-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏يازدهمين كنفرانس رياضي ايران- ساري
‏27 الي 30 تير 1389
‏چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم
‏و تثبيت آموخته ها توسط دانش آموز

‏چكيده:
‏آموزش‏ درس رياضيات از دغدغه‏‌‏هاي اصلي معلمان اين رشته مي‏‌‏باشد و با توجه به اينكه درس رياضي در بسياري از مطالب حالت انتزاعي دارد پرداختن به اين درس تا حدود زيادي توان ذهني بالقوه دانش‏‌‏آموزان را مي‏‌‏طلبد تا آن‏‌‏ها را به متفكراني خلاق و حل‏‌‏كننده‏‌‏ي مسائل تبديل كند. دانش‏‌‏آموز فكور كه قدرت شناخت و استفاده از آموخته‏‌‏هاي خود را دارا باشد.
‏1- ‏مقدمه:
‏عوامل زيادي ساخت و بنيان روشهاي تدريس را پايه‏‌‏ريزي كرده و استحكام مي‏‌‏بخشد از جمله‏‌‏ي اين عوامل مهم و تأثيرگذار، ديدگاه‏‌‏ها و نظريه‏‌‏هاي يادگيري مي‏‌‏باشد.
‏يادگيري عبارت است از فرآيند تغييرات نسبتا پايدار حاصل از تجربه در رفتار بالقوه‏‌‏ي يادگيرنده و نظريه‏‌‏هاي يادگيري در واقع اصول كليت يافته‏‌‏اي هستند كه زمينه‏‌‏ي يادگيري و شرايط آن را تبئين مي‏‌‏كنند و همچنين يادگيري فرايندي دروني است كه حافظه، انگيزش و تفكر نقش مهمي در آن بازي مي‏‌‏كنند. بر اساس ديدگاههاي جديد موجود در اين نظريه، يادگيري فرايندي است كه طي آن دانش و اطلاعات به وسيلة خود ياد گيرنده:
‏1) كسب مي‏‌‏شود
‏2) پردازش مي‏‌‏شود
‏3) دست كاري مي‏‌‏شود
‏4) و به ياد سپرده مي‏‌‏شود

‏2- مفهوم فرايند ياددهي، يادگيري
‏نشست يادگيري
‏آسان است معلم رياضي مدرسه راهنمايي باشيم. اما سخت است معلم رياضي بسيار خوب باشيم ]‏1[
‏در فرايند ياددهي- يادگيري، مفاهيمي چون تدريس، يادگيري، ارزشيابي، مواد آموزشي، تعامل معلم و دانش‏‌‏آموزان و … مطرح است.
‏1- تدريس:
‏تعامل يا ارتباط متقابل معلم با دانش‏‌‏آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار به منظور تغيير در رفتار (يادگيري) را تدريس مي‏‌‏نامند. ]‏2[
‏2- يادگيري:
‏تغيير در طرز تفكر و مهارت‏‌‏هاي ذهني و حركتي را يادگيري مي‏‌‏نامند. ]‏3[
‏3- ارزشيابي:
‏فرايندي منظم براي تعيين و تشخيص ميزان پيشرفت دانش‏‌‏آموزان در رسيدن به هدف‏‌‏هاي آموزشي ست.
‏4- مواد آموزشي:
‏شامل كتاب، فيلم‏‌‏هاي آموزشي، مجلات و … كه محتواي يادگيري تلقي مي‏‌‏شوند.
‏در فرايند تثبيت يادگيري
‏1) نحوه مطالعه و تمرين و تكرار دانش‏‌‏آموز
‏2) نحوه كمك رساني ولي دانش‏‌‏آموز در خانه
‏3- هدف‏‌‏ها در فرآيند ياددهي ‏–‏ يادگيري ‏–‏ تثبيت يادگيري
‏كميته بين‏‌‏المللي آموزشي در قرن بيست و يكم يادگيري را بر چهار ستون استوار مي‏‌‏داند:]‏4[
‏1- آموزش براي يادگيري
‏2- آموزش براي عمل كردن
‏3- آموزش براي زيستن
‏4- آموزش براي همزيستي
‏4- اهداف عمومي رياضيات در مقطع راهنمايي ]‏ 5[
‏1- پرورش نظم فكري و درست انديشيدن از طريق آموزش به كار بردن صحيح دانسته‏‌‏ها
‏2- ايجاد توانايي انجام محاسبات عددي در زندگي روزانه
‏3- رشد توانايي حل مساله
‏4- ايجاد و توانايي محاسبات ذهني و تخمين زدن كميت‏‌‏ها در حد نيازهاي زندگي روزمره (للهي: 1368)
‏نخستين هدف از يادگيري هر موضوعي آن است كه در عمل به كار آيد. براي اينكه آموخته‏‌‏ها در عمل به كار آيند دو راه موجود است. يكي اينكه آموخته‏‌‏ها عينا در مواردي مشابه به كار روند كه به اين عمل انتقال يادگيري مي
‏‌‏گويند. مانند آموختن چهار عمل اصلي كه دانش‏‌‏آموزان را در موقعيت‏‌‏هاي مشابه ديگري چون خريد كردن يا حل مسئله به كار مي‏‌‏برد. راه ديگر آموختن، اصول و مباني كلي و نگرش‏‌‏هايي است كه مي‏‌‏تواند مبناي اعمال آينده قرار گيرد.
‏البته آموختن و درك اصول اساسي يك موضوع تنها در فراگرفتن اصول كلي آن خلاصه نمي‏‌‏شود، بلكه دانش‏‌‏آموزان بايد ازتوانايي كشف جديد و حل مسئله برخوردار باشند. اگر كشف نهايي مجهولات توسط دانش‏‌‏آموزان صورت پذيرد اين امر اعتماد به نفس را در وي تقويت مي‏‌‏كند و هم بر علاقه او مي‏‌‏افزايد. به عبارت ديگر كشف روابط و معلوم كردن مجهولات توسط دانش‏‌‏آموز بايد جز روش تدريس محسوب شود. ]‏6[
‏ 5- تحول در روش‏‌‏هاي يادگيري ]‏7[
‏يكي از تقسيم‏‌‏بنديهايي كه براي يادگيري رياضيات ذكر شده يادگيري طوطي‏‌‏وار و يادگيري معنادار است. همان طور كه گويا (1381) ذكر مي‏‌‏كند. يادگيري براي فهم و درك قانع‏‌‏كننده است، حال آن كه يادگيري طوطي‏‌‏وار اينگونه نيست. انجام اعمالي از دانش‏‌‏آموز خواسته شده، ولي قناعت دروني براي او ندارد. يادگيري براي فهم و درك راهي براي تفكر است. اما يادگيري، براي فهم و درك شرايطي ايجاد مي‏‌‏كند كه دانش‏‌‏آموزان درستي مطالب را درك كنند. ولي يادگيري طوطي‏‌‏وار شرايطي درست مي‏‌‏كند كه درستي آن را بپذيرد. لذا در صورتي وقوع يادگيري معنادار خواهد بود كه مي‏‌‏توانيم اميدوار باشيم كه دانش‏‌‏آموز قدرت انتقال مطالب به موقعيت‏‌‏هاي جديد و به كارگيري آنها براي حل مسائل دنياي واقعي را پيدا كرده است. بدين ترتيب از خواندن رياضي لذت برده، اهميت و كارايي آن را بهتر درك مي‏‌‏كنند و براي آن ارزش قايل مي‏‌‏شو.
‏در روانشناسي يادگيري، يادگيري به شيوه‏‌‏ي معمول را كه روش حفظ كردن مطالب است، به سبب اين كه ذهن دانش‏‌‏آموز در كشف روابط موجود، بين قسمتهاي گوناگون موضوع دخالت ندارد و به جاي درك و فهم، تنها گفته‏‌‏هاي معلم يا مطالب را طوطي‏‌‏وار حفظ مي‏‌‏كند را يادگيري غيرفعال مي‏‌‏گويند.
‏اما در يادگيري فعال و معنادار، دانش‏‌‏آموز تلاش مي‏‌‏كند محتواي پنهان مطالب درسي را با راهنمايي و رهبري معلم درك كند. درباره آنها بينديشد، آنها را با دانش قبلي خود ارتباط دهد و از طريق بحث و گفت و گو، تمرين و تكرار، به درك كامل برسد.
‏در اين روش، دانش‏‌‏آموز با دقت، ‏اراده، ‏كنجكاوي و استدلال، موضوع را درك و بين آموخته‏‌‏هاي قبلي و جديد ارتباط برقرار مي‏‌‏كند تا به برداشت جديد از دانش و آگاهي برسد و در ذهنش ثبت شود.
‏در نتيجه درك موضوع، تفكر و تامل و كنجكاوي و دقت در مطالعه، يادگيري را عميق‏‌‏تر و پايدارتر مي‏‌‏كند. به كلامي ديگر، ذهن دانش‏‌‏آموز براي يادگيري مطالب جديد، بيشتر به درك و فهم و چالش فكري نياز دارد تا حفظ مطالب به صورت طوطي‏‌‏وار.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)
 خرید تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)
 سایت تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)
 بهترین تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد)
تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) , تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) , دانلود تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) ,فایل تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) , ورد تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) ,محصول تحقیق چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم 9 ص ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید