دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)-دانلود

دانلود دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)

با کیفیت ترین دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) , دانلود دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)  , سایت دانلود دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)

 

دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)

دانلود-مقاله-بحران-مالی-جهانی--بحران-عدم-اعتماد-و-مشروعيت-17-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بحران مالی جهانی،
‏بحران عدم اعتماد و ‏مشروعيت
‏انسان الگوی مطلوب سرمايه داری، انسان مصرف کننده ‏ای است که تا تخريب کامل خود مصرف می کند، بدون اين که سير شود . و در همان حال، ‏بعنوان نيروی کار مصرف می شود تا زمانی که کارفرمائی به او بگويد ديگر مصرف شدنی ‏نيست. اقتصاد مسلط، منجمله اقتصاد آمريکا تبعيضی بسود خود و به ضرر اقتصادهای های ‏زير سلطه بر قرار کرده است و خود محل تمرکز سرمايه ها و استعدادها در مقياس جهان ‏گشته است. با ﺁنکه بخش بزرگی از نيروهای محرکه (بخصوص سرمايه ) را از جريان توليد ‏خارج و در انواع قمار ها (سوداگريها در بازارهای بورس) بکار انداخته است و يا تخريب ‏می کند، ناگزير می شود ميزان مصرف خود را، به زيان بقيه انسانها، به حداکثر رساند. ‏زيرا نيروهای محرکه ای را که نزد خود متمرکز می کند، جز از راه مصرف نمی تواند بکار ‏گيرد. بدين گونه است که اقليت ثروتمند جهان از راه تبعيض در مصرف، موقعيت مسلط خويش ‏را حفظ می کند. اکنون اما بعد از ديناميک ادغام، نوبت ديناميک تلاشی فرا رسيده است ‏و اين موقيعت مسلط، هم در درون مرزها و هم خارج از مرزهای اين کشورها در حال ‏فروپاشی است.در آمريکا که زمانی منابع مالی بخش مسکن به مثابه آهن و سنگ محکم تلقی ‏می شد، تنها طی ١٠ روز شروع به فرو ريختن کردند و آنچه زمانی بزرگ ترين شرکت بيمه ‏جهان با دارايی يک تريليون دلار، ٢ بانک سرمايه عظيم جهانی با سرمايه ٥/١ تريليون ‏دلار و ٢ بازار رهن عظيم با دارايی ٨/١ تريليون دلار محسوب می شدند ، به يکباره ‏ورشکست شدندديناميک بحران که ابتدا در بخش املاک بود، به موسسات مالی و بانکها ‏کشيد و اکنون در حال انتقال به شرکتهای بيمه است که خط رابط ميان توليد و خدمات ‏توليدی است و در آينده نزديک، اين مسير به مرکز اصلی عصب اقتصادی که بخش توليد است، ‏نيز سرايت خواهد کرد.
‏بدين صورت، بزرگترين دولت سرمايه داری جهان در گرداب ‏سرمايه داری فرو رفت و اقتصادهای ساير کشور ها را نيز با خود فرو خواهد برد.‏اما ‏قربانيان اصلی اين بحرانها در واقع طبقات فقير و زحمتکش و متوسط است. تبعيضی که در ‏بالا از آن نام برديم که موجب تسلط اقليت ثروتمند در بخش ملی و جهانی بر فقرا ‏ميشود،روز بروز با شدت گرفتن اين بحرانها نيز شدت می یابد.‏بحران اخير مالی ‏جهانی نيز همانند بحران ‏۱۹۲۹‏، ثروتمندها را ثروتمند تر ميکند . به اين علت ساده که
2
‏در دوران رکود شديد، قيمت ها سقوط می کنند. و تنها ثروتمندانی که سرمايه در اختيار ‏دارند و نيز رانت خواران با استفاده از فرصت، اموال ورشکسته ها را می خرند و به ‏انتظار عادی شدن وضعيت و فروش خريده های خود به قيمت بالا می نشينند، تا باز سودهای ‏کلان به جيب زنند. بانکهای آمريکايی دست به قمارهای بزرگی می زنند که اگر در اين ‏قمارها پيروز شوند، سود کلانی حاصل آنها خواهد شد و اگر در اين قمارها بازنده ‏باشند، ماليات دهندگان آمريکايی بايد تاوان آن را بپردازند. بازار اقتصادی مجازی ‏وخودکامه ای که اين اقليت در کنار اقتصاد واقعی (شامل بخشهای صنعت و کشاورزی و ‏خدمات)، ايجاد کرده است عامل بزرگ تخريب نيروهای محرکه، بخصوص سرمايه است. چرا که ‏از هر ‏۷‏ دلار سرمايه، ‏۱‏ دلار به اقتصاد واقعی و ‏۶‏ دلار به اقتصاد مجازی راه ميجويد ‏که سرمايه را از دست طبقات فقير خارج ميسازد. از اينرو حداقل ‏۳۰‏ درصد از جمعيت ‏امريکا و در سطح جهان بنا بر گزارش جديد سازمان ملل ‏۹۳۵‏ ميليون نفرگرفتارفقر شده ‏اند.‏با هم به اظهار نظرات اقتصاددانان و مسئولان اقتصادی اقتصاد مسلط جهانی و ‏نيز تيتر روزنامه‏ ‏ها و مجلات اين کشورها در ماه اخير در شکل‏ ‏گيری اين روند نگاهی ‏بيفکنيم:
‏بر روی جلد «اشپيگل» مجسمه آزادی را می‌بينيم که مشعلش خاموش شده و از ‏آن دود بلند می‌شود. تيتر «اشپيگل»: بهای خودخواهی- بحران اقتصادی در حال تغيير ‏جهان.‏سرمقاله «اشپيگل»: بحران سرمايه‌داری، اعتماد به دموکراسی و اقتصاد بازار ‏و مشروعيت اين‌ها را زير سوال برده است.
‏کلمات هشدار دهنده «وحشت»، «بحران ‏اقتصادی»، « عمليات نجات»، «حمايت گرائی اقتصادی»:‏ ‏ سرمقاله های «فينشال تايمز» ‏، ‏اين نماد تجارت آزاد در اروپا را در می نوردند.«واشنگتن پست» (آنتونی ‏فايولا):بدترين بحران مالی از هنگام دوران رکود اقتصادی تلفات ديگری را می طلبد و ‏اين تلفات چيزی نيست جز از بين رفتن نظام سرمايه داری به سبک آمريکائی آن.مدير «‏دويچه بانک» آلمان، «ژوزف آکرمن»و چهره نمادين سرمايه داری اروپا: «من ديگر به ‏توانائی خود- اصلاح بازارها باور ندارم»
‏مجله «اشترن»: «هورست کوهلر»، مسئول ‏سابق صندوق بين المللی پول و رئيس جمهور آلمان: «بازار

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)
 خرید دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)
 سایت دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)
 بهترین دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد)
دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) , پاورپوینت دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) , دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) , دانلود دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) ,فایل دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) , ورد دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) ,محصول دانلود مقاله بحران مالی جهانی بحران عدم اعتماد و مشروعيت 17 ص (ورد) ,
اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید