دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص , دانلود دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص

 

دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص

دانلود-مقاله-حيات-سياسى-فاطمه-(س)-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏صفحه1‏
‏حيات سياسى فاطمه (س)
‏اين بخش خود شامل سه فصل است. فصلى ازآن در موردمشى سياسى فاطمه (س) است. و در آن سعى داريم از راه و روشى كه فاطمه (س) در زندگى به كار مى‏‏‏گرفت و از آينده‏‏‏نگرى او بحث كنيم و سپس جلوه‏‏‏هاى مشى سياسى او سخن گفته و اعلام حق او، صراحت لهجه‏‏‏اش، احتجاج و توبيخش، بى‏‏‏اعتنائيش، از سياست مات كردن او بحث خواهيم كرد و حاصل مشى او را در عرصه سياست عرضه خواهيم داشت .
‏فصل دوم آن در موردحق‏‏‏طلبى‏‏‏هاى فاطمه (س) است و در آن از جريان سقيفه و تلاش مخالفان در اين راه و كوشش و تلاشى كه براى سركوب كردن على (ع) بكار برده‏‏‏اند بحث كرده و دور نماى آينده و انديشه او را در گشودن باب مبارزه مورد بررسى قرار داده و از تلاش فاطمه (س) در احقاق حق خود و على (ع) سخن خواهيم گفت و از استنصارهاى او بحث خواهيم كرد .
‏و بالاخره فصل آخر آن در مورد مبارزات فاطمه (س) است و در آن پس از ذكر مقدمه‏‏‏اى از هدف و مراحل مبارزه و رمز سماجت‏‏‏هاى او و خيانتهائى كه به او شده بحث كرده و از دو گونه مبارزات فعال و منفى او وتداوم آن مبارزه سخن خواهيم گفت. و سرانجام از حاصل مبارزه و صدمات ناشى از آن بحث خواهيم كرد .
‏مشى سياسى
‏مقدمه
‏اسلام دينى است كه ما را به موضع‏‏‏گيرى مثبت در رابطه با جهان و واقعيت‏‏‏هاى آن دعوت مى‏‏‏كند و از ما مى‏‏‏خواهد در رابطه با حوادث و جريانات بى‏‏‏تفاوت نباشيم. حركت‏‏‏ها و وقايعى كه در حيات بشر پديد مى‏‏‏آيند هر كدام بنحوى در سرگذشت ما و بشريت مؤثرند و طبعاً طرز برخورد با آن وقايع بايد مسؤولانه باشد. و اصولاً از طرق ارزيابى شخصيت انسان و شناخت اين مسأله كه چه كسانى صاحب قدرت و ارزشند يكى اين طريقه است كه درباره مواضع او در رابطه با پديده‏‏‏ها به ارزيابى بنشينيم .
‏براساس اين معيار مى‏‏‏توان فاطمه (س) و همسرش را از پيشروان حركت اسلامى دانست و از نخستين و مهمترين افرادى كه براى حفظ و تداوم حركت اسلامى قد برافراشتند. و در راه مبارزه و جهاد خود تا سرحد از دست دادن جان به پيش رفتند. آنها در دورانى از حيات اسلامى مى‏‏‏زيستند كه دوره بحران، دوران حساسيت و دوران آماده باش لشكر اسلامى بود. بدين سان راجع به وقايع و حوادث حساسيت بيشترى لازم بود. و اينكه فاطمه (س) در عين داشتن قلبى مهربان، دست و بدنى در حال كار و تلاش، با تنى خسته و انديشه و جسمى مشغول به اطاعت چون سياستمدارى قهرمان در صحنه ظاهر مى‏‏‏شود و عرض وجود مى‏‏‏كند به خاطر وجود آن شرايط خاص و بحرانى است .
‏حيات سياسى فاطمه (س)
‏صفحه2‏
‏اگر سياسيت را به معنى نوع برخورد و روابط متقابل بين مردم و هيئت زمامدار بحساب آوريم همه انسانها بايد افرادى سياستمدار باشند و در اين رابطه جنسيت مطرح نيست. فاطمه (س) دختر پيامبر سزاوارترين افراد براى مشاركت سياسى و حضور در صحنه سياست است .
‏او با اينكه بدنى خسته ناشى از كار روزانه و رسيدگى به امور خانه و سرپرستى چند كودك خردسال دارد، و با اينكه اشتغالات اجتماعى متعددى او را به خود مشغول مى‏‏‏دارند خود را از سياست دور نمى‏‏‏دارد و هم چون سياستمدارى قهرمان در صحنه زندگى و حتى مبارزه حاضر مى‏‏‏شود و سعى دارد گره كورى را باز نمايد.
‏او زندگى سياسى و آشنائى با الفباى آن را از همان دوران خردسالى و از سنين – 5- 6 سالگى آغاز كرد. زيرا او همه گاه بهمراه پدر و حاضر و شريك در درگيرى‏‏‏هاى پدر با مردم نابكار بود و دوران سخت قبل از هجرت را با همه دشوارى‏‏‏ها و مصائب آن گذراند.
‏آن روز كه ازدواج كرد و زندگى مشترك خود را آغاز نمود بازهم در جريان زندگى اجتماعى همگام با على (ع) به پيش مى‏‏‏رفت و سنگر به سنگر با او همراهى مى‏‏‏كرد. و پس از وفات پيامبر فصلى جديد از زندگى را آغاز كرد كه در آن براى تحكيم پايه‏‏‏هاى انقلاب حتى دست به احقاق حق و مبارزه گشود و در جريان سياسى عظيمى حضور يافت كه در آن براساس توطئه‏‏‏اى على، آن رادمرد جهان بشريت را از صحنه سياست بيرون رانده بودند.
‏فاطمه (س) كارى به اين نداشت كه پدرش رسول خدا (ص) سرگرم انجام مهمترين وظايف و مسؤوليت‏‏‏هاى خويش است و يا شوهرش پيشواى راستين امت و مردى مجاهد و جنگجوست خود را زنى مسلمان مى‏‏‏دانست كه بايد به وظايف خويش آشنا بوده و تكليف و وظيفه شرعيش را شخصاً عمل كند. بدين خاطر در روزهاى آتش و خون و شكنجه پس از وفات پيامبر، و در روزهائى كه سياست روز آتش زدن به در خانه و بيعت خواهى از روى زور و اعمال قدرت بود، قد علم كرد تا تكليف دينى و سياسى خود را نيكو به انجام رساند.
‏در مشى سياسى او‏
‏مشى سياسى فاطمه (س) مشى اعتراض، بى اعتنائى، عدم تأييد دستگاه رهبرى، مشى به محاكمه و استيضاح كشاندن رهبر و خليفه موجود امت، مشى مظلوميت و سرانجام كه فرياد به جائى نرسد گريستن است، آن هم نه براى عقده دل خالى كردن بلكه براى بيدار كردن و هشيار ساختن اذهان به سوئى كه در آنجا حقى را زنده دفن كرده‏‏‏اند.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص
 خرید دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص
 سایت دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص
 بهترین دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص
دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص , پاورپوینت دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص , دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص , دانلود دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص ,فایل دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص , ورد دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص ,محصول دانلود مقاله حيات سياسى فاطمه (س) 29 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید