مقاله تعليم و ترييت فرزندان-دانلود

دانلود مقاله تعليم و ترييت فرزندان

با کیفیت ترین مقاله تعليم و ترييت فرزندان , دانلود مقاله تعليم و ترييت فرزندان  , سایت دانلود مقاله تعليم و ترييت فرزندان

 

مقاله تعليم و ترييت فرزندان

مقاله-تعليم-و-ترييت-فرزندانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏وكذلك خلقنا كم امه وسطاً لتكونوا شهداء علي الناس و تكون الرسول عليكم شهيدا
‏ ‏و همچنين شما مسلمين به آيين اسلام هدايت كرديم و نيز شما را به تربيت نيكو و اخلاق معتدل آراستيم ، تا گواه مردم باشيد تا نيكي و درستي را ساير ملل از شما بياموزند چنانچه پيامبر را گواه شما كرديم .‏
‏ از بهترين مسائل زندگي انسان مسدله تربيت است كه پايه و اساس شخصيت حقيقي و حقوقي آدمي مي باشد .
‏ شكل گيري هويت انساني در پرتو تربيت سالم و صحيح و هماهنگ با سرشت و فطرت اوست و اين مهم امكان ندارد مگر اينكه به هسته مركزي و خمير مايه اصلي نظام تربيتي ، يعني خانواده ، توجه ويژه مبذول شود .
‏ خانواده كه بستر رويش و گهواره پرورش تمام هويت و ساختمان وجودي انسان است اركان اصلي و سنگ بناي آن را زن و شوهر تشكيل مي دهند كه هر يك لباس آسايش و آرامش همديگر هستند و به تعبير رسا و گوياي صحيفه هميشه نوراني قرآن ، مايه مودت و رحمت يكديگرند .
‏ در سايه اين لطف بيكران الهي و ايجاد اين لطف و انس ‏و عشق است كه شاهد رويش ‏
‏غنچه ها و دسته گلهاي هميشه سبز و با طراوت و شاداب زندگي خواهيم بود .
‏ آن آرامش و سكينه حاصل نمي شود مگر اينكه فضاي حاكم و روابط زوجين عشق و رحمت و مودت باشد ‏و همه آفات زندگي از سرزمين كوچك خانواده ريشه كن شده و راه را براي رويش اين گلهاي پاك فراهم و هموار كردد .
‏ اين مهرباني و الفت و اين انس و رحمت و رأفت همان گهواره و آغوش مهري است كه با ‏
‏زمزمه هاي ‏ ‏حيات بخش خود ، آهنگ روح نوازش كودكاني پرورش خواهد داد كه نويد حركت و پويايي جامعه انساني و اميد فرداي روشن و نوراني است .
‏ دين مقدس اسلام كه خاتم همه اديان است و كتاب مقدسش كه جامع تمام مايحتاج تربيتي و هدايتي است ، برخلاف همه مكاتب مدعي تعليم و تربيت ، هسته مركزي تربيت را قبل از به وجود آمدن انسانها ( قبل از ازدواج ) مي داند و براي تربيت مراحلي قائل است كه اگر والدين بر اساس آن مراحل تنظيم شده گام وردارند ، و گام به گام همراه دستورات دقيق تربيتي آن حركت نمايند ، انسانهايي به جامعه ‏تحويل خواهند داد كه مايه فخر و مباهات انسانيت باشند .
‏ اسلام عزيز ابزارها ، و شيوه هاي بسيار زيبايي براي مسئله مهم تربيت پيشنهاد مي كند كه امروزه با آخرين دستاوردهاي نوين بشري در زمينه تربيت نه تنها مخالف نيست ، بلكه از يك استحكام و نورانيت خاصي برخوردار است و اين مايه بسي افتخار و خوشبختي است كه نظام ما در فضاي اسلامي شدن تنفس مي كند و مدال افتخاري است به گردن خانواده ها .

 

دانلود فایل

 

پکیج مقاله تعليم و ترييت فرزندان
 خرید مقاله تعليم و ترييت فرزندان
 سایت مقاله تعليم و ترييت فرزندان
 بهترین مقاله تعليم و ترييت فرزندان
مقاله تعليم و ترييت فرزندان , پاورپوینت مقاله تعليم و ترييت فرزندان , مقاله تعليم و ترييت فرزندان , دانلود مقاله تعليم و ترييت فرزندان ,فایل مقاله تعليم و ترييت فرزندان , ورد مقاله تعليم و ترييت فرزندان ,محصول مقاله تعليم و ترييت فرزندان ,
علوم تربیتی و جامعه شناسی

دیدگاهتان را بنویسید