پاورپوینت،استراتژی محتوا و تبلیغات در صنعت کفش با نگاه به بازار کفش ایران(ویرایش جدید)-دانلود

پاورپوینت،استراتژی محتوا و تبلیغات در صنعت کفش با نگاه به بازار کفش ایران(ویرایش جدید)

پاورپوینت،استراتژی محتوا و تبلیغات در صنعت کفش با نگاه به بازار کفش ایران(ویرایش جدید)

پاورپوینت-استراتژی-محتوا-و-تبلیغات-در-صنعت-کفش-با-نگاه-به-بازار-کفش-ایران-ویرایش-جدید-  

فهرست استراتژی محتوا در صنعت کفش

استراتژی محتوا، شیوه‌ی استفاده از محتوا برای دستیابی به اهداف کسب و کار و
تأمین نیازهای مشتری را مشخص می‌کند.
 استراتژی محتوا می‌تواند راهنمای تصمیم‌گیری درباره‌ی محتوا در تمام طول عمر آن، از ایده و کشف اولیه، تا حذف و پاک‌کردن نهایی آن باشد.

تعریف راهِل بِیلی از استراتژی محتوا

تعریف استراتژی محتوا از نگاه راهل بیلی در کتاب The Language of Content Strategy راهِل
بِیلی سال‌هاست که در زمینه‌ی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا مقاله و مطلب می‌نویسد.

او کار ارزشمندی انجام داده و کوشیده در کتاب زبان استراتژی
محتوا
 (The Language of Content Strategy) بخشی از ترمینولوژی
حوزه‌ی محتوا را طبقه‌بندی و تدوین کند.

اگر چه اعتبار و جایگاه بیلی به اندازه‌ی افراد دیگری که در این مطلب
از آن‌ها نام بردیم نیست، اما توجه او به جزئیات، باعث می‌شود که خواندن دیدگاه‌ها
و تعریف‌های او
حتی اگر با آن‌ها
موافق نباشیم
بتواند مفید و
الهام‌بخش باشد.

راحل بیلی تعریف زیر را از استراتژی محتوا ارائه می‌کند:

استراتژی محتوا، جنبه‌های مربوط به برنامه ریزی محتوا را در تمام طول چرخه
عمر محتوا
 در
بر می‌گیرد و شامل برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های زیر است:

  • همسو کردن محتوا با اهداف، تحلیل‌ها
    و مدل کسب و کار
  • برنامه‌ریزی برای تولید، ارائه،
    ارزیابی و سنجش موفقیت محتوا
  • برنامه‌ریزی برای کنار گذاشتن و
    حذف محتوا در پایان عمر آن
  • برنامه‌ریزی برای جنبه‌های
    حاکمیتی (
    governance)، تقسیم مسئولیت‌ها و تصمیم‌های کلان در زمینه‌ی محتوا

استراتژی محتوا [صرفاً به حوزه‌ی برنامه‌ریزی مربوط می‌شود و] جنبه‌های
اجرایی را در برنمی‌گیرد. توسعه‌ی محتوا، مدیریت محتوا و رساندن آن به دست مخاطب،
بحث‌های تاکتیکی هستند که بر اساس خروجی‌های استراتژی، انجام می‌شوند و البته بر
اثربخشی استراتژی تأثیر می‌گذارند.

تعریف استراتژی محتوا از نگاه کریستینا هالورسون

کریستنا
هالورسون
، به عنوان یکی از مطرح‌ترین افراد در زمینه‌ی محتوا، در کتاب خود با
عنوان
 استراتژی
محتوا برای وب
، هنگام
 تعریف
استراتژی
 محتوا به نکات زیر اشاره می‌کند:

  • استراتژی محتوا، شیوه‌ی استفاده
    از محتوا
     برای دستیابی
    به اهداف کسب و کار
     و تأمین
    نیازهای مشتری
     را
    مشخص می‌کند.
  • استراتژی محتوا می‌تواند راهنمای
    تصمیم‌گیری
     درباره‌ی
    محتوا در تمام طول عمر آن، از ایده و کشف اولیه، تا حذف و پاک‌کردن نهایی آن باشد.
  • استراتژی محتوا معیارهای
    سنجش موفقیت محتوا
     را
    تعیین می‌کند.

به طور خلاصه: استراتژی محتوا یعنی برنامه ریزی
برای تولید، تحویل (رساندن به دست مخاطب) و مدیریت محتوای مفید و کاربردی.

ما در مجموعه درس‌های استراتژی محتوا در متمم، تعریف هالورسن (با کمی
طعم مایکل برنر) را به عنوان
 تعریف
قراردادی از استراتژی محتوا
 در
نظر می‌گیریم.

تعریف هالورسون و برنر، می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. چرا که:

  • هالورسون می‌گوید در استراتژی
    محتوا، باید معیارهایی برای موفقیت محتوا تعیین کنید.
  • برنر هم می‌گوید که معیارهای
    موفقیت شما، باید حتماً اقتصادی و مادی باشند و بتوان آن‌ها را قالب
     نرخ
    بازگشت سرمایه
     محاسبه
    کرد.

 

منظور
از استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا در واقع راهنماها و
اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یک کسب و کار است. این استراتژی برای جلب
رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق خلق و توزیع محتوا تدوین می‌شود. هدف
اصلی این استراتژی پاسخ به این سوال است که چه محتوایی باید تولید کنیم و چرا؟

در استراتژی محتوا ممکن است حتی
دنبال اهداف تبلیغاتی نباشیم و بیشتر به برنامه‌های تولید، مدیریت، به‌روزرسانی و
توزیع محتوا بپردازیم.

استراتژی
محتوا چه تفاوتی با بازاریابی محتوایی دارد؟

در حالی که بسیاری از افراد و حتی
کارشناسان در مواقع مختلف از استراتژی محتوا (
Conten Strategy) و بازاریابی محتوایی (Content Marketing) به جای هم استفاده می‌کنند، اما عملا این دو موضوع با هم تفاوت‌هایی
دارند.

در بازاریابی محتوایی همان‌طور که
از نام آن مشخص است، از تولید محتوا در راستای اهداف بازاریابی و فروش استفاده می‌کنیم،
ولی استراتژی محتوا لزوما می‌تواند تبلیغاتی نباشد. همان‌طور که اشاره کردیم
استراتژی محتوا بیشتر به راهنماها و اصول داخلی می‌پردازد، ولی بازاریابی محتوایی
در مورد تقویم، خلق، ترویج، توزیع و تکرار محتوا است.

در این بین استراتژی بازاریابی
محتوایی نیز وجود دارد که بیشتر به چشم‌انداز، اهداف، تحقیقات بازار، پرسونای
مخاطب و اصول بیرونی می‌پردازد. به عنوان مثال ممکن است استراتژیست محتوا تشخیص
دهد که مخاطبان و مشتریان خیلی به کسب و کار ما اعتماد ندارند و راه‌هایی را برای
جبران آن پیشنهاد دهد. اما یک بازاریاب محتوایی تشخیص می‌دهد برای افزایش اعتماد
باید با بنیانگذار یا مدیر کمپانی مصاحبه کنیم.

البته با توجه به اینکه در بسیاری
از موارد برنامه ما برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش است، در نتیجه استراتژی
بازاریابی محتوا با همان عنوان استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده می‌شود.

چرا
باید استراتژی محتوا بنویسیم؟

طبیعتا بدون داشتن یک استراتژی
مدون و دقیق نمی‌توانیم به موفقیت فکر کنیم. شما با داشتن استراتژی به 5 سوال مهم
پاسخ می‌دهید که اگر پاسخ آنها را به درستی پیدا کنید و بتوانید راهکارهای درستی
برای‌شان ارائه دهید، آن وقت می‌توانید به موفقیت امیدوار باشید: