پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت-دانلود

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

پاورپوینت-الکترولیز-یا-برقکافت پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

نوع فایل power point

قابل ویرایش 20 اسلاید

قسمتی از اسلایدها

الکترولیز فرآیندی است که انرژی الکتریکی را به انرژی شیمیایی تبدیل می کند. در واقع به تجزیه مواد به وسیله الکتریسیته، الکترولیز می گویند. برق‌کافت یا الکترولیز در شیمی و صنعت، شیوه جداسازی عنصرها و ترکیب‌هایی است که با پیوند شیمیایی با هم پیوند دارند. این جداسازی با گذراندن یک جریان الکتریکی از میان این مواد صورت می‌گیرد. الکترولیز فقط در مایعات انجام می شود که به آن الکترولیت می گویند.

ماده حل شده یک محلول آبی که رسانایی الکتریکی آن بیش از آب خالص است، الکترولیت نامیده می‌شود. یک الکترولیت به‌طور کامل یا به‌طور جزئی در آب یونیده می‌شود. به عبارت دیگر الکترولیت ها مایعاتی (مواد مذاب یا محلول) هستند که در اثر عبور جریان الکتریسیته تجزیه می شوند.

رسانایی الکترولیتی هنگامی صورت می‌گیرد که یونهای الکترولیت بتوانند آزادانه حرکت کنند، چون در این مورد ، یونها هستند که بار الکتریکی را حمل می‌کنند. به همین دلیل است که رسانش الکترولیتی ، اساسا توسط نمکهای مذاب و محلولهای آبی الکترولیتها صورت می‌گیرد. علاوه بر این ، برای تداوم جریان در یک رسانای الکترولیتی ، لازم است که حرکت یونها با تغییر شیمیایی همراه باشد.

در رسانش الکترولیتی ، بار الکتریکی بوسیله کاتیونها که به طرف کاتد و بوسیله آنیونها که در جهت عکس ، به طرف آند حرکت می‌کنند، حمل می‌شود. برای آنکه یک مدار کامل تشکیل شود، حرکت یونها باید با واکنشهای الکترودی همراه باشد. در کاتد ، اجزای شیمیایی معینی ( که لازم نیست حتما حامل بار باشند ) باید الکترونها را بپذیرند و کاهیده شوند و در آند ، الکترونها باید از اجزای شیمیایی معینی جدا شده ، در نتیجه آن اجزا اکسید شوند.

فهرست مطالب و اسلایدها

الکترولیز چیست؟

الکترولیت چیست؟

رسانش الکترولیتی

کاتیون

آنیون

خالص سازی مس

استخراج مس

بازیافت مس

ذوب کردن سنگ معدن مس

جدا سازي از سنگ معدن با استفاده از باكتر يها )پالايش زيستي(

مزيت هاي روش پالايش زيستي

معايب روش پالايش زيستي

دانلود فایل

 

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

 

پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت , پاورپوینت پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت , پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت , دانلود پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت ,فایلپاورپوینت الکترولیز یا برقکافت  , وردپاورپوینت الکترولیز یا برقکافت  ,محصولپاورپوینت الکترولیز یا برقکافت, پکیج پاورپوینت الکترولیز یا برقکافت

دیدگاهتان را بنویسید