پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی-دانلود

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی

با کیفیت ترین پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی , دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی  , سایت دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی

 

پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی

پاورپوینت-فصل-سوم-کتاب-تاریخ-فرهنگ-و-تمدن-اسلامی-(نهادهای-مدنی-در-تمدن-اسلامی)-محمد-مصطفی-اسعدی

پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) نوشته محمد مصطفی اسعدی در قالب pptx و در حجم 120 اسلاید:

بخشی از متن:

جامعه‌شناسان در تعریف و تعیین تعداد نهادهای اجتماعی هم‌سخن نیستند. برخی آن را همان مؤسسات اجتماعی مهم می‌دانند، برخی نیز آن را به معنای فرم‌های استحکام یافته از رفتارها می‌دانند که در کنترل اجتماعی و نیازهای بنیادین اجتماعی به کار می‌رود.
به هر حال، هر واحد تمدنی، فارغ از آنکه به یک ساختار نظام‌مند نیاز دارد، دارای نهادهایی است تا بتواند به وسیله آن‌ها فعالیت‌های اجتماعی را سامان دهد و پیشرفت در مسیر اهداف از پیش تعیین شده را استوار بدارد. ممکن است این مراکز چندان پیشرفته و پیچیده نباشند، اما تمدن در حیات خود به آن‌ها نیاز دارد. معمولاً ابعاد هر نهاد به صورت مشخص از سه عنصر عمده تشکیل شده است.
تجمیع این سه عنصر در هر تمدنی یک نهاد مدنی را پدید می‌آورد که بر اساس نوع آن نهاد، کارکردهای اجتماعی متفاوتی می‌یابد. البته ممکن است ضوابط یک نهاد در طول زمان دچار تغییر شود یا افراد حاکم و فعال در آن جابه‌جا شوند، یا موقعیت مکانی اش را تغییر بدهد و امکانات متفاوتی به دست آورد.

نهادهای حکومتی

یکی از شاخصه‌های عمومی هر تمدن، داشتن نوعی حکومت است که نظم اجتماعی را در جامعه تحقق بخشد و جامعه را به شیوه مشخصی مدیریت کند و نیز میان اجزاء و ارکان تمدن ارتباط و هماهنگی ایجاد کند تا جامعه دچار هرج و مرج و آشفتگی نگردد.
امام علی وجود حکومت و دولت – دادگر باشد یا ستمکار – را در میان مردم ضروری برشمرده اند. در تاریخ تمدن اسلامی نیز از روز نخست تولد تمدن اسلامی، حاکمیت نبوی با شاخصه‌های ویژه خود بر جامعه شهری آن زمانه استقرار یافت و این جایگاه با چند عنصر خود را نمایان ساخت.
دانلود فایل

 

پکیج پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی
 خرید پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی
 سایت پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی
 بهترین پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی
پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی , پاورپوینت پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی , پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی , دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی ,فایل پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی , ورد پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی ,محصول پاورپوینت فصل سوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (نهادهای مدنی در تمدن اسلامی) محمد مصطفی اسعدی ,
معارف اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید