دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام)
با کیفیت ترین پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام) , دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام) , سایت دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام)
⇓
پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام)
پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام) نوشته علیاکبر عجم، مریم انصاری، احمد میرگل انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:
بخشی از متن:
با مطالعه سیر تاریخی تربیت و تحول آن در طی اعصار می توان به این نتایج در تربیت دست یافت:
– تربیت در همه اعصار مختص انسان معرفی شده است.
– تربیت عملی است که از فردی عموما بزرگسال بر فرد دیگر عموما خردسال اعمال می شود.
-تربیت فعالیتی عمدی و مبتنی بر هدف است که باید به آن برسد.
بر طبق نظر دکتر شکوهی در کتاب «مبانی و اصول آموزش و پرورش»، امروزه در سطح بین المللی معنای تربیت بر چهار مفهوم اطلاق می شود:
الف) به معنای مؤسسه یا نهاد،
ب) به معنای عمل یا تأثیر،
ج) به معنای محتوا
د) به معنای نتیجه یا محصول
ادیان الهی نیز متناسب با آرمان و غایتی که برای انسان در نظر دارند به تربیت پرداخته اند. به دلیل اهمیتی که دین اسلام برای ما دارد و دین رسمی کشورمان و همه مسلمانان به شمار می آید، در این فصل به تفصیل به معنا و مفهوم تربیت در اسلام پرداخته شده است.
تربیت فعالیتی هدف دار و غایت آن رشد کامل افراد است و چون انسان خلیفه الله است، باید خود را به صفات و فضیلت ها و ارزشهای الهی آراسته و متصف کند تا بتواند خود را به مبدأ كمال نزدیک گرداند. تربیت اسلامی بر اساس علوم الهی و منابع وحی و کتب آسمانی تنظیم شده است.
*توجه*
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام)
پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی و اصول تعلیم و تربیت (معنا و مفهوم تربیت در اسلام) نوشته علیاکبر عجم، مریم انصاری، احمد میرگل انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:
بخشی از متن:
با مطالعه سیر تاریخی تربیت و تحول آن در طی اعصار می توان به این نتایج در تربیت دست یافت:
– تربیت در همه اعصار مختص انسان معرفی شده است.
– تربیت عملی است که از فردی عموما بزرگسال بر فرد دیگر عموما خردسال اعمال می شود.
-تربیت فعالیتی عمدی و مبتنی بر هدف است که باید به آن برسد.
بر طبق نظر دکتر شکوهی در کتاب «مبانی و اصول آموزش و پرورش»، امروزه در سطح بین المللی معنای تربیت بر چهار مفهوم اطلاق می شود:
الف) به معنای مؤسسه یا نهاد،
ب) به معنای عمل یا تأثیر،
ج) به معنای محتوا
د) به معنای نتیجه یا محصول
ادیان الهی نیز متناسب با آرمان و غایتی که برای انسان در نظر دارند به تربیت پرداخته اند. به دلیل اهمیتی که دین اسلام برای ما دارد و دین رسمی کشورمان و همه مسلمانان به شمار می آید، در این فصل به تفصیل به معنا و مفهوم تربیت در اسلام پرداخته شده است.
تربیت فعالیتی هدف دار و غایت آن رشد کامل افراد است و چون انسان خلیفه الله است، باید خود را به صفات و فضیلت ها و ارزشهای الهی آراسته و متصف کند تا بتواند خود را به مبدأ كمال نزدیک گرداند. تربیت اسلامی بر اساس علوم الهی و منابع وحی و کتب آسمانی تنظیم شده است.
*توجه*
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.