آشنايی با آمار توصيفي-دانلود

دانلود آشنايی با آمار توصيفي

با کیفیت ترین آشنايی با آمار توصيفي , دانلود آشنايی با آمار توصيفي  , سایت دانلود آشنايی با آمار توصيفي

 

آشنايی با آمار توصيفي

آشنايی-با-آمار-توصيفيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 60 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

آشنايی با آمار توصيفي
پيشگفتار:
در عصر حاضر كسي نمي ‌ تواند منكر این واقعیت باشد كه آمار نقشي لاینفک در زندگي روزمره ما بازي مي ‌ كند. اخبار روزانه رسانه ‌ هاي گروهی با گزارشی از وضع هوا به پایان مي ‌ رسندو در طول اخبار، به جریانهای بازار بورس و سهام اشاره مي ‌ شود و روزنامه ‌ ها خبر از افزایش نرخ اجناس مي ‌ دهندو…
آمار به عنوان پايه يك روش و راه موثر در بررسی مسائل موجود، در بسیاری از زمينه ‌ هاي علمي از جمله جامعه شناسي، کشاورزی، فيزيك و….به ‌ كار گرفته مي ‌ شود. در دانش امروزي، معمولا سعی مي ‌ شود كه اطلاعات موجود در يك زمينه خاص، در قالب اعداد نمایش داده شود تا به هنگام تجزیه و تحلیل اطلاعات، فهم بهتری از پدیده مورد مطالعه به ‌ دست آمده و امکان مقایسه فراهم گردد. در يك جمله آمار مجموعه ‌ اي از روشهای جمع آوری، تهيه وتنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات است كه براي كسب يك يا چند نتیجه به خدمت گرفته مي ‌ شود.
فهرست مطالب:
آمار توصيفي
جدول ‌ هاي آماري
نمودارهاي آماري
معيارهاي مركزي
معيارهاي پراكندگي
منحني ‌ هاي فراواني
آمار توصيفي:
براي اينكه نتايج مناسب و مطلوب از اطلاعات كه در آمار گيري ‌ ها جمع آوري مي ‌ كنيم، به ‌ دست آيد بايد:
اعداد نماينده واقعي مشاهدات بوده و غيرواقع يا غلط نباشند
به نحو مفيدي تهيه و تنظيم شوند
به نحو صحيح تجزيه و تحليل گردند
قابل نتيجه گيري صحيح باشند
به طور كلي، روش ‌ هايي را كه به وسيله آنها مي ‌ توان اطلاعات جمع ‌ آوري شده را تنظيم كرده و خلاصه نمود، آمار توصيفي مي ‌ ناميم و در يك كلام آمار توصيفي عبارت از مجموعه روشهايي است كه پردازش داده ‌ ها را فراهم مي ‌ سازد. اطلاع از اصطلاحات زير در آمار ضروري است.
آمار توصیفی:
مجموعه افراد يا اشيايي را كه مي ‌ خواهيم يك يا چند خصوصيت مشترك آنها را مورد بررسی قرار دهيم، جمعيت يا جمعيت آماري مي ‌ ناميم.
اندازه قد يا وزن دانشجويان بيست ساله يك شهر، تعداد لامپهاي سالم و يا ناسالم توليد شده در يك كارخانه و در يك روز معين، مثالهايي از جمعيتهاي آماري ‌ هستند.
مثال :
داده
مقياسهاي اندازه ‌ گيري
نمونه
متغير
جمعيت
معمولا مطالعه ويژگي ‌ هاي مورد نظر، به هنگامی كه جمعیت آماری بسیار گسترده باشد، مستلزم صرف هزینه و وقت زيادي مي ‌ باشد و در بسیاری از مواقع، اين امر اصولا امکان پذیر نیست. بنابراین در چنین موردی، براي مطالعه ویژگی مورد نظر، به قسمتی از جمعیت آماری اکتفا مي ‌ كنيم.
نكته:
آمار توصيفي:

 

دانلود فایل

 

پکیج آشنايی با آمار توصيفي
 خرید آشنايی با آمار توصيفي
 سایت آشنايی با آمار توصيفي
 بهترین آشنايی با آمار توصيفي
آشنايی با آمار توصيفي , پاورپوینت آشنايی با آمار توصيفي , آشنايی با آمار توصيفي , دانلود آشنايی با آمار توصيفي ,فایل آشنايی با آمار توصيفي , ورد آشنايی با آمار توصيفي ,محصول آشنايی با آمار توصيفي ,
دانلود پاورپوینت های علمی

دیدگاهتان را بنویسید