تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) , دانلود تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)

 

تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)

تحقیق-جنگلهاي-شمال-ايران-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏تفاوت آب و هوا و اختلاف درجه گرما در نقاط مختلف کشور ، انتشار ‏درختان جنگلی و تقسیمات جغرافیایی ویژه گیاهی را سبب شده است. در شمال ایران ‏جنگلهای انبوه و مرطوب پایگاه ویژه خود را بوجود آورده‌اند. آب و هوای مناطق شمالی ‏کشور تقریبا مشابه آب و هوای نواحی اطراف ‏دریای ‏مدیترانه ‏می‌باشد. بخشهای شرقی و غربی کشور ، حوزه پخش جنگلهای خشک و تنک و ‏سواحل جنوبی ایران که جزء نواحی گرمسیری و حاره محسوب می‌شود، دارای جنگلهای تنک از ‏گونه درختان نواحی گرمسیری است و با جنگلهای سایر نقاط کشور کاملا متمایز می‌باشد.
‏جنلگهای شمال
‏از کوههای ارسباران و آستارا شروع شده و به جنگلهای خشک مشرق ‏منتهی می‌شود. این جنگلها دامنه شمالی سلسله جبال البرز را می‌پوشانند. آستارا که ‏مبدا جنگلهای مرز محسوب می‌شود. دارای آب و هوای خیلی مرطوب و معتدل می‌باشد. مقدار ‏بارندگی در این منطقه در سال به یک متر بالغ می‌شود. آب و هوای نقاطی که دور از ‏دریای شمال واقع هستند از قبیل کوهستانهای آذربایجان و نواحی شرقی گرگان دارای آب و ‏هوای خشک‌تری است.
‏پخش و انتشار درختان جنگلی نیز به علت اختلاف آب و هوای و ‏اختلاف بارندگی سالیانه ، در نواحی مختلف متغیر می‌باشد. درختان جنگلی نیز در صورت ‏تغییر ارتفاع نقاط تغییر می‌یابد. درختانی که در نقاط ساحلی آستارا و تالش وجود ‏دارند در سواحل مازندران وسایر نقاط و کرانه‌های دریای شمال دیده نمی‌شوند. از ‏درختان جنگلهای شمال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
‏راش: ‏این درخت بیشتر در نقاط ‏کوهستانی دیده می‌شود و چوب آنها در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار ‏می‌گیرد.
‏سرخدار: ‏بیشتر در ارتفاعات متوسط ‏جنگلهای شمال دیده می‌شود. ‏چوب سرخدار ‏سخت و سنگین و دارای الیاف ‏یکنواخت و رشد آن نامنظم است و نسبت به آفات گیاهی بادوام است.
‏بلند مازو: ‏از سایر گونه ها ‏فراوان‌تر است. چوب درختان جوان سخت‌تر از درختان مسن است.
‏کلهو (Diosperos): ‏در کلیه جنگلهای ‏مرطوب شمال وجود دارد.
‏آزاد: ‏این درخت صنعتی در تمام ‏جنگلهای شمال وجود دارد.
‏توسکا: ‏در ایران دارای دو گونه ‏ییلاقی و قشلاقی است. نوع ییلاقی این درخت در بیشترین نقاط جنگلهای شمال وجود ‏دارد.
‏نمدار (زیرفون): ‏پایگاه انتشار این ‏درخت در جنگلهای شمال از آستارا تا مینودشت است.
‏جنگلهای نواحی خشک و استپی
‏ترکیب درختان نواحی خشک و استپی با ترکیب ‏درختان نقاط مرطوب متفاوت است. بعضی از درختان در حد فاصل جنگل و استپ واقع شده‌اند ‏و بعضی نیز تا مرز فوقانی و خاتمه جنگل بالا می‌روند.
‏جنگلهای جنوب ایران و گرمسیری
‏درختان جنگلی این نواحی اغلب با محیط سازش ‏نموده و منظره خاصی را به خود گرفته‌اند. برخی از آنها مانند ‏افوربیا ‏فاقد برگ هستند و بعضی دارای برگهای ‏گوشتی هستند. بعضی دیگر دارای ساختمان داخلی مشخص هستند مثلا ‏برگ خرزهره ‏دارای فرورفتگی‌های ویژه با ‏کرکهای فراوان است که از تبخیر آب گیاه جلوگیری می‌کند.
‏درختچه‌های کویر
‏ساختمان درختچه‌های اطراف کویر نیز از لحاظ آب و هوا و ‏جنس خاک با رستنی‌های سایر نقاط متفاوت و متمایز هستند مانند اسکنبیل که اغلب آنها ‏یا فاقد برگ هستند و یا دارای برگهای گوشتی هستند.
‏درختان جنگلی میوه
‏فندق ‏، ‏به ‏، ‏کنار ‏، ‏عناب ‏، ‏انار ‏، ‏سیب ‏، ‏گلابی ‏، ‏گوجه ‏، ‏آلبالو ‏، ‏انجیر ‏، ‏انگور ‏، ‏پسته ‏، ‏بادام ‏، ‏زرشک ‏، ‏تمشک ‏و … از جمله این ‏درختان هستند.
‏جنگلهای پسته
‏در میان درختان ‏جنگلی میوه دار جنگلهای ایران ، جنگلهای پسته ‏چه از لحاظ وسعت پایگاه و حوزه چخش و چه از لحاظ اقتصادی ، از اهمیت خاصی برخوردار ‏هستند. در جنگلهای خراسان ، بلوچستان ، فارس ، لرستان و کرمان درختانی از خانواده ‏پسته وجود دارند که به نام بنه یا ‏پسته وحشی ‏خوانده می‌شوند. جنگل پسته خواجه ‏کلات یکی از خالص‌ترین و بزرگترین جنگلهای پسته طبیعی ایران است. این جنگل در خط ‏مرزی ایران و شوروی سابق در شمال خراسان و غرب سرخس و جنوب دشت قره قوم قرار دارد.‏.0
‏جنگلهای شمال ایران کهن ترین جنگلهای جهان محسوب می شوند
‏ 
‏دانشمندان جنگلهای شمال ایران را کهن ترین و منحصر فردترین جنگلها جهان می دانند که باید به عنوان میراث گرانبهای بشری حفاظت شوند . ‏
قدمت جنگلهای شمال کشور به دوران سوم زمین شناسی بر می گردد ، این جنگلها تقریبا” در دنیا بی نظیرند و از نظر ذخایر ژنتیکی و تنوع گیاهی دارای ویژگی های منحصر به فردی  هستند . ‏
در دوران چهارم زمین شناسی با وقوع عصر یخبندان و پیشروی یخ های  قطبی به قسمت های  جنوبی ، بخش اعظم نیم کره شمالی زمین زیر پوشش یخ و سرما قرار گرفت که بسیاری از گیاهان و گونه های

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)
 خرید تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)
 سایت تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)
 بهترین تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد)
تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) , تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) , دانلود تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) ,فایل تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) , ورد تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) ,محصول تحقیق جنگلهاي شمال ايران ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید