تحقیق جنگلها ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جنگلها ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جنگلها ( ورد) , دانلود تحقیق جنگلها ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جنگلها ( ورد)

 

تحقیق جنگلها ( ورد)

تحقیق-جنگلها-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مقدمه
‏هر ‏جنگلی ‏برای خود یک ‏جامعه زنده به حساب می‌آید و اگر این جامعه نباتی تنها از طریق عوامل طبیعی مورد ‏تهدید قرار گیرد بنا به طبیعت و سرشت خویش ، قابلیت ترمیم خرابی و تجدید و احیای ‏جامعه خود را دارد، مگر اینکه انسان ندانسته به کمک عوامل طبیعی تخریب بشتابد. در ‏این صورت جامعه نباتی که محصول فعالیت طبیعی بوده و به یکباره و یا به تدریج از بین ‏می‌رود و امیدی برای تجدید حیات آن در مدت محدود نخواهد بود. یکی از شناخته‌ترین ‏عوامل طبیعی تخریب جنگلها ، باد می‌باشد.
‏تاتیر عوامل طبیعی در نابودی جنگلها
‏تاثیر باد
‏بادی که می‌وزد مخرب نیست، ولی همین که سرعت باد از حد متعارف ‏بگذرد، قدرت تخریب پیدا می‌کند. بادهای گرم و سوزان بخصوص در نواحی گرمسیری و حاره ‏بسیار مضر می‌باشد و موجب تبخیر و تعریق زیاده از حد برگها و حتی خود درختان ‏می‌شوند و گاهی ممکن است برگها را سوزانیده و درختان را بخشکاند. خسارت بادهای شدید ‏به نسبت نیروی باد و طرز عمل آن و طبیعت نبات جنگلی متفاوت می‌باشد. بادهای تند سبب ‏شکسته شدن و ریشه کن شدن و حرکت دادن ریشه‌های درختان می‌شوند
‏2
.
‏تخریب بادهای ‏سخت و تند ، آسیب جدی به جنگلها و مزارع وارد می‌کند که انسان نابخردانه به یاری ‏عوامل تخریب طبیعی برخیزد و چنین روش ناهنجار در راستای تاریخ بخصوص چند صد سال ‏اخیر بویژه در دوران معاصر در پیرامون ‏کویرهای ایران ‏و استانهای خوزستان ، فارس ، ‏کرمان ، یزد و … صورت گرفته است. قطع درختچه‌های کویری برای تهیه سوخت و زغال در ‏طی صدها سال موجب گسترش کویر و پیشروی آن به سوی شهرها شده و بسیاری از مزارع سرسبز ‏خرم و روستاهای آباد که روزگاری تپش زندگی در فضای آنها موج میزد به کام کویر فرو ‏رفته است.
‏تاثیر گرمای شدید
‏حرارت زیاد در سالهای خشک سالی ، عناصر نوزاد جنگلها را ‏دستخوش آسیبهای جدی می‌کند. گاهی آنها را می‌سوزاند و از بین می‌برد و زادآوری آنها ‏را مشکل می‌کند.
‏تاثیر یخبندانها
‏یخبندانهای زودرس پاییزه و همچنین یخبندانهای دیر رس ‏بهاره به طرق گوناگون آسیبهای جدی به درختان جنگلی وارد می‌نماید.
‏3
‏تاثیر خشکیها
‏خشکی که در اثر عوامل جوی (نقصان بارندگی) پدید می‌آید، سبب ‏می‌شود که حرارت شدید تابش آفتاب بر تبخیر ‏رطوبت ‏خاک ‏بیفزاید و میزان ذخیره آن را در ‏خاک ‏تقلیل دهد. این خطر بیشتر ‏در نواحی که بارندگی سالیانه آن کم است خودنمایی می‌کند.
‏بارانهای شدید
‏باران اگر به فواصل نامنظم و به صورت رگبار تند و شدید ‏ببارد، سبب دریدگی برگها می‌شود، بخصوص اگر توام با وزش باد تند باشد، خطر تخریب ‏بیشتر خواهد بود.
‏سیلابها
‏در صورتی که زمین جنگل در حالت طبیعی خود یعنی اسفنجی و متخلخل ‏باشد، آبهای ناشی از بارندگی شدید به زمین فرو می‌روند و از جریان یافتن غیر عادی ‏آن در سطح زمین که خود مقدمه پیدایی ‏سیل ‏است جلوگیری می‌کند. و اگر این حالت ‏طبیعی زمین جنگل بر اثر انگیزه‌های غیر طبیعی بخصوص از طریق چرای دام از بین رفته ‏باشد، آبها در سطح زمین راه افتاده و موجب سیل می‌شود و مهمترین خسارت سیل به ‏جنگلها می‌رسد، بخصوص جنگلهایی که در قسمتهای زیرین دامنه ‏کوهستانها ‏واقع شده‌اند.
‏4
‏عوامل انسانی تخریب جنگلها
‏چرای دام
‏زیانهای وارده به جنگلها از راه چرای دام سابقه طولانی دارد. از ‏روزگاری که اقتصاد شبانی زیر بنای تکاملی جامعه را تشکیل می‌داد و اشتغال به امور ‏دامداری و نگاهداری دام از معتبرترین و سودآورترین رشته‌های سرمایه گذاری ‏عصر فئودالیسم ‏شناخته می‌شد، زمینه‌های ‏تخریب جنگلها از طریق چرای دام فراهم گردید و چراگاههای جنگلی ایران به عنوان ‏غنی‌ترین منابع علوفه‌ای در دسترس دامها گذارده شد. زیانهای ناشی از چرای دام در ‏جنگلها شامل موارد زیر است:
‏رفت و آمد مدام دام در جنگلها ، باعث فشردگی خاک و خرابی ‏وضع فیزیکی خاک ‏می‌شود. به این ترتیب آب ‏باران به جای آنکه در خاک فرو رود در سطح زمین جریان پیدا می‌کند در چنین اراضی ‏رویش دانه‌هایی که بر روی زمین ریخته شده دشوار و در بعضی حالات غیر ممکن ‏می‌شود.

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جنگلها ( ورد)
 خرید تحقیق جنگلها ( ورد)
 سایت تحقیق جنگلها ( ورد)
 بهترین تحقیق جنگلها ( ورد)
تحقیق جنگلها ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جنگلها ( ورد) , تحقیق جنگلها ( ورد) , دانلود تحقیق جنگلها ( ورد) ,فایل تحقیق جنگلها ( ورد) , ورد تحقیق جنگلها ( ورد) ,محصول تحقیق جنگلها ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید