تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) , دانلود تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)

 

تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)

تحقیق-جهاد-در-اسلام-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 50 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏تحقیقات دانشجویان
‏تحقیقات ارائه شده به استاد محمد علی محسن زاده
‏جهاددر اسلام
‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
« قاتلوا الذين لا يؤمنون بالله و لا باليوم الاخر و لا يحرمون ما حرم الله‏و رسوله و لا يدينون دين الحق من الذين اتوا الكتاب حتی يعطوا الجزيه عن‏ يدوهم صاغرون ». ( سوره توبه آيه 29 )
‏جنگ با اهل كتاب
‏اين آيه كه تلاوت شد در مورد اهل كتاب است . اهل كتاب يعنی غير مسلمانانيكه بيكی از كتب آسمانی انتساب دارند مانند يهوديها و نصاری ( مسيحيها ) و شايد مجوسيها . اين آيه ، آيه جنگ با اهل كتاب است و در عين حال نميگويند كه با اهل‏ كتاب بجنگيد ، ميگويند با آنانكه بخدا ايمان ندارند ، باخرت هم ايمان‏ ندارند ، بحرام و حلال خدا وقعی نميگذارند ( يعنی حرام خدا را حلال ميكنند ‏
) و به دين حق متدين نيستند ، با آنانكه اينچنين و آنچنانند از اهل كتاب‏بجنگيد ، تا سر حد جزيه دادن ، يعنی اگر حاضر شدند جزيه بدهند و خاضع‏ شدند در مقابل شما ، ديگر بعد از اين نجنگيدراجع بمفاد اين آيه سؤالاتی
2
‏است كه جوابش را بايد با كمك آيات ديگر قرآن در مورد جهاد پيدا بكنيم و بگوئيم .
‏1– جنگ با اهل كتاب مطلق است يا مقيد ؟
‏نخستين سؤال مربوط باين آيه اين مطلب است كه اينجا كه ميگويند : ‏
« قاتلوا الذين لا يؤمنون بالله ». مقصود چيست ؟ آيا مقصود اين است كه‏ ابتداء با آنها بجنگيد يا در وقتيكه از ناحيه آنها تجاوزی بروز كرد آنوقت بجنگيد و باصطلاح اصولين اين آيه مطلق است ، آيا آيات ديگری‏ داريم كه آن آيات مقيد باشند و لازم باشد كه مطلق را بر مقيد حمل بكنيم‏ يا نه ؟
‏قاعده مطلق و مقيد
‏اين اصطلاح را بايد برای شما توضيح بدهم كه اگر توضيح ندهيم بمفهوم‏آيات كاملا آشنا نمی‏شويم . يك فرمان و يك قانون ( و لو قوانين بشری از طرف يك آمر بشری ) ممكن است در يكجا مطلق بيان شود ولی در جای ديگر همين فرمان و همين قانون مقيد بيان بشود و ما ميدانيم كه صادر كننده اين‏ ‏
فرمان يا جاعل اين قانون از هر دو تا يك مقصود دارد . حالا آيا بايد آن‏ مطلق را بگيريم و بعد بگوئيم اين مقيد
3
‏كه ذكر شده بيك علت خاصی بوده‏ است يا اينكه آن مطلق را حمل بر اين مقيد بكنيم يعنی مقيد را بگيريم . مثال خيلی ساده‏ای عرض ميكنم ، يك صاحب فرمانی كه شما فرمان او را ‏
محترم می‏شماريد اگر يك فرمان را در دو وقت با دو تعبير ذكر كرد ، در يك تعبير به شما گفت فلانی را احترام كن ، اين مطلق است يعنی هيچ قيدی‏ ذكر نشده . گفته فلانی را احترام كن ، بار ديگر همان صاحب فرمان همان‏ فرمان را باين شكل بشما ميگويد ، اگر فلانی چنين كاری كرد مثلا اگر در جلسه ما شركت كرد احترامش‏ كن اين جا يك ” اگر ” ذكر ميكند ، بطور مطلق نميگويد احترام كن ، ميگويد اگر چنين كرد احترام كن . تعبير اول مطلق است ، بطور مطلق گفته‏ احترام كن اگر ما باشيم معنايش اين است كه چه در اين جلسه شركت بكند و چه از شركت در اين جلسه امتناع ورزد من بايد احترامش كنم اما اگر تعبير دوم را بگيريم معنايش اين است اگر باين جلسه آمد احترام كن و اگر نيامد نه . ميگويند قاعده اقتضا ميكند كه مطلق را حمل بر مقيد بكنيم يعنی بگوئيم‏ آنجا هم كه مطلق را ذكر كرده مقصود همين مقيد بوده است .
‏مطلق و مقيد در آيات جهاد
‏حالا از جمله مطلق و مقيدها اين است كه در قرآن يكجا داريم مثل اينجا :
5

‏« قاتلوا الذين لا يؤمنون بالله و لا باليوم الاخر ». اين مردميكه بخدا و بقيامت و بهيچ دين حقی ايمان ندارند و هيچ حرام خدا را حرام نمی شمارند با اينها بجنگيد ولی در آيه ديگر داريم كه : « قاتلوا فی سبيل الله الذين‏ يقاتلونكم »( بقره – آيه 190 ) با آنان كه با شما می‏جنگند بجنگيد . آيا مقصود اين است كه در اين جا هم كه گفته بجنگيد يعنی در وقتيكه آنها در صدد جنگ با شما هستند يا نه ، در اينجا مطلق است چه بخواهند با شما بجنگند چه نخواهند بجنگند و چه تجاوزی بر شما وارد كنند چه وارد نكنند ، بجنگيد . ‏
اينجا ممكن است دو نظر بدهيم ، يك نظر اين است كه بگوئيم مقصود مطلق‏ است چون اهل كتاب مسلمان نيستند ما مجازيمكه با آنها بجنگيم ، با هر كسيكه مسلمان نيست ما مجازيم بجنگيم تا آنجا ‏
كه آنها را خاضع كنيم اگر غير مسلمان اهل كتاب نيست بايد با او بجنگيم‏ تا مسلمان شود يا كشته گردد و اگر اهل كتاب است بايد بجنگيم تا مسلمان‏ بشوند يا مسلمان نشوند و در برابر ما تسليم بشوند و جزيه بپردازند . آنهائيكه ميگويند بايد مطلق را بگيريم ( يعنی اگر كسی بگويد مطلق را بايد ‏
گرفت ) اينجور ميگويد . ولی اگر كسی بگويد مطلق را بايد حمل بر مقيد كرد ، ميگويد نه ، با كمك‏

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)
 خرید تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)
 سایت تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)
 بهترین تحقیق جهاد در اسلام ( ورد)
تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) , پاورپوینت تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) , تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) , دانلود تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) ,فایل تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) , ورد تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) ,محصول تحقیق جهاد در اسلام ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید