تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)-دانلود

دانلود تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)

با کیفیت ترین تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) , دانلود تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)  , سایت دانلود تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)

 

تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)

تحقیق-چشمه-آب-گرم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏چشمه آب گرم
‏سرچشمه‌ای در ‏ایسلند
‏چشمه آب گرم‏ یا ‏چشمه‏ گرمابی‏ مکانی است که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین خارج می‌شود. به خاطر درصد بالای مواد حل شده ‏معدنی‏ آب بعضی از این چشمه‌ها عده‌ای از آن‌ها استفاده درمانی می‌کنند.
‏ چشمه‌های آب گرم ‏ایران
‏استان اردبیل‏ با دارا بودن بیش از ۱۱۸ دهنه چشمه معدنی ( به نقل از کتاب درمان با آبهای معدنی تالیف تورج مهدیزاده – مریم پنجعلی اصل – انتشارات باغ اندیشه ۱۳۸۲) مقام اول را در ایران از این نظر داراست از آن گذشته چشمه
3
‏قوتورسویی اردبیل با درجه اسیدی ۲‏٫‏۷ به عنوان اسیدی‌ترین چشمه دنیا و چشمه شابیل اردبیل با ظهور آبگرم با دمای ۵۰ درجه در ارتفاع ۲۷۰۰ متری ، مرتفع‌ترین و گاومیش گلی سرعین پرآب‌ترین چشمه ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
‏پس از ‏سرعین‏ در استان اردبیل ؛ شهر نیر با داشتن بیش از ۲۶ دهنه آبمعدنی گرم و سرد در رده دوم اهمیت واقع است. از دیگر چشمه‌های آبگرم و معدنی مهم ایران که تاثیرات در مانی آنها بطور تجربی به اثبات رسیده است، می توان به چشمه‌های سیرچ و لاله زار در کرمان، گنو، خورگو و خمیر در هرمزگان، چشمه‌های معدنی متعدد در دامنه کوه تفتان در سیستان و بلوچستان، چشمه ورتون اصفهان، چشمه آبگرم دهلران، چشمه نیلو در بوشهر و چندین چشمه آبگرم در استانهای فارس، کردستان، آذربایجان و خراسان اشاره نمود. برخی از این چشمه‌ها (مثل سیرچ کرمان و گنو بندرعباس) هر ساله شاهد خیل عظیمی از مسافرانی هستند که جهت آبدرمانی به آنجا مراجعه می کنند. تاریخ استفاده از آبدرمانی به هزاران سال قبل از میلاد مسیح (ع) برمیگردد و ارسطو و افلاطون و بقراط در این باره مطالب فراوانی دارند در ایران هم ابن سینا و سایرین مطالبی در باب استفاده صحیح از آبدرمانی نوشته‌اند و این موضوع گاه با خرافات نیز درهم آمیخته‌است لکن مطالعات دانشمندان و پایان نامه‌های دانشجویی به خصوص در انگلستان بتدریج اثرات درمانی آن را اثبات نمود . آبهای معدنی بواسطه مواد شیمیایی موجود در آنها و حرارت بالا و یا بدلیل وجود گازهای مختلف دارای کاربردهای متنوعی در امور زراعی و پرورش گیاهان و تولید محصولات گلخانه‌ای هستند ؛ در صنایع غذایی نیز استفاده و استخراج گاز دی اکسید کربن فعلاً در ایران کاربرد دارد در سایر موارد در دنیا برای پرورش آبزیان خاص یا استخراج گوگرد و فلزات نایاب از آنها ،
3
‏استفاده از دمای آب برای گرمایش منازل و کف خیابانها و معابر و نیز برای تولید برق کاربرد دارند.
‏خواص چشمه های آب گرم
‏چشمه هاي آب گرم و معدني در نقاطي از زمين پديد مي آيند كه در آنها شرايط مورفولوژي ، تكتونيكي ، ماگمايي و جوي فراهم آمده باشد. در ايران چشمه هاي معدني و گرم بسيار است و اين به سبب فعاليت گسترده آتشفشاني در سراسر اين مرزو بوم و تكرار چرخه هاي آن از زمانهاي بسيار دور تا عهد حاضر است .
‏آب معدني به آبي اطلاق ميشود كه بطور طبيعي از زمين خارج مي شودو باآبهاي معمولي ( آشاميدني) ‌از نظر تعداد و نوع مواد معدني و گاز هاي محلول در آن فرق داشته باشد. در اغلب چشمه هاي معدني و گرم ، گازهاي زيادي مانند ئيدروژن سولفوره (H2O‏) ، دي اكسيد كربن و مواد راديواكتيو وجود دارد.
‏آبهاي معدني و گرم ايران به 11 نوع تقسيم شده است كه بر روي نقشه آبهاي معدني و گرم ايران به رنگهاي استاندارد بين المللي (ZAH‏)‌ نشان داده شده است.
‏استفاده از آبهاي معدني و گرم در ازمنه قديم مورد توجه بشر بوده است و ميتوان تاريخ شروع آنرا با تاريخ تمدن بشري همزمان دانست.
4
‏اغلب گازهاي موجود در آب اثر درماني دارند و استفاده صنعتي از آنها نيز در برخي از كشورها رايج است و ديگر آن كه پاره اي از اين آبها بصورت آشاميدني عرضه ميشود.
‏تاريخچه آبهاي معدني و گرم
‏مطالعه آبهاي معدني و گرم در ايران در سال 1306 شروع گرديد و در سال 1307 اولين چشمه آب معدني در آبعلي ( جاده هراز ) مورد استفاده قرار گرفته است .
‏در سال 1353 سازمان زمين شناسي كشور مطالعه و بررسي چشمه هاي معدني ايران را جزء برنامه كارهاي تحقيقاتي خود قرار داد و در حدود چهارصد چشمه آب معدني و گرم موجود در ايران را از نظر زمين شناسي و تكتونيك و منشاء مورد مطالعه قرار داد كه حاصل آن مطالعات بصورت نقشه آبهاي معدني و گرم با مقياس 000/500/2: 1 در سال 1369 توسط اين سازمان چاپ و نشر گرديده.
‏مطالعه دقيق تر بر روي قسمتي از آبهاي معدني و گرم ايران و تعيين خواص درماني آنها درسال 1340 توسط رشته آبشناسي دانشكده داروسازي دانشگاه تهران آغاز گشت و نتيجه اين مطالعات و بررسيها بصورت جزوه در آرشيو دانشكده داروسازي دانشگاه تهران موجود است.
‏به طورکلی چشمه های آبگرم به دو نوع تقسیم می شوند. چشمه هایی که منشا ایجاد آنها حوادث طبیعی است و چشمه هایی که از بخار خمیره سنگ های سوزان درون پوسته زمین به وجود آمده اند
‏آب گرم

 

دانلود فایل

 

پکیج تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)
 خرید تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)
 سایت تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)
 بهترین تحقیق چشمه آب گرم ( ورد)
تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) , پاورپوینت تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) , تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) , دانلود تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) ,فایل تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) , ورد تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) ,محصول تحقیق چشمه آب گرم ( ورد) ,
دانلود تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید