جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد-دانلود

دانلود جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد

با کیفیت ترین جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد , دانلود جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد  , سایت دانلود جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد

 

جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد

جزوه-بررسی-اعراب-اسماء-مفرد

توضیحات:
جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد (صحیح ، شبه صحیح ،ممدود ، مقصور ،منقوص)، در قالب فایل pdf و در 5 صفحه، بصورت تایپ شده.
بخشی از متن فایل:
اسم به لحاظ حرف نوع حرف آخر به پنج قسم : صحیح ، شبه صحیح ، ممدود ، مقصور و منقوص تقسیم می شود . که مباحث آن در علم صرف مفصّل بیان شده است . آنچه که مهمّ به نظر می رسد این است که بدانیم این کلمات وقتی در جمله قرار بگیرند چه اعرابی می گیرند و نحوه ی نوشتن اسماء مقصور و منقوص در حالتهای مختلف اعرابی چگونه است ؟ در این جزوه درصدد بررسی این مسأله هستیم که اعراب و نحوه ی کتابت اسماء مفرد در حالتهای مختلف اعرابی چگونه است ؟ و نحوه ی استعمال آنها به صورت معرفه و نکره چگونه خواهد بود ؟
بنابراین ، اعراب هر یک را به طور جداگانه بررسی می نمائیم ، در این بررسی توجّه داشته باشید که از بین حالتهای مختلف اسم معرفه تنها حالت معرفه به « أل » را بررسی کرده و ازبین حالتهای مفرد ، مثنّی و جمع ، فقط حالت مفرد را بررسی خواهیم کرد .
مثالهای نوشته شده در حالت رفعی ، فقط نقش فاعل ، در حالت نصبی ، فقط نقش مفعول به و در حالت جرّی ، فقط نقش مجرور به حرف جرّ بررسی شده است . اعرابهای گفته شده قابل تعمیم به همه ی حالتهای رفعی ، نصبی و جریِ می باشد.
مطالب این جزوه براساس مطالعه ی کتب مختلف صرفی و نحوی و حاصل چندین سال تجربه ی تدریس در این زمینه است که خدمت همه ی دانش پژوهان ارائه می گردد. امید است که مرضیّ خداوند متعال قرار گیرد .
دانلود فایل

 

پکیج جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد
 خرید جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد
 سایت جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد
 بهترین جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد
جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد , پاورپوینت جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد , جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد , دانلود جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد ,فایل جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد , ورد جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد ,محصول جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد ,
زبانهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید