دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک-دانلود

دانلود دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک

با کیفیت ترین دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک , دانلود دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک  , سایت دانلود دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک

 

دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک

دانلود-شکوفایی-علم-فیزیک-و-مکانیکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

تهیه کننده:
استاد یار
حسین اویسی
مرکز تربیت معلم شهید رجایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین
Web: ovicy.blogfa.com
Email: hovicy8@yahoo.com
شکوفایی علم فیزیک و مکانیک
و شیمی در تمدن اسلامی
دانش‌مکانیک نزد مسلمانان«علم‌الحیل» نامیده‌می‌شد. این‌علم، دانش ‌شناسایی ‌ابزارها و وسایل بود. وسایلی‌که هر یک ‌کاری‌انجام‌می‌دادند.
مهندسی اسلامی را می توان دنباله سنت خاور میانه و مدیترانه دانست.مصریان و اروپاییان در مکانیک پیشرفت های فراوانی کرده بودند، اما سهم یونانیان از همه بیشتر بود.
در دوره عباسی بسیاری از آثار یونانی و گاهی سریانی به عربی ترجمه شد از جمله کتاب پنوماتیک نوشته فیلون بیزانسی و مکانیک نوشته هرون اسکندرانی و رساله ای از ارشمیدس در باره ساعت های آبی را می توان نام برد.
علم فیزیک و مکانیک
بنابر تحقيقات انجام شده، اولين رساله در علم مكانيك یعنی كتاب الحيل را بنو موسى شاكر (احمد، محمد و حسن)، در سال 860م نوشته شده است.
در این کتاب یک صد دستگاه شرح داده شده اند که بیشتر آن ها به صورت خودکار و با استفاده از خواص مکانیکی سیالات کار می کنند.
این سه برادر پانصد سال پیش از اروپا، و برای نخستین بار، میل لنگ را در حوزه دانش های فنی به کار برده اند.
دكتر ا. برنارد آكسفورد ی ، معتقد است كه کاربرد رقاصك ساعت از اختراعات مسلمانان است، و ساعت دقيقى را كه هارون الرشيد براى شارلمان فرستاد، يك ساعت آبى بوده است كه زمـان ساع ت های مختلف را با صدا اع ـ لام مى كرده است .
علم فیزیک و مکانیک

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک
 خرید دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک
 سایت دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک
 بهترین دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک
دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک , پاورپوینت دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک , دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک , دانلود دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک ,فایل دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک , ورد دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک ,محصول دانلود شکوفایی علم فیزیک و مکانیک ,
دانلود پاورپوینت های علمی

دیدگاهتان را بنویسید