دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص , دانلود دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص

 

دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص

دانلود-مقاله-حفاظت-و-ايمني-در-آزمايشگاه-74-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 74 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏حفاظت چیست؟
‏کلمه حفاظت برای افراد مختلف معانی مختلفی دارد، از دید یک دانشمند ‏«Scientist‏»‏ انجام صحیح یک آزمایش و تجربه است. از دید یک مهندس سازنده، حفاظت یکی از ‏فاکتورهای اساسی برای گسترس و انجام یک تولید است. یک مسئول دولتی وقتی که به یک پروژه توجه می‏‌‏کند از دیدگاههای مختلفی حفاظت را موردنظر قرار می‏‌‏دهد.
‏بنابراین کلمه ‏«Safety‏»‏ و اینکه یک محل چقدر حفاظت شده است مطلق نیست. اگر یک عملی به طور عادی از هر گونه خطری عاری باشد می‏‌‏گوئیم آن کار Safe‏‌‏ یا ‏«‏بی‏‌‏خطر‏»‏ است. وقتی احتمال خطر در یک کاری کم باشد ممکن است آن را ‏«‏احتمالا بی‏‌‏خطر‏»‏ نامید زیرا برای هیچ کاری مطلق نداشتن حادثه غیرممکن است.
‏بی‏‌‏خطر بودن، همچنین قبول ریسک را نیز با خود دارد. ممکن است کاری برای کسی قابل قبول باشد و برای دیگری غیرقابل قبول.
‏سازمان‏‌‏دهی حفاظت و ایمنی
‏برای هر مرکز پزشکی اعم از بیمارستان، پلی‏‌‏کلینیک و یا آزمایشگاه داشتن یک برنامه مدون ‏«‏اصول حفاظت و ایمنی‏»‏ از اهم واجبات است و برای شناسایی خطرات ناشی از کار و ایمنی دربارة هر یک از آنها باید تمام کوششهای لازم به عمل آید و سازمانی متناسب با وسعت هر مؤسسه‏‌‏ای تشکیل گردد.
‏نخستین مرحله کار برنامه‏‌‏ریزی دقیق برای آن است و تشکیل ‏«‏کمیته ایمنی‏»‏ از اولویت خاصی برخوردار است.
‏2
‏کمیته ایمنی
‏کمیته ایمنی معمولا از تعداد 5 تا 10 نفر (بسته به وسعت بیمارستان یا آزمایشگاه) از کارمندان با تجربه بخشهای مختلف تشکیل می‏‌‏شود و یک فرد مسئول به عنوان ‏«‏افسر ایمنی‏»‏ که در مقابل رئیس بیمارستان یا آزمایشگاه مسئول است به عنوان دبیر کمیته انتخاب می‏‌‏گردد. در یک بیمارستان بزرگ بیش از دویست تختخوابی و یا مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاهها و آزمایشگاهها بهتر است این فرد دارای درجه مهندسی بهداشت باشد، یک میکروب‏‌‏شناس و یا یکی از کارشناسان آزمایشگاه و نمایندگانی از قسمت اداری باید عضویت این کمیته را دارا باشند. در صورت نیاز باید نمایندگانی از سازمان‏‌‏های آتش‏‌‏نشانی، سازمان انرژی اتمی، اداره کل بهداشت محیط، اداره کل بهداشت حرفه‏‌‏ای و سازمان حفاظت محیط زیست و … بصورت مشاور در جلسات کمیته که حداقل هر دو ماه یک بار باید تشکیل شود شرکت کنند.
‏در یک آزمایشگاه کوچک می‏‌‏توان این وظیفه را به سوپروایزر و یا یک تکنیسین مجرب به عنوان کار اضافی محول نمود.
‏مسئول کمیته ایمنی باید فردی مجرب، خونسرد، و کاردان باشد و اطلاعات لازم را قبل از احراز پست سازمانی، فرا گیرد.
‏وظایف کمیته ایمنی عبارت است از:
‏1- ایجاد امکان کار کردن افراد در یک محیط حفاظت شده و ایمن.
‏2- تهیه یک جزوه راهنما برای رعایت نکات ایمنی و تعیین سیاست و روشهای ایمنی در آن سازمان.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص
 خرید دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص
 سایت دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص
 بهترین دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص
دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص , پاورپوینت دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص , دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص , دانلود دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص ,فایل دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص , ورد دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص ,محصول دانلود مقاله حفاظت و ايمني در آزمايشگاه 74 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید