دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص , دانلود دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص  , سایت دانلود دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص

 

دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص

دانلود-مقاله-دستگاه-گوارش-طيور-7صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دستگاه گوارش طيور
‏پ‏ی‏ش‏‌‏معده‏ (Proventriculus‏)
‏سنگدان (Gizzard‏)
‏روده کوچک
‏روده بزرگ ‏ی‏ا‏ راست روده (Rectum‏)‏
‏2
‏د‏ستگاه گوارش در طيور عمل گرفتن غذا، عبور غذا از مجراى گوارش، هضم و جذب و بالاخره دفع مواد زائد را انجام مى‌دهد دستگاه گوارش از قسمت‌هايى اصلى و اعضاء ضميمه تشکيل شده است.
‏ طيور به‌‌وسيله منقار غذا را مى‌گيرند. منقار شاخى است و عمل لب‌ها را در دام‌هاى پستاندار انجام مى‌دهد. زبان دراز و نوک‌دار مى‌باشد و به‌وسيله عمل خود غذا را به عقب و يا داخل گلو و مرى مى‌راند دهان بدون دندان است.
‏ مرى از لوله لاستيک مانندى تشکيل شده است که از دهان تا چينه‌دان امتداد دارد و از چينه‌دان نيز گذشته و به پيش‌معده مى‌رود و در داخل مرى يک عدد غده موکوسى وجود دارد که ترشح آنها سبب سهولت حرکت و رانده شدن غذا مى‌گردد.
‏ چينه‌دان – مرى در انتهاى خود وسيع شده و توليد کيسه‌اى به نام چينه‌دان مى‌نمايد.
‏ در چينه‌دان غذا جمع و تحت ‌تأثير حرارت و ترشحات آن قرار گرفته و نرم مى‌شود. سپس به‌وسيله زائده کوتاهى به پيش‌معده وصل مى‌شود.
‏دستگاه گوارش طيور
‏پيش‌معده (Proventriculus‏)
‏ در انتهاى لوله مرى قرار مى‌گيرد. بافت آن از تعدادى غدد ترشحى تشکيل شده از اين‌رو به آن معده غده‌اى يا (Glandular Stomac‏) نيز مى‌گويند در طى توقف غذا در اين قسمت با ترشحات اسيدى معده و شيره آن آغشته مى‌شود سپس غذا به معده اصلى رانده مى‌شود.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص
 خرید دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص
 سایت دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص
 بهترین دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص
دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص , پاورپوینت دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص , دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص , دانلود دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص ,فایل دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص , ورد دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص ,محصول دانلود مقاله دستگاه گوارش طيور 7ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید