دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي-دانلود

دانلود دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي

با کیفیت ترین دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي , دانلود دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي  , سایت دانلود دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي

 

دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي

دانلود-مقاله-رهيافت-ترويجي-–-مشاركتيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏دانشگاه ‏آ‏زاد اسلامي واحد گرمسار
‏دانشكده كشاورزي
‏عنوان :
‏رهيافت ترويجي ‏–‏ مشاركتي
‏مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS
‏اهميت موضوع :
‏با گذشت بيش از پنج دهه از فعاليتهاي رسمي ترويج در ايران در حال حاضر فعاليتهاي نظام ترويج كشور اغلب در قالب رهيافت متعارف مي باشد ، البته فعاليت در قالب اين رهيافت يكي‏ ‏از ضعفهاي اساسي نظام ترويج كشور و اكثر كشورهاي جهان سوم محسوب مي شود .
‏در اين رهيافت مسائل و مشكلات كشاورزي در موسسات ، مراكز ‏،‏ ايستگاهها و ازمايشگاهها بررسي شده و نتايج و راه حلها به مروجين و كارشناسان ترويج منتقل شده و به وسيله انها در بين روستائيان و كشاورزان ترويج مي گردد ، در رهيافت متعارف چنين تصور مي ش‏و‏د كه كشاورزان نمي توانند مشكلات خودشان را حل كنند و لازم است بخش ترويج از طريق نمايشهاي نتيجه اي و طريقه اي ، روزهاي مزرعه رسانه هاي انبوهي و غيره در كشاورزان ايجاد اگاهي نموده و انها را به استفاده از فن اوري هاي موجود ترغيب نمايد . فن اوري هاي جديد اغلب به وسيله افراد حرفه اي و اموزش ديده در سطوح عالي و در محيط هاي كنترل شده و سر بس
‏2
‏ت‏ه اي مانند ازمايشگاهها كارگاههاي اموزشي يا ايستگاههاي تحقيقاتي و گلخانه اي ازمايش و توليد شده و سپس به كاركنان ميداني ترويج انتقال مي ‏ي‏ابد تا ان را در بين كشاورزان نشر دهند و بدين ترتيب عاملان ترويج عمدتا خود را بعنوان انتقال دهندگان يك سويه فن اوري ها فرض كرده و نقش خود را در برگشت مشكلات كشاورزان به محققان مورد غفلت قرار مي دهند ( Swanson, 1997 ; Sadighi and Mohammadzadeh , 2002‏ ).
‏در واقع در ترويج متعارف به برقراري يك نظام ارتباطي عمودي با بهره برداران با هدف انتقال اطلاعات پرداخته مي شود و اگاهي از بازخورد و نظرات روستاييان و نيز جوابگويي به نظرات و نيازهاي انان چندان امكانپذير نيست و بدين ترتيب اين رهيافت نتوانسته انچنان كه شايسته است پاسخگوي كشاورزان و نيازهاي فن اوري توليد كنندگان كشاورزي در مناطق و موقعيتهاي مختلف ‏باشد و در اين الگو بسياري از عوامل و سازه ها از جمله مشاركت كشاورزان و بهره گيري از دانش بومي انها كشاورزي پايدار و .. به فراموشي سپرده نشده است Pretty and Roling 1997

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي
 خرید دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي
 سایت دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي
 بهترین دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي
دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي , پاورپوینت دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي , دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي , دانلود دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي ,فایل دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي , ورد دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي ,محصول دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید