دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص , دانلود دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص

 

دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص

دانلود-مقاله-سياست-از-ديدگاه-علی-و-روش-حکومتی-او-30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏سياست از ديدگاه على (ع) و روش حكومتى آن حضرت
‏امير المؤمنين عليه السلام در مقام رهبرى سياسى
‏روى الدّيلمى عن عمّار و أبى ايّوب عن النّبيّ صلّى اللَّه عليه و آله أنّه ‏قال: «يا عمّار إن رايت عليّا قد سلك واديا و سلك الناس و اديا غيره، فاسلك مع على ‏ودع النّاس. إنّه لن يدلّك على ردىّ و لن يخرجك من الهدى» ديلمى از عمار بن ياسر و ‏ابى ايوب انصارى روايت كرده است كه رسول خداى صلى اله عليه و آله چنين فرمود: «اى ‏عمار اگر ديدى كه على از راهى رفت و همه مردم از راه ديگر تو با على برو و ساير ‏مردم را رها كن. يقين بدان على هرگز ترا به راه هلاكت نمى‏برد و از شاهراه رستگارى ‏خارج نمى‏سازد».
‏كنز العمال، ج 12، حديث 1212، چاپ حيدر آباد.
‏اين مقاله شامل مطالب ذيل است: سياست در عرف استعمار تفرقه و نفاق نخستين ‏جمهورى اسلامى خليفة اللَّه وظايف مقام خلافت‏حكومت عدل و مساوات روش رهبرى اداره ‏جهان اسلام تقسيمات كشور امور مالى پليس امور دفترى دستگاه دادگسترى ارتش خطبه‏هاى ‏سياسى تغيير مركز خلافت آموزش كارمندان دولت فرمان مالك اشتر اصالت اين فرمان ختم ‏مقال
‏مقدمه
‏شرح آراء سياسى و برنامه‏هاى ادارى و روش كشوردارى امير المؤمنين على بن ابى ‏طالب عليه السلام، هدفها و مقاصد او از قبول زمامدارى و روابط سياسى و بازرگانى و ‏فرهنگى دولت او با ساير دولتها و ملل عالم و نيز بحث و اظهار نظر در علل عصيان ‏ناكثين و مارقين و قاسطين كه منجر به جنگهاى داخلى و مهاجرت امام على (ع) از مدينه ‏به عراق و شهادت وى در كوفه و انتقال قدرت به معاويه… گرديد در يك كتاب يا يك ‏مقاله نمى‏گنجد و به قول مولوى:
‏گر بريزى بحر را در كوزه‏اى
‏چند گنجد قسمت يك روزه‏اى‏
‏مع ذلك اشارت بنياد محترم نهج البلاغه را مغتنم شمرده مقاله حاضر را تقديم ‏مى‏دارد باين اميد كه فتح بابى شود و رمز آشنايان كلمات امير مؤمنان نارسايى سخن ‏اين ضعيف را جبران فرمايند و در شرح روش كشوردارى و ويژگيهاى سياست روحانى آن حضرت ‏كه محور تقوى و عدالت در جهان و اساس و محرك تداوم سازندگى و انقلاب در اسلامست كتب ‏و مقالاتى بزبان فارسى مرقوم دارند.
‏سياست در عرف استعمار
‏2
‏از قرن پانزدهم ميلادى كه آسيا و آفريقا ميدان تاخت و تاز استعمارگران ‏حادثه‏جوى غربى شد، علاوه بر بدعتها و رسوم نوظهور در شئون مختلف زندگى واژه‏ها و ‏اصطلاحات تازه‏يى نيز در بين مردم اين كشورها رواج پيدا كرد كه يكى از آنها كلمه «‏سياست» است. اين كلمه در احاديث و متون قديم عربى به معنى فرماندهى و اداره و امر ‏و نهى و تربيت به كار مى‏رفت ولى در عصر استعمار و بر اثر رفتار رياكارانه غربى‏ها ‏با ملل شرق بخصوص عربها و ايرانيها اكنون غالبا در معنى نفاق و دورويى و فريب ‏استعمال مى‏شود.
‏درست از سال 1498 كه دريانورد پرتقالى «واسكودوگاما» دماغه «اميدنيك» را در ‏جنوب آفريقا دور زد و راه دريائى اروپا را به هند كشف كرد و در بندر هوگلى (نزديك ‏كلكته) فرود آمد پاى استعمار غربى هم به آسيا و آفريقا باز شد.
‏ابتدا پرتقاليها، اسپانيائيها و هلنديها، سپس انگليسى‏ها، فرانسوى‏ها، ‏روسها، آلمانى‏ها، ايتاليائيها و بلژيكى‏ها و… و سرانجام امريكائيها با بكار بردن ‏تمام روش‏هاى استعمارى نوين و سرانجام با نيروهاى نظامى به آسيا و آفريقا پا گذاشته ‏و شروع به جذب ثروتهاى طبيعى و معدنى و تأسيس كمپانيهاى يك مليتى و چند مليتى و در ‏دست گرفتن بازارهاى محلى و احداث خطوط مخابراتى و استراتژيكى زمينى و دريايى كردند. ‏اما از همه خطرناكتر استعمار فكرى بود. آنها نه تنها دولتمردان و سرداران و ‏زمينداران و رؤساى عشاير و بازرگانان را مرعوب يا مجذوب كرده و دولتهاى شرق را ‏پايگاهى براى سلطه هر چه بيشتر خود در مى‏آوردند بلكه بر مقدسات و فرهنگ اصيل اين ‏ملتها نيز هجوم برده و با نيرنگهاى دقيق جوانان را به سوى كشور و ملت خود كشاندند و ‏طبقه تحصيلكرده در مدارس جديد را به فرنگى مآبى سوق دادند تا جائى كه اين طبقه بر ‏اثر خالى شدن از فرهنگ درونى خود به تحقير دين و شعائر ملى و اخلاق و فرهنگى كشور ‏خويش برخاسته و رسوم و سنن قديم را كه مانع خود باختگى و خود فراموشى بودند و سد ‏محكمى را در برابر استعمار تشكيل مى‏دادند تخطئه كرده و از اصل و بن بر ‏مى‏انداختند.
‏برنامه‏هاى استعمار، كهنه و نو، در آسيا و آفريقا، در كشورهاى اسلامى و غير ‏اسلامى، اگر چه در وسايل و ابزار و مقدمات اختلاف داشتند ولى همه آنها يك‏هدف را ‏دنبال مى‏نمودند: تفرقه و نفاق در بين ملل شرق بخصوص كشورهاى اسلامى و بدنبال آن از ‏بين بردن ريشه‏هاى مذهبى و حاكم كردن فرهنگ غربى و گشودن راه ستم و غارتگرى.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص
 خرید دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص
 سایت دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص
 بهترین دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص
دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص , پاورپوینت دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص , دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص , دانلود دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص ,فایل دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص , ورد دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص ,محصول دانلود مقاله سياست از ديدگاه علی و روش حکومتی او 30 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید