دانلود مقاله فارابی-دانلود

دانلود دانلود مقاله فارابی

با کیفیت ترین دانلود مقاله فارابی , دانلود دانلود مقاله فارابی  , سایت دانلود دانلود مقاله فارابی

 

دانلود مقاله فارابی

دانلود-مقاله-فارابیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏ابونصر فارابی
‏از ویکی‌پدیا، دانشنامه‏ٔ‏ آزاد
‏پرش به: ‏ناوبری‏, ‏جستجو
‏ابو نصر محمد بن محمد فارابی‏ معروف به فارابی، از بزرگترین فیلسوفان ایرانی‏[۱]‏ شرقی سده سوم و چهارم هجری است. اهمیت او بیشتر به علت شرحهایی است که بر آثار ‏ارسطو‏ نگاشته و به سبب همین مشروحات او را ‏معلم ثانی‏ خوانده‌اند و در مقام بعد از ارسطو قرار داده‌اند. وی آثاری نظیر «‏الجمع بین الرایین‏»، «‏اغراض ما بعدالطبیعه ارسطو‏»، «‏فصول الحکم‏» و «‏احصاءالعلوم‏» را از خود به یادگار نهاده‌است. در قرون وسطی آثاری چند از او تحت نام Alpharabius‏, Alfarabi, El Farati, Avenassar‏ به زبان لاتین برگردانده شده اند.
‏پدر و مادر فارابی از تبار ایرانی‏[۲]‏[۳]‏ بودند. ‏ابن ابی اصیبعه‏ و ‏شهر زوری‏ نوشته‌اند که ابونصر از نژاد ایرانی بوده‌است (= واصله فارسی) (= و کان من سلاله فارسیه).
2
‏[۴]
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏زندگی
‏ابونصر محمد بن محمدابن اوزلغ ابن طرخان ملقب به فارابی، در حدود سال ۲۵۷هجری قمری/ ۸۷۰میلادی در دهکده‌ی «‏وسیج‏» از ناحیه‌ی پاراب (‏فاراب‏) در ‏فرارود‏ (شهر ‏اُترار‏ کنونی در جنوب قزاقستان) یا پاریاب (‏فاریاب‏) ‏خراسان‏ در ‏افغانستان‏ کنونی به دنیا آمد. در جوانی برای تحصیل به ‏بغداد‏ رفت و نزد «متی بن یونس» به فراگرفتن ‏منطق‏ و ‏فلسفه‏ پرداخت. سپس به ‏حرّان‏ سفر کرد و به شاگردی «یوحنا بن حیلان» درآمد.
‏از آغاز کار، هوش سرشار و علم آموزی وی سبب شد که همه موضوعاتی را که تدریس می‌شد، به خوبی فرا گیرد. به زودی نام او به عنوان فیلسوف و دانشمند شهرت یافت و چون به بغداد بازگشت، گروهی از شاگردان، گرد او فراهم آمدند که «یحیی بن عدی» فیلسوف مسیحی یکی از آنان بود. در سال ۳۳۰هجری قمری/۹۴۱میلادی به ‏دمشق‏ رفت و به «سیف الدوله حمدانی» حاکم ‏حلب‏ پیوست و در زمره علمای دربار او درآمد. فارابی در سال ۳۳۸هجری قمری/۹۵۰میلادی در سن هشتاد سالگی در دمشق وفات یافت.
‏مورخان اسلامی معتقدند که فارابی فردی زهد پیشه و عزلت‌گزین و اهل تامل بود. اعراض او از امور دنیوی به حدی بود که با آن که

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله فارابی
 خرید دانلود مقاله فارابی
 سایت دانلود مقاله فارابی
 بهترین دانلود مقاله فارابی
دانلود مقاله فارابی , پاورپوینت دانلود مقاله فارابی , دانلود مقاله فارابی , دانلود دانلود مقاله فارابی ,فایل دانلود مقاله فارابی , ورد دانلود مقاله فارابی ,محصول دانلود مقاله فارابی ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید