دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص , دانلود دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص

 

دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص

دانلود-مقاله-فرهنگ-کار-افرینی-58-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 54 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏مقدمه
‏به زبان ساده ‏«‏ کارآفرینی‏»‏ همان ، فرآیند تاسیس یک کسب وکار ( شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده ی نو است . یک یا گروهی از افراد که به آنها ‏«‏ کارآفرین‏»‏ می گوییم، فرصتی نوین را کشف، یا خلق میکنند . و برپایه ی آن ، شرکت یا موسسه ای خصوصی بنیان نهاده ، به قول معروف ، دل را به دریا زده ، وارد عرصه ی بازار ورقابت می شوند. کار آفرینی نیازمند وجود فرهنگ خاصی است . هر فردی ، تواناییوتمایل به کارآفرینی ندارد . به همین علت و باتوجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی کارآفرینی در اقتصادهای نوین ( ایجاد شرکت های کوچک ومتوسط) ، کشورهای مختلف، مصممانه برنامه های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه ی خود تدارک دیده اند ، تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی شان را ادامه دهند . موفق ترین کشور در این زمینه ، آمریکا است . متاسفانه در کشور ما ، افراد بیشتر روحیه ‏«‏ کارمندی ‏»‏ دارند تا کارآفرینی و خطرپذیری. امیدوارم مدیران کشور بکوشند برمبنای یک برنامه ریزی جدی، به ارتقای فرهنگ کارآفرینی در کشور نایل آیند.
‏فرهنگ کارآفرینی
‏فرهنگ را میتوان مجموعه ای از باورها ، آیین ها ، اندیشه ها ، آداب ورسوم ، و ارزش های حاکم بریک جامعه دانست . به دیگر سخن ، فرهنگ مقوله ای است که ، در سطح جامعه و گروه ، و درتعامل میان آن ها معنا می یابد . و شیوه ی برقراری ارتباط وتعامل را میان افراد آن جامعه بیان می کند . برمبنای فرهنگ است که افراد ، تجارب ،تصورات وعقاید خود را با یکدیگر مبادله می کنند . فرهنگ را می توان نظامی فکری دانست که ، در گفتار و رفتار جامعه متجلی می شود . در یک نگرش کلی و جامع،
3
‏«‏ فرهنگ‏»‏ شیوه و اسلول زندگی است . از این منظر ، ‏فرههنگ مقوله ای در حال تحول، که از بسیاری از شرایطاجتماعی ، اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه تاثیر می پذیرد.
‏اگر از دیدگاه ‏«‏ شیوه ی زندگی‏»‏ به فرهنگ بنگریم ، نمی توانیم آن را از مقوله ی کار ونحوه ی کسب درآمد جدا بدانیم. ‏ ‏کار و فرهنگ همواره و در تمامی جوامع بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته اند روش های رایج کسب و درامد ، تا حد زیادی برنحوه ی رفتار افراد وتعامل آنها موثراست . گسترش کارآفرینی نیز، به عنوان عامل ایجاد اشتغال وتولید ثروت در جامعه، نتایج فرهنگی ویژه ای را رد پی خ‏واهد داست که قابل تامل وبررسی اس‏ت .
‏ارتباط میان کارآفرینی و فرهنگ ، از دو سو قابل بحث است . از یک سو، نتایج کارآفرینی است که برجامعه تاثیر میگذارد و از سوی دیگر ، خود فرآیند کارآفرینی و فرهنگ حاکم بر آن است که ، هم متاثر از مبانی فرهنگ جامعه است ، وهم می تواند درآن ، تحولات اساسی ایجاد کند .
‏از یک سو کارآفرینی باایجاد فرصت های شغلی وتولید ثروت و بهبود شرایطاقتصادی ، پیش زمینه ی اساسی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه است . با برآورده شدن نیازهای اولیه ی معیشتی ، زمینه برای بروز ینازهای عالی تر انسانی فراهم می شود که ، اگر در مسیر ی درست هدایت شود ، به شکوفایی وتعالی انسان ها وجامعه می انجامد . علاوه بر این ، نوآوری که از مشخصه های اساسی کارآفرینی است ، منجر به تولید محصولات جدیدتر و ارائه خدمات جدیدتر و متنوع تر می شود و به این ترتیب قدرت انتخاب مردم افزایش می یابد و زندگی ساده تر می شود . با بالارفتن سطح رفاه و آسایش و افزایش اوقات فراغت ، فرصت های بیشتری برای فعالیت های فرهنگی ایجاد واین امر در درازمدت موجب تشکیل و گسترش تشکل های مردمی می شود که با هدایت مناسب آن ها ، می توان گام های بلندی در جهت ارتقای فرهنگی جامعه برداشت .

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص
 خرید دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص
 سایت دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص
 بهترین دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص
دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص , پاورپوینت دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص , دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص , دانلود دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص ,فایل دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص , ورد دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص ,محصول دانلود مقاله فرهنگ کار افرینی 58 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید