دانلود مقاله قاجار 47 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله قاجار 47 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله قاجار 47 ص , دانلود دانلود مقاله قاجار 47 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله قاجار 47 ص

 

دانلود مقاله قاجار 47 ص

دانلود-مقاله-قاجار-47-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏قاجار نام دودمانی است که از ‏۱۷۹۴ ‏تا ‏۱۹۲۵ ‏بر ‏ایران ‏فرمان راند.قاجارها قبیله‌ای از ‏ترکمان‌های منطقه ‏استرآباد (‏گرگان) ‏بودند.ایشان تبار خود را به کسی به نام ‏قاجار نویان ‏می‌رساندند که از سرداران ‏چنگیز ‏بود. نام این قبیله ریشه در عبارت آقاجر به معنای جنگجوی جنگل دارد. پس از حمله ‏مغول ‏به ایران و ‏میانرودان،قاجارها نیز به همراه چند طایفه ‏ترکمان ‏و ‏تاتار ‏دیگر به ‏شام ‏کوچیدند.هنگامی که ‏تیمور گورکانی ‏به این نقطه تاخت قاجارها و دیگر کوچندگان را به بند کشید و سرانجام آنها را به خانقاه صفوی در ‏آذرآبادگان ‏بخشید. پس از آن قاجارها یکی از سازندگان سپاه ‏قزلباش ‏شدند.
‏در ‏زمان آقا محمد خان قاجار این طایفه به دو قبیله اشاقه باش و یوخاری باش (‏به معنای ساکن ناحیه بالا – رودخانه- و ساکن ناحیه پایین – رودخانه) ‏تقسیم شده بود و آقا محمد خان موفق گردید این دو قبیله را با هم متحد کرده ‏و نیروی نظامی خود را استحکام بخشد. برای آگاهی بیشتر به زندگی نامه ‏آغا محمدخان قاجار ‏نگاه کنید.
‏بنا ‏بر بعضی منابع تاریخی مادربزرگ آقا محمد خان بیوه شاه سلطان حسین صفوی بود ‏که در هنگام حمله محمود افغان به اصفهان از وی باردار بود و بدلیل علاقه ‏زیاد شاه سلطان حسین به وی، برای جلوگیری از اسارت او بدست افغانها، توسط ‏سران قزلباش فراری داده شد و بعد از قتل شاه سلطان حسین به زوجیت پدر بزرگ ‏آقا محمد خان درآمد. بنا به این روایت پدر آقا محمد خان، محمد حسن خان ‏قاجار، در اصل فرزند شاه سلطان حسین صفوی بوده‌است و به همین دلیل ارتباط ‏نزدیک و پایداری بین بازماندگان ‏سلسله ‏صفوی و شاهان دوره قاجاریه وجود داشته‌است.
‏ایران در زمان این ‏سلسله ‏با دنیای غرب آَشنا گردید. اولین کارخانه‌های تولید انبوه، تولید ‏الکتریسیته، چاپخانه، تلگراف، تلفن، چراغ برق، شهرسازی مدرن، راهسازی ‏مدرن، خط آهن، سالن اپرا (که بعدا به سالن تعذیه تغییر کاربری داد)، مدارس ‏فنی به روش مدرن(از جمله دارلفنون که به همت امیر کبیر تأسیس گردید)، و ‏اعزام اولین گروه‌ها از دانشجویان ایرانی به اروپا جهت تحصیل در شاخه‌های ‏طب و مهندسی در زمان این ‏سلسله ‏صورت پذیرفت.
‏بازسازی ‏ارتش ایران با روش مشق و تجهیز آنها به سلاحهای مدرن اروپایی نیز از زمان ‏فتحعلی شاه قاجار – در قرار داد نظامی اش با ناپلیون امپراتور فرانسه – ‏آغاز شد.
‏در زمان این سلسه و بعد کشمکش بسیار ‏بین شاهان قاجار و آزادی خواهان، سرانجام ایران دارای مجلس (پارلمان) شد و ‏بخشی از قدرت شاه به مجلس واگذار گردید.
‏در زمان این ‏سلسله ‏حکومتهای معتدد استانی بر مناطق مختلف سرزمین ایران با جنگ یا مصالحه از ‏میان رفتند و جای خود را به سیستمی فدرالی با تبعیت از دولت مرکزی دادند و «‏کشور» ایران دوباره زیر یک پرچم شکل گرفت. رنگها و ترتیب آنها در پرچم ‏کنونی ایران از زمان این ‏سلسله ‏بیادگار مانده‌است.
‏این ‏سلسله ‏سرانجام با کودتای نظامی رضاخان (رضا شاه) در سال ‏۱۹۲۱‏ قدرت را از دست داد ‏بدون خونریزی قدرت را به حاکم جدید سپرد. رضا شاه پس از به سلطنت رسیدن ‏بسیاری از وزرا و سفرای دولت قاجاریه را که غالبا از وابستگان خاندان ‏قاجار بودند به استخدام درآورد که این ارتباط حرفه‌ای تا پایان سلطنت محمد ‏رضا شاه (فرزند رضا شاه) نیز ادامه یافت.
‏شاهان قاجار
‏آغا محمدخان قاجار
‏فتحعلی شاه
‏محمد شاه
‏ناصرالدین شاه
‏مظفرالدین شاه
‏محمدعلی شاه
‏احمد شاه
 
‏تبار و اطلاعات شخصی آغا محمد خان
‏آغامحمد خان فرزند محمد حسن خان قاجار و او نیز فرزند فتحعلی خان فرزند شاهقلی خان فرزند جهانسوزخان بود. ‏مازندران ‏و ‏بارفروش (‏بابل امروزی) مرکز حکمرانی محمدحسن خان بود و فتحعلی خان حاکم گرگان و در ‏استرآباد حکومت می‌کرد. اینان شیعه مذهب بودند. ندرقلی خان پس از کشتن فتح

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله قاجار 47 ص
 خرید دانلود مقاله قاجار 47 ص
 سایت دانلود مقاله قاجار 47 ص
 بهترین دانلود مقاله قاجار 47 ص
دانلود مقاله قاجار 47 ص , پاورپوینت دانلود مقاله قاجار 47 ص , دانلود مقاله قاجار 47 ص , دانلود دانلود مقاله قاجار 47 ص ,فایل دانلود مقاله قاجار 47 ص , ورد دانلود مقاله قاجار 47 ص ,محصول دانلود مقاله قاجار 47 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید