دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص , دانلود دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص

 

دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص

دانلود-مقاله-كشاورزي-پايدار-توليد-با-كيفيت-,-نگاه-به-آينده-49-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 49 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏كشاورزي ‏پايدار ‏توليد با كيفيت , نگاه به آينده
‏كشاورزي ‏پايدار ‏به معناي استفاده از علوم بيولوژي، بالاترين ميزان و مناسب ترين روش توليد در ‏كشاورزي ‏است. در حالي كه در ‏كشاورزي ‏تجاري براي نيل به اهداف توليد كوتاه مدت از نهاده هاي ‏كشاورزي ‏به طور بي رويه استفاده مي شود. اين نهاده ها شامل كود، سم، زمين، آب و… ‏است كه استفاده هاي بي رويه از هر كدام ناهنجاري هايي را به دنبال دارد. ‏در حالي كه وزارت جهاد ‏كشاورزي ‏عزم جدي براي توليد ارگانيك و كاربرد حداقل سم و كود شيميايي را در محصولات ‏كشاورزي ‏دارد، اما آيا روند موجود در استفاده بيش از حد ظرفيت اراضي در كشت هاي ‏دوم و 4/7 ميليارد متر مكعب بيلان منفي از 44 ميليارد متر مكعب آب در بخش ‏زراعت و به عبارتي 19 درصد بيلان منفي حاكي از رويكرد بخش ‏كشاورزي ‏به توسعه ‏پايدار ‏است؟ به راستي وزارت جهاد ‏كشاورزي ‏مي تواند در يك نقد درون سازماني برآورد كند كه مسير گذر از ‏كشاورزي ‏تجاري به ‏كشاورزي ‏پايدار ‏تاكنون به چه ميزان طي شده است؟
    ‏با افزايش روزافزون جمعيت و نيازهاي فراوان آن از جمله غذا، ‏كشاورزي ‏به روش هاي ابتدايي و سنتي با بازدهي كم، ديگر جوابگوي اين نيازها نيست. ‏در طي سال هاي گذشته با قطع درختان جنگلي و از بين بردن مراتع، سطح زيركشت ‏افزايش يافت و با استفاده از تكنولوژي هاي صنعتي و روش هاي نوين ‏كشاورزي ‏تا حدودي توانسته بر اين نيازها غلبه كند. به كارگيري روش هاي شيميايي و مكانيكي هر چند توانست ‏كشاورزي ‏را رونق دهد، ولي جاذبه هاي منافع كوتاه مدت ‏كشاورزي ‏تجاري به سيستم حساس و آسيب پذير خاك، اين اجازه را نداد كه بگويد: ‏چه مدت مي ‏توان از اين روش ‏كشاورزي ‏استفاده كرد.
    ‏در ‏كشاورزي ‏تجاري با استفاده بي رويه و نامتعادل از كودها و سموم كه تخريب خاك و از ‏بين رفتن موجودات خاكزي را در پي داشت، توان توليد و حاصلخيزي خاك كاهش ‏يافت و نتيجه اين روش ‏كشاورزي، پايين آمدن كيفيت محصولات بود.
    ‏در ‏اواخر دهه 60 ميلادي با پيدا شدن سموم در زنجيره هاي غذايي و تجمع عناصر ‏در خاك و آب هاي زيرزميني، به تبع آن بروز بيماري هاي مختلف در انسان، ‏آگاهي مردم از اثرات استفاده از اين مواد شيميايي در ‏كشاورزي ‏افزايش يافت. در دهه ي 70 ميلادي قيمت نفت افزايش يافت و به دنبال آن بهاي نهاده هاي اصلي
‏كشاورزي ‏زياد شد. اين امر بيشتر سبب شد كه مردم به فكر فرو روند و احساس كنند كه ‏منابع طبيعي زمين محدود و جايگزين كردن آنها كاري بس دشوار است.
    ‏در سال هاي اخير براي نيل به حفظ حيات طبيعي، تنوع زيستي، پايداري منابع خاك و آب و حفظ محيط زيست، به ‏كشاورزي ‏از ديدگاه ‏پايدار ‏و ارگانيك نگاه شده است. ‏كشاورزي ‏پايدار ‏براي حصول توليد در دراز مدت و سازگار با محيط، بر نهاده هاي كم انرژي و ‏مقادير كم مواد شيميايي متكي است و در آن اثرات متقابل و فرايندهاي ‏اكولوژيكي ضروري مي باشد كه نتيجه آن توليد محصول و غذاي سالم تر براي ‏انسان است.
    ‏تفاوت ‏كشاورزي ‏پايدار ‏با ‏كشاورزي ‏تجاري كه به صورت فشرده از نهاده هاي ‏كشاورزي ‏استفاده مي كنند، در اين است كه در ‏كشاورزي ‏پايدار ‏بر ثبات عملكرد در طولاني مدت با حداقل تاثير بر محيط تاكيد مي شود، در حالي كه ‏كشاورزي ‏تجاري بر اهداف كوتاه مدت و حداكثر عملكرد متكي است. بايد به اين نكته توجه كرد كه ‏كشاورزي ‏پايدار ‏به معني بازگشت به گذشته نيست، چرا كه با استفاده از علوم جديد بيولوژي به بالاترين ميزان و مناسب ترين روش توليد در ‏كشاورزي ‏رسيد. گر چه در بيشتر جوامع با قدرت و نفوذ سياسي شركت هاي توليدكننده مواد شيميايي و نفي اثرات ناهنجار استفاده از آنها در ‏كشاورزي، در توسعه ‏كشاورزي ‏پايدار ‏خللي ايجاد كرده است، ولي با پيگيري جوامع علمي و مردم در سياست دولت ها ‏تغيير روشي مشاهده شده كه كنترل و حذف مصرف برخي از اين مواد شيميايي را ‏در پي داشته است.
    ‏به علت ناهنجاري هاي به وجود آمده در سيستم ‏كشاورزي ‏تجاري و صنعتي، جنبش ‏كشاورزي ‏پايدار ‏مبتني بر اكولوژي زنده خاك شكل گرفته است و حركت هاي جهاني نشان مي دهد كه ‏اين جنبش در حال گسترش مي باشد و اين تغييرات در كشورهاي توسعه يافته ‏بيشتر مشاهده مي گردد.
    ‏در ‏كشاورزي ‏پايدار ‏دو اصل كليدي وجود دارد كه در آن استفاده از مواد شيميايي بخصوص آفت كش ها ‏و كودها بايد به حداقل برسد و به مزرعه به صورت جامع نگريسته شود.
    ‏در حالت كلي يكي از منابع توليد محصولات ‏كشاورزي ‏خاك است و اكوسيستم خاك به طور طبيعي در جهت به حداقل رساندن حالت بي نظمي

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص
 خرید دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص
 سایت دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص
 بهترین دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص
دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص , پاورپوینت دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص , دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص , دانلود دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص ,فایل دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص , ورد دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص ,محصول دانلود مقاله كشاورزي پايدار توليد با كيفيت , نگاه به آينده 49 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید