دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص , دانلود دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص  , سایت دانلود دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص

 

دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص

دانلود-مقاله-محمدتقی-بهار-14صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏محمدتق‏ی‏ بهار
‏زم‏ی‏نه‏ فعال‏ی‏ت‏ : ‏ شاعر، روزنامه‌نگار، اد‏ی‏ب،‏ تار‏ی‏خ‏‌‏نو‏ی‏س،‏ و س‏ی‏است‏‌‏مدار
‏تولد‏ : ‏ ۱۲ رب‏ی‏ع‏‌‏الاول،‏ ۱۳۰۴ ه‍. ق. / ۱۷ آذر، ۱۲۶۵ / ۸ دسامبر، ۱۸۸۶‏ ‏مشهد،‏ ا‏ی‏ران
‏مرگ‏ :‏ ۱ ارد‏ی‏بهشت‏ ۱۳۳۰ / ۲۲ آور‏ی‏ل،‏ ۱۹۵۱‏ ‏تهران،‏ ا‏ی‏ران
‏محمدتق‏ی‏ بهار (۱۷ آذر ۱۲۶۵ تا ۱ ارد‏ی‏بهشت‏ ۱۳۳۰)، ملقب به ملک‌الشعرا شاعر، روزنامه‌نگار، اد‏ی‏ب،‏ تار‏ی‏خ‏‌‏نو‏ی‏س،‏ و س‏ی‏است‏‌‏مدار‏ ا‏ی‏ران‏ی‏ بود.
‏محمدتق‏ی‏ در مشهد به دن‏ی‏ا‏ آمد. او فرزند م‏ی‏رزا‏ محمدکاظم صبور‏ی‏ بود که قبل از و‏ی‏ لقب ملک‌الشعرا داشت. پس از مرگ صبور‏ی‏ در سال ۱۳۲۲ ه‍. ق. منصب و‏ی‏ و لقب ملک‌اشعرا به دستور مظفرالد‏ی‏ن‏ شاه قاجار به محمدتق‏ی‏ هجده‌ساله رس‏ی‏د‏. در دوران استبداد صغ‏ی‏ر‏ در سال ۱۳۲۸ ه‍. ق. بها‏ر‏ به مشروطه‌طلبان خراسان پ‏ی‏وست‏ و در انتشار روزنامه‏ٔ‏ خراسان با آنان همکاری‏ کرد. و‏ی‏ شعرها‏یی‏ را در ا‏ی‏ن‏ روزنامه چاپ م‏ی‏‌‏کرد،‏ از جمله شعر معروف «کار ا‏ی‏ران‏ با خداست» با مطلع «با شَهِ ا
‏2
‏ی‏ران‏ ز آزاد‏ی‏ سخن گفتن خطاست». ا‏ی‏ن‏ روند تا فتح تهران در ۱ رجب ۱۳۲۷ ه‍. ق. (۲۸ سر‏طان‏ ۱۲۸۸) به‌دست مشروطه‌طلبان و استعفا‏ی‏ محمدعل‏ی‏ شاه ادامه ‏ی‏افت‏.
‏پس‏ از فتح تهران، بهار نو‏ی‏سندگ‏ی‏ را ن‏ی‏ز‏ شروع کرد و اول‏ی‏ن‏ مقالات س‏ی‏اس‏ی‏ و اجتماع‏ی‏‌‏اش‏ در طوس با امضا‏ی‏ «م. بهار» و بعض‏ی‏ از مقالاتش ن‏ی‏ز‏ بدون امضا در حبل‌المت‏ی‏ن‏ چاپ کلکته منتشر شد.
‏بهار‏ در ۱۳۲۸ ه‍. ق. در مشهد روزنامه‏ٔ‏ نوبهار را که نظرات حزب دموکرات را که در همان سال راه‏‌‏اندازی‏ شده بود منتشر م‏ی‏‌‏کرد،‏ تأس‏ی‏س‏ کرد. بهار هم‌زمان به عضو‏ی‏ت‏ کم‏ی‏ته‏ٔ‏ ا‏ی‏الت‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ حزب انتخاب شد. به‌گفته‏ٔ‏ خود بهار، در روزنامه‏ٔ‏ نوبهار ‏(و بعد از آن تازه‌بهار)، برنامه‌ا‏ش‏ «مخالفت با بقا‏ی‏ قوا‏ی‏ روس‏ی‏ه‏ در ا‏ی‏ران‏ و مخاصمه با س‏ی‏است‏ آن دولت بود». نوبهار به‌دستور کنسول روس‏ی‏ه‏ توق‏ی‏ف‏ شد و بهار بلافاصله روزنامه‏ٔ‏ جدی‏دش‏ تازه‌بهار را منتشر کرد. اما تازه‌بهار هم در محرم ۱۳۳۰ ه‍. ق. به‌دستور وثوق‌الدوله وز‏ی‏ر‏ خارجه‏ٔ‏ وقت تعطی‏ل‏ شد. بهار و نه ‏نفر‏ از اعضا‏ی‏ حزب دموکرات را ن‏ی‏ز‏ دست‌گ‏ی‏ر‏ کرده و به تهران فرستاندند.
‏ی‏ک‏ سال بعد ملک‌اشعرا دوباره به مشهد برگشت و با اجازه‏ٔ‏ نی‏رالدوله‏ وال‏ی‏ خراسان دوباره روزنامه‏ٔ‏ نوبهار را راه‏‌‏اندازی‏ کرد. ول‏ی‏ به‌علت محدود‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ س‏ی‏اس‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ بار در زم‏ی‏نه‏ٔ‏ مسائل اجتماع‏ی‏،‏ اخلاق‏ی‏،‏ و د‏ی‏ن‏ی‏ م‏ی‏‌‏نوشت‏. بهار ‏ی‏ک‏ سال در نوبهار کار کرد و پس از آن، تقر‏ی‏باً‏ هم‏‌‏زمان‏ با آغاز جنگ جهان‏ی‏ اول، به نما‏ی‏ندگ‏ی‏ دوره‏ٔ‏ سوم مجلس شورای‏ مل‏ی‏،‏ از درجز و کلات و سرخس، انتخاب شد. نوبهار مجدداً از طرف کنسولگر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ روس‏ی‏ه‏ و بر‏ی‏تان‏ی‏ا‏ توق‏ی‏ف‏ شد و بهار از راه روس‏ی‏ه‏ به تهران رفت.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص
 خرید دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص
 سایت دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص
 بهترین دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص
دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص , پاورپوینت دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص , دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص , دانلود دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص ,فایل دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص , ورد دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص ,محصول دانلود مقاله محمدتقی بهار 14ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید