دانلود مقاله مغناطیس 12 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله مغناطیس 12 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله مغناطیس 12 ص , دانلود دانلود مقاله مغناطیس 12 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله مغناطیس 12 ص

 

دانلود مقاله مغناطیس 12 ص

دانلود-مقاله-مغناطیس-12-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مغناطیس (Magnetic)
‏تاریخچه
‏علم مغناطیس از این مشاهده که برخی سنگها (‏ماگنتیت) ‏تکه‌های ‏آهن ‏را جذب می ‏کردند سرچشمه گرفت. واژه مغناطیس از ماگنزیا یا واقع در آسیای صغیر ، یعنی محلی که ‏این سنگها در آن پیدا شد، گرفته شده است. زمین به عنوان ‏آهنربای ‏دائمی ‏بزرگ است که اثر جهت دهنده آن بر روی عقربه قطبهای آهنربا ، از زمانهای ‏قدیم شناخته شده است. در سال 1820 ‏اورستد ‏کشف کرد که ‏جریان ‏الکتریکی ‏در سیم نیز می‌تواند اثرهای مغناطیسی تولید کند، یعنی می‌تواند سمت ‏گیری عقربه ‏قطب نما ‏را تغییر دهد‏ ‏در سال 1878 ‏رولاند (H.A.Rowland) ‏در ‏دانشگاه جان هاپکینز ‏متوجه شد که یک جسم باردار در حال حرکت (که آزمایش او ، ‏یک قرص باردار در حال دوران سریع) نیز منشاأ اثرهای مغناطیسی است. در واقع معلوم ‏نیست که بار متحرک هم ارز جریان الکتریکی در سیم باشد. جهت مطالعه زندگینامه علمی ‏رولاند فیزیکدان برجسته آمریکایی به کتاب زیر مراجعه شود:
Phusics by John D.Miller,Physics
Today , July 1976Rowland‏،s ‏البته دو علم ‏الکتریسیته ‏و مغناطیس تا سال 1820 به موازات هم تکامل می یافت اما کشف بنیادی اورستد و سایر ‏دانشمندان سبب شد که ‏الکترومغناطیس ‏به عنوان یک علم واحد مطرح شود. برای تشدید ‏اثر ‏مغناطیسی جریان الکتریکی ‏در سیم می‌توان را به شکل پیچه‌ای با دورهای زیاد در ‏آورد ‏و در آن یک ‏هسته آهنی ‏قرار داد. این کار را می‌توان با ‏یک ‏آهنربای ‏الکتریکی ‏بزرگ ، از نوعی که معمولا در پژوهشگاههای برای کارهای پژوهشی مربوط به ‏مغناطیس بکار می‌رود، انجام داد.
2
‏تولد میدان مغناطیسی
‏دومین میدانی که در مبحث الکترومغناطیس ظاهر می شود، ‏میدان مغناطیسی ‏است. این میدانها و به عبارت ‏دقیقتر آثار این میدانها از زمانهای بسیار قدیم ، یعنی از همان وقتی که آثار ‏مغناطیسهای طبیعی سنگ آهنربا (Fe3O4 ‏یا اکسید آهن III) ‏برای اولین بار مشاهده شد، شناخته شده‌اند. خواص شمال و جنوب یابی این ماده تاثیر ‏مهمی بر دریانوردی و اکتشاف گذاشت با وجود این، جز در این مورد مغناطیس پدیده ای ‏بود که کم مورد استفاده قرار می گرفت و کمتر نیز شناخته شده بود، تا اینکه در اوایل ‏قرن نوزدهم اورستد دریافت که جریان الکتریکی میدان مغناطیسی تولید ‏می‌کند.
‏این کار تواأم با کارهای بعدی ‏گاؤس ‏، ‏هنری . ‏فاراده ‏و دیگران نشان دادند که این شراکت ‏واقعی بین ‏میدانهای ‏الکتریکی ‏و مغناطیسی وجود دارد و این دو توأم تحت عنوان ‏میدان الکترومغناطیسی ‏حضور دارند. به عبارتی ‏این میدانها به طرز جدایی ناپذیری در هم آمیخته شده‌اند.
‏حوزه عمل و گسترش میدان مغناطیسی
‏تلاش مردان عمل به توسعه ‏ماشینهای الکتریکی ‏، ‏وسایل مخابراتی ‏و ‏رایانه‌ها ‏منجر شد. این وسایل که پدیده مغناطیسی در آنها دخیل است نقش بسیار مهمی در زندگی ‏روزمره ایفا می‌کنند. با گسترش و سریع علوم از اعتبار این علوم اولیه کاسته نمی‌شود ‏و همیشه سازگاری خود را با کشفیات جدید حفظ می‌کند.
‏مغناطیسهای طبیعی و مصنوعی

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله مغناطیس 12 ص
 خرید دانلود مقاله مغناطیس 12 ص
 سایت دانلود مقاله مغناطیس 12 ص
 بهترین دانلود مقاله مغناطیس 12 ص
دانلود مقاله مغناطیس 12 ص , پاورپوینت دانلود مقاله مغناطیس 12 ص , دانلود مقاله مغناطیس 12 ص , دانلود دانلود مقاله مغناطیس 12 ص ,فایل دانلود مقاله مغناطیس 12 ص , ورد دانلود مقاله مغناطیس 12 ص ,محصول دانلود مقاله مغناطیس 12 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید