دانلود مقاله مولالیته-دانلود

دانلود دانلود مقاله مولالیته

با کیفیت ترین دانلود مقاله مولالیته , دانلود دانلود مقاله مولالیته  , سایت دانلود دانلود مقاله مولالیته

 

دانلود مقاله مولالیته

دانلود-مقاله-مولالیتهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مولالیته
‏مولالیته یک محلول عبارت از تعداد مولهای ماده حل شده در کیلوگرم ‏حلال. ‏برای تهیه یک ‏محلول مولال 1mol ‏از ماده مورد نظر را (برابر با وزن مولکولی ماده) در 1000 گرم آب ‏حل می‌کنند.
‏نگاه کلی
‏در تهیه محلولهای مولال ، حجم نهایی محلول اهمیتی ندارد. زیرا محلولهای آبی 1 مولال ‏تهیه شده از مواد حل شده مختلف در 1000 گرم آب ، حجمهای متفاوتی دارند. اما همه این ‏محلولها کسرهای مولی یکسانی از مواد حل شده و حلال دارند. در محلولهای خیلی رقیق ‏آبی ، مولالیته تقریبا با ‏مولاریته ‏برابر می‌شود، زیرا ‏چگالی ‏آب تقریبا ‏برابر با یک می‌باشد و طبق رابطه d = M / V ‏، یک کیلوگرم ‏آب ‏، ‏تقریبا حجمی برابر با یک لیتر اشغال می‌کند.
2
‏تهیه یک محلول مولال
‏برای تهیه یک محلول مولال از یک جسم ، ابتدا ‏جرم مولکولی ‏آن را محاسبه کرده و سپس وزنی ‏معادل جرم مولکولی آن را برحسب گرم وزن کرده و در 1000 گرم از حلال حل می‌کنیم. به ‏عنوان مثال ، برای تهیه یک محلول آبی از ‏اسید ‏سولفوریک ‏، مقدار 98 گرم از آن را در 1 کیلوگرم ‏آب ‏حل می‌کنیم.
‏معمولا در ‏آزمایشگاه برای تهیه محلولهای مولال از محلول غلیظ یک ‏اسید ‏یا ‏باز ‏ترجیح داده می‌شود که ابتدا با استفاده ‏از رابطه d = M / V ‏، وزن را به ‏حجم ‏تبدیل کرده و حجم معینی از محلول را که ‏برابر با وزن مولکولی آن می‌باشد، توسط وسایل حجم سنجی ‏(‏پی‌پت ‏یا ‏استوانه مدرج‏) ‏برداشته و در 1000 گرم آب حل ‏می‌کنیم تا یک محلول مولال بدست آید. دقیق بودن غلظت محلولهای مولال به دقیق بودن ‏ترازوی مورد استفاده و دقت وسایل حجم سنجی بستگی دارد.
‏مزایای محلولهای مولال
‏یکی از فواید ‏مولالیته ‏، مستقل بودن آن از درجه ‏حرارت می‌باشد. یک محلول یک مولال که در 20 درجه تهیه شده است، در 100 درجه نیز در ‏صورتی که هیچ مقدار ماده حل شده یا ‏حلال ‏بر اثر ‏گرما ‏از بین نرود، یک مولال خواهدبود. زیرا ‏محلول مولال بر مبنای جرم اجزای سازنده آن تهیه شده است و

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله مولالیته
 خرید دانلود مقاله مولالیته
 سایت دانلود مقاله مولالیته
 بهترین دانلود مقاله مولالیته
دانلود مقاله مولالیته , پاورپوینت دانلود مقاله مولالیته , دانلود مقاله مولالیته , دانلود دانلود مقاله مولالیته ,فایل دانلود مقاله مولالیته , ورد دانلود مقاله مولالیته ,محصول دانلود مقاله مولالیته ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید