دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص-دانلود

دانلود دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص

با کیفیت ترین دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص , دانلود دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص  , سایت دانلود دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص

 

دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص

دانلود-مقاله-نگاهی-بر-تاريخچه-احزاب-سياسی-در-ايران-44-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چکيده: ‏نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران که از سالهای ‏مشروطه با تشکيل‏ ‏حزب‏ ‏اجتماعيون عاميون به رهبری حيدر عمو اوغلی اشکال سازمان يافته ‏ای بخود گرفت، تا به امروز بيانگراين مهم است که تشکيل احزاب در کشور دارای موانع ‏ساختاری، تاريخی، فرهنگی و قانونی جدی است.
‏فراز و فرود ساخت يابی و ساخت شکنی احزاب، سازمانها و گروه های ‏سياسی درايران خواه در دوره مشروطه، خواه دوره پهلوی ها و خواه در عصر جمهوری ‏اسلامی، همگی نشانگر ضرورت آسيب شناسی شکل گيری احزاب سياسی در ايران می باشد. ‏دراين راستا مطالعات نسبتا متنوع و گاه جسته گريخته ای صورت گرفته است که چندان نيز ‏وافی مقصود دليل يابی و مسئله شناسی عدم شکل گيری و نهادينه شدن تحزب يا پلوراليزم ‏سياسی نبوده است. بدين معنا که هنوز پرسش های بسياری بدون پاسخ دقيق باقی است: چرا ‏با همه قدمت ۱۰۰ ساله احزاب سياسی سوسياليست، آزاديخواه، ملی گرا، و حتی دينی، هنوز ‏در ساختار حزبی با مشکلات عديده سازمانی، و کنشی روبرو هستيم؟ مهمترين مسائل آسيب ‏شناختی تحزب و سازمانگرايی سياسی درايران برای ايجاد و ساماندهی مشارکت سياسی در ‏جامعه ايران امروز چيست؟
‏طرح مسئله
‏بيش از يکصد سال از تاسيس اولين حزب بمعنای امروزين ‏آن درايران می گذرد و سلسله احزاب متعددی درطول اين سده اخير تشکيل، رشد و افول ‏کرده است. دراين رهگذر برخی از احزاب به نقش های تاريخی خواسته يا ناخواسته ای نيز ‏پرداخته اند که سير تحولات سياسی و اجتماعی ايران را نيز تحت تاثير خود قرار داده ‏است. بااينحال، ساختار و شاکله دستگاه حزبی درايران هنوز مبتلابه مسائل و مصائب ‏چندی است: از نظر درونی، تمرکزگرا، ناپايدار، آسيب پذير و رابطه مدار است وکمتر به
‏ضوابط حزبی و انضباط سازمانی اقتدا کرده است. از نظر بيرونی نيز متصل به طبقه ‏اجتماعی خاصی نبوده و با گرايش نخبه گرايانه يا توده گرا فقط توانسته است در برهه ‏هايی به نقش آفرينی بپردازد. همچنين ساختار غيردمکراتيک قدرت و نهاد سياست درايران ‏در طول عصر مشروطه، دوران پهلوی ها و جمهوری اسلامی زمينه شکوفايی و رشد و فراگير ‏سازی سازمان و سازوکار نهاد حزبی بعنوان ابزار دمکراتيزه کردن و مدنی شدن حقوق ‏سياسی وشهروندی را تضعيف کرده است.
‏از اينرو مسئله محوری دراين مقاله تمرکز بر ‏اين موضوع است که پس از گذشت يکصد سال و وقوع چندين شبه جنبش و انقلاب در ايران و ‏طلوع و افول احزاب خرد و کلان بسيار هنوز حزب بمعنای مدرن، با سازوکارهای دمکراتيک، ‏پايدار و موثر در جامعه ايران وجود ندارد.
‏سوال اصلی
‏- چرا احزاب سیاسی در ایران نمی توانند کارویژه های حزبی مانند تجمیع و تبیین منافع را به خوبی انجام دهند؟
– ‏آيا ساختار سياسی- اجتماعی جامعه ايران مانع از تشکيل و‏ ‏نهادينه شدن آن شده است؟
– ‏آيا فرهنگ عمومی و سياسی- اجتماعی نخبگان و لايه هايی ‏از طبقه متوسط جامعه ايران مانع از شکل گيری نهاد موثر‏حزبی در جامعه ايران شده ‏است؟
– ‏آيا تاخر فرهنگی و تاريخی تشکيل احزاب درايران و يا زود هنگام بودن تشکيل ‏آنها در فرايند مدرنيزم در‏ ‏ايران سبب ساز چنين فرازو فرود های فروکاهنده ای شده است؟

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص
 خرید دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص
 سایت دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص
 بهترین دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص
دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص , پاورپوینت دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص , دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص , دانلود دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص ,فایل دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص , ورد دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص ,محصول دانلود مقاله نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران 44 ص ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید