دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه-دانلود

دانلود دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه

با کیفیت ترین دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه , دانلود دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه  , سایت دانلود دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه

 

دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه

دانلود-مقاله-هویت-دینی-و-نقش-فطرت-در-آن-با-تاکید-بر-نهج-البلاغهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه
‏دین یکی از آفریدگاران هویت انسان بر اساس فطرت است؛ ولی معنای عمومیتِ گرایش فطری، این نیست که همیشه در همه افراد، زنده و بیدار باشد، بلکه ممکن است تحت تاثیر عوامل خارجی چون محیط، تربیت‏‌‏های ناصحیح به خصوص خانواده و… به صورت خفته و غیر فعال در آید.
‏مفهوم دین
‏«دین» در لغت به معنى جزا و پاداش و نیز به معناى ذلت و عبودیت و فروتنى در برابر خداى متعال است.
‏ و در اصطلاح به معنای قوانین الهى براى مردم است كه شامل اصول و فروع مى گردد.
‏ ‏ ‏آیت الله جوادی آملی در تعریفی از دین می‏‌‏نویسد: «تعریف ماهوی از دین میسّر نیست، ولی تعریف مفهومی آن ممكن است؛ زیرا تعریف ماهوی شی‏ء، بیان ماهیات و ذاتیات آن است. تعریف اشیا به جنس و فصل یا جنس و رسم یا به حدّ تامّ یا حدّ ناقص، تعریف ماهوی است؛ اما تعریف دین به این امور امكان‏پذیر نیست؛ زیرا دین كه مجموعه قواعد اعتقادی، اخلاقی، فقهی و حقوقی است، وحدت حقیقی ندارد و هر آنچه كه فاقد وحدت حقیقی است، وجود حقیقی ندارد و چیزی كه فاقد وجود حقیقی است، ماهیت ندارد و فاقد ماهیت، جنس و فصل ندارد. از این‏رو، تعریف دین به حدّ تامّ یا ناقص، امكان‏پذیر نیست. از این‏رو، در تعریف دین می‏توان گفت: دین، مجموعه عقاید، قوانین و مقرراتی است كه هم به اصول بینشی بشر نظر دارد و هم درباره اصول گرایشی وی سخن می‏گوید و هم اخلاق و شؤون زندگی او را زیر پوشش دارد. به دیگر سخن، دین مجموعه عقاید، اخلاق و قوانین و مقرراتی است كه برای اداره فرد و جامعه انسانی و پرورش انسان‏ها از طریق وحی و عقل در اختیار آنان قرار دارد.»
‏مفهوم هویت
‏«هویت» در لغت به معنای شخصیت، ذات، هستی و وجود و آنچه که منسوب به «هو» می‏‌‏باشد؛ و در اصطلاح به معنای حقیقت شی یا شخص که مشتمل بر صفات جوهری باشد.
‏ به عبارتی هویت، حقیقت جزییه است؛ یعنی هرگاه ماهیت با تشخص لحاظ شود، هویت گویند و گاه هویت به معنی وجود خارجی است و مراد تشخیص است و گاه بالذات و گاه بالعرض می‏‌‏باشد.
‏ اما ماهیت به معنای حقیقت و طبیعت و نهاد و سرشت چیزی مرکب از ما و حرف استفهام عربی هی به معنای چه و ضمیر منفصل مفرد و مونث غایب و یاء و تاء مصدری به معنای« آن چیست» می‏‌‏باشد.
‏هویت به چند دسته تقسیم می‏‌‏شود؛
‏ ‏1. فردی؛ به معنای نگرش انسان به خود که معمولاً مشتمل بر ادراکات و احساسات فرد در مورد بدن، کفایت‏‌‌‏های شخصی، ارزش‏‌‏ها و علایق اوست.
‏2. اجتماعی؛ به معنای رابطه بین خود و دیگران، در سطح اجتماعى است. مردمان داراى ویژگى‏هاىی متمایز هستند كه هویت اجتماعى آنان را مى‏سازد.

 

دانلود فایل

 

پکیج دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه
 خرید دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه
 سایت دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه
 بهترین دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه
دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه , پاورپوینت دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه , دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه , دانلود دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه ,فایل دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه , ورد دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه ,محصول دانلود مقاله هویت دینی و نقش فطرت در آن با تاکید بر نهج البلاغه ,
مقالات فارسی مختلف

دیدگاهتان را بنویسید