طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین)-دانلود

طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین)

 

طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین)

طرح درس یا سناریوی آموزشی بر لزوم استفاده از سازمان‌دهی در امر یاددهی و یادگیری تأکید دارد. همچنین طرح درس به شکل امروزی آن توسط روانشناسان برجسته حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته است. نظریات آنان تا به امروز نیز مدنظر برنامه‌ریزان و هدف‌گذاران آموزشی و دست‌اندرکاران آنان در سطح جهان قرار می‌گیرد. در کشور ما نیز موضوع تنظیم طرحی درس حدوداً به دهه‌های اخیر بازمی‌گردد. در واقع، نظام آموزشی کشور لزوم استفاده از این طرح را به عنوان ابزاری کارآمد در زمینه تکنولوژی آموزشی و برای افزایش کیفیت آن مورد توجه قرار داد.

طرح درس نوعی برنامه یا چهارچوب نوشته شده توسط معلم برای اجرای فعالیت های آموزشی در کلاس درس می باشد. در نگارش طرح درس می بایست به ساعت شروع و پایان تدریس، مدت زمان انجام فعالیت های کلاسی، حضور و غیاب دانش آموزان و مهم تر از همه اهداف یادگیری هر جلسه اشاره شود.

 

حیطه شناختی:

  • دانش‌آموز ذره‌بین را به عنوان یک وسیله برای بزرگ‌نمایی بشناسد‌
  • با اشیایی که می‌تواند معادل ذره‌بین باشد، آشنا شود
  • با ویژگی‌های ظاهری ذره‌بین آشنا شود

حیطه نگرشی:  

  • درک اهمیت این وسیله(ذره‌بین) در زندگی خود و برای تسهیل کارهایش
  • تقویت دیدگاه آنها نسبت به اهمیت مشارکت در کارها

حیطه مهارتی:

  • بتواند از ذره‌بین استفاده کند و با کمک آن نمونه‌هایی را مشاهده کند
  • بتواند وسیله‌ای معادل ذره‌بین فراهم و از آن استفاده کند

 

 

دانلود فایل

 

 

طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) , پاورپوینت , طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) , دانلود طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) ,فایل طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) , ورد طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) ,محصول طرح درس علوم پنجم دبستان (ذره بین) ,

 

ابتدایی-متوسطه
 

 

دیدگاهتان را بنویسید