كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)-دانلود

دانلود كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)

با کیفیت ترین كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) , دانلود كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)  , سایت دانلود كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)

 

كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)

كاربرد-كامپيوتر-در-نقشه-كشي-معماري-ـ-25-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏ مقدمه
‏تاريخ بشريت ، حاكي از تلاش بي وقفه آدمي براي تسلط و بهره وري از مادر طبيعت بوده است . وي با اتكا به قدرتهاي خداداداي ، عقل ، خرد و خلاقيت همچنين دستاني ماهر همواره تلاش نموده است تا طبيعت سركش و قدرتمند را مهار نمايد و براي تداوم بقاي خويش مورد بهره برداري قرار دهد . او ساليان درازي را در غارها و با حداقل امكانات و ابزار گذراند . ضروريات و الزمات محيطي ، جمعي و فردي كم كم او را به كشف رموز و قوانين حاكم بر طبيعت وادار نمود .
‏او تلاش نمود تا با دستيابي به بهترين و كارآمدترين ابزارها ، آمال و آرزوها و تمنيات مادي و معنوي خود را تحقق بخشد .
‏آشنايي با ابزار معماري
‏معماري نيز همچون ديگر شاخه هاي علوم و حرف بشري ، اهداف و وظايفي را برعهده گرفته است و بدين منظور ، از مجموعه اي از علوم ، فنون ، روشها و ابزار و امكاناتي براي دست يابي به آن بهره مي جويد . تا چندي پيش معماران براي تهيه نقشه ها و طرحهاي خود از قلم ، راپيد ، كاغذ كالك و نظاير آن استفاده مي كردند ، ولي امروزه اين ابزارها جاي خود را به رايانه ها و برنامه هاي رايانه اي سپرده اند .
2
‏در سيستمهاي سنتي ، طراحان ، طرحهاي اوليه را در مقياسهاي كوچك(‏ الي ‏) با دست و يا خط كش تهيه مي كردند . سپس دسناتورها ( نقشه كشها ) وظيفة‏‌‏ تهيه نقشه هاي مدادي دقيق و با مقياس بزرگتر ( ‏ تا ‏ ) را برعهده گرفتند . در جريان تهية نقشه ها ، بارها طرح ، از سوي طراحان ، كنترل ، حك و اصلاح مي گرديد . و سرانجام پس از كنترل نهايي طراح ، اقدام به دسن ( مركبي كردن ) آن بر روي كالك مي نمودند . عموماً جريانات رفت و برگشت بين طراح و نقشه كش در مرحلة مدادي ، زمان بسياري را به خود اختصاص مي داد . چه بسا كه نقشه هاي مركبي شده ، بار ديگر مورد تجديد نظر قرار مي گرفت و نقشه كشها مجبور به تيغ زدن ( پاك كردن ) قسمتهايي از كالك ، و ترسيم مجدد آن مي شدند . امروزه ، ديگر اين شيوة كار به دليل زمانگير بودن آن ، از دفاتر مهندسي رخت بربسته است همچنين اين روشها ديگر نمي تواند روش مناسبي براي ايجاد طرحهاي نو ، ابتكاري و پيچيده باشد . به تجربه نيز ثابت گرديد طراحاني كه خود مستقيماً يا با واسطه با نرم افزارهاي ترسيمي يا مدل سازي و يا تخصصي (معماري ) كار مي كنند در مدت زمان كمتر و با دقت بالاتري ايده هاي خود را به صورت نقشه پياده كرده ، با حداقل سعي و خطا ( رفت و برگشت ) آن را كامل مي نمايند . همچنين ، در بسياري از دانشكده هاي مهندسي جهان ، تدريس دروس نقشه كشي از ابتدا با رايانه آموزش داده مي شود و ديگر لزومي به استفاده از قلم و راپيد و كاغذ كالك احساس نمي گردد .
‏ابزار معماري و سير تحول آن
‏اگر به تاريخ معماري بشر از دوران نخستين تا دوران معاصر نظر كنيم خواهيم ديد كه آدمي براي اهداف خود ابزار و ادوات گوناگوني را مورد استفاده قرار داده است . آنچه بيشتر مورد توجه اين كتاب است ، بازشناسي ابزار و شيوه ها در مرحلة طراحي مي باشد .

 

دانلود فایل

 

پکیج كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)
 خرید كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)
 سایت كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)
 بهترین كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان)
كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) , پاورپوینت كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) , كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) , دانلود كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) ,فایل كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) , ورد كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) ,محصول كاربرد كامپيوتر در نقشه كشي معماري ـ 25 (دانلود رایگان) ,
علوم کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید