مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان-دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان

با کیفیت ترین مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان , دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان  , سایت دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-هیجانمبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم هیجان

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)
دارای رفرنس دهی استاندارد APA
دارای پیشینه تحقیق جدید
تعداد صفحات :31
فرمت: docx

بخشی از متن فایل:

راهبرد­های شناختی تنظیم هیجان

هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می­كند. اصولاً، هیجان را می توان واكنش­ های زیست­ شناختی به موقعیت هایی دانست كه آن را یك فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی می­كنیم و این واكنش­های زیستی با پاسخی كه به آن رویدادهای محیطی می­دهیم، همراه می ­شوند (گرانفسکی و همکاران، 2001).

هر چند هیجان­ ها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوه­ هایی كه این هیجان­ ها را ابراز می­ كنند، اثر بگذارند. این توانایی كه نظم­ جویی هیجان نامیده می­ شود، فرآیندهای درونی و بیرونی­­ ای است كه مسئولیت كنترل، ارزیابی و تغییر واكنش­ های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (تامپسون، 1994، به نقل از مشهدی، میردورقی و حسنی، 1390).

بنابراین نظم­ جویی هیجان، یك اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و هم­چنین جلوگیری از هیجان ­های منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب می­ شود (گرانفسکی و همکاران، 2001).

این سازه یك مفهوم پیچیده است كه طیف گسترده­ای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و هم­چنین فرآیندهای شناختی هشیار و ناهشیار را در بر می­ گیرد (گرانفسکی و همکاران، 2001).

پیشینه تحقیق:
پیشینه داخلی:
رجایی و همکاران (1401) تحقیقی با موضوع مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر آرام سازی حالت و تنظیم هیجان بر خودپنداره منفی نوجوانان دارای بدتنظیمی هیجان انجام دادند. هدف از پژوهش مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر آرام سازی حالت و تنظیم هیجان بر خودپنداره منفی نوجوانان دارای بدتنظیمی هیجان بود…
ابوطالبی و همکاران (1401) تحقیقی با موضوع اثربخشی آموزش تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روان شناختی و تنظیم شناختی هیجان مردان معتاد شهر اصفهان انجام دادند. هدف پژوهش, تعیین اثربخشی آموزش تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روان شناختی و تنظیم شناختی هیجان مردان معتاد شهر اصفهان بود…
سکاکی و همکاران (1400) تحقیقی با موضوع مقایسه زیرمقیاس های درک هیجان و تنظیم هیجان در کودکان پیش دبستانی دارا و فاقد همشیر انجام دادند. هدف این پژوهش مقایسه درک هیجان و تنظیم هیجان در کودکان پیش دبستانی دارا و فاقد …
تقی پور و همکاران (1400) تحقیقی با موضوع اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان بر پردازش هیجان و علائم پانیک زنان مبتلا به اختلال پانیک هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر پردازش هیجان و علایم پانیک زنان مبتلا به اختلال پانیک بود. این مطالعه …

منابع:
ابوطالبی، حمید، یزدچی، نفیسه، و اسمخانی اکبری نژاد، هادی. (1401). اثربخشی آموزش تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روان شناختی و تنظیم شناختی هیجان مردان معتاد شهر اصفهان. سلامت جامعه، 16(1 )، 23-33.
رجایی، راشین. زارع بهرام آبادی، مهدی. عابدی، محمدرضا. (1401). مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر آرام سازی حالت و تنظیم هیجان بر خودپنداره منفی نوجوانان دارای بدتنظیمی هیجان. مطالعات روان شناختی، 18(4)، 57-69.
سکاکی، سیده ضحی، مظاهری، محمدعلی، قنبری، سعید، و آقامحمدی، سوده. (1400). مقایسه زیرمقیاس های درک هیجان و تنظیم هیجان در کودکان پیش دبستانی دارا و فاقد همشیر. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 22(2 (پیاپی 84) )، 115-124.
تقی پور، بهزاد، بشرپور، سجاد، و اسمعیلی، منیژه. (1400). اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان بر پردازش هیجان و علائم پانیک زنان مبتلا به اختلال پانیک. روان شناسی بالینی، 13(3 (پیاپی 51) )، 79-87.
پورمحمدی، سمیه، باقری، فریبرز، و فرخی، نورعلی. (1399). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر «هیجان منفی/بی ثباتی هیجانی» و «تنظیم هیجان انطباقی» دانش آموزان پنجم دبستان. مطالعات ناتوانی، 10(1 )، 39-52.
یاقوتی زرگر، حسن، و احمدی، شیرین. (1399). مدل یابی گرایش به مصرف مواد مخدر بر اساس هیجان خواهی با میانجی گری بدتنظیمی هیجان. اعتیاد پژوهی، 14(57 )، 115-130.
احمدی، وحید (1390). طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

دانلود فایل

 

پکیج مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان
 خرید مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان
 سایت مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان
 بهترین مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان , پاورپوینت مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان , مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان , دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان ,فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان , ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان ,محصول مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هیجان ,
نمونه پیشینه تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید